×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 829
02 تیر 1399 خواندن 1840 دفعه

 اصفهان رئیس مجتمع بیمارستان های شهرستان خمینی شهر گفت: در یک عمل جراحی موفق در بیمارستان 9 دی منظریه توده ای با وزن بیش از 4 کیلوگرم از شکم زن 92 ساله خارج شد.

ادامه مطلب...
06 خرداد 1399 خواندن 1777 دفعه

تکمیل وافتتاح 4 مدرسه در خمینی شهر تا اول مهر ماه

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهرگفت: 20 مدرسه در حال ساخت در شهرستان خمینی شهر وجود دارد که برای سال تحصیلی جدید 4 مدرسه تکمیل و افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، احمد باقری در نشست خبری آموزش و پرورش تعداد مدارس در حال ساخت شهرستان را ۲۰ مدرسه اعلام کرد وافزود: ساخت این مدارس از ۵ تا ۸۵ درصد پیشرفت داشته است و برای سال تحصیلی جدید 30 کلاس در قالب 4 مدرسه به سیستم آموزشی شهرستان اضافه می شود. 

وی با بیان اینکه مدارس نجفی در جوی آباد، هنرستان دستگرد، یادگاری اسفریز وعصر انتظار زاغ آباد در سال تحصیلی جدید افتتاح خواهند شد، گفت: ما انتظار داشتیم دو مدرسه خیرساز قلعه امیریه و هنرستان درچه نیز تا مهر آماده شود اما شیوع ویروس کرونا خیرین مدرسه ساز را نیز با مشکل مواجه کرده است. دو مدرسه منظریه نیز ۷۰ درصد پیشرفت ساخت و ساز داشته اند. مدرسه استقلال محله هرستان نیز دیوارش مرمت خواهد شد و مدرسه زنده یاد زمانی اندوان نیز آماده بهره برداری می باشد . 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر احداث سالن ورزشی امینی را از دیگر پروژه های عمرانی آموزش و پرورش دانست و افزود: 85 درصد پروژه سالن ورزشی امینی با زیربنای 4 هزار متر مربع در محله فروشان انجام شده است و با اعتبارات سال آینده تکمیل خواهد شد. 

باقری با تاکید بر اینکه 70 درصد آموزش های مدارس به صورت حضوری انجام شده است، تصریح کرد: اگر به هر دلیلی دانش آموزی نتوانسته باشد از امکانات آموزش مجازی استفاده کند نمره او بر حسب همان 70 درصد آموزش حضوری اعمال می شود. ما برای برخی از دانش آموزان منطقه محروم شهربه صورت حضوری تدریس می کردیم اما بنابه دستور شبکه بهداشت کلاس ها تعطیل شد. اگر ستاد مبارزه با کرونا شهرستان این اجازه را بدهد ما آمادگی برگزاری کلاس حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی را برای دانش آموزان محروم داریم. 

وی مشکل اساسی آموزش و پرورش را کمبود پهنای باند شبکه شاد دانست و افزود: تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز عضو این شبکه شده اند. مدارس شهرستان خمینی شهر نیز ۱۰۰ درصد در این شبکه عضوند و دانش آموزان نیز بیش از ۸۰درصد عضو هستند. ده درصد از 20 درصد دانش آموزان باقی مانده را به طرقی آموزش ها را به آنها رسانده ایم و مابقی نیز تکمیل خواهند شد.ما بیشتر نگران آموزشیم تا نمره!

احمد باقری در مورد نقشه راه 1404 آموزش و پرورش اعلام کرد: در این نقشه راه ۳۷۹ شاخص از معاونت های مختلف دیده شده است. بزرگترین افتخار ما در این دوره تهیه این نقشه راه است و این نقشه توسط نظام ارزیابی علمی رصد می شود و هرجا نیاز به اصلاح داشته باشد انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شورای آموزش پرورش شهرستان خمینی شهر در سال 98 مقام برتر استان را کسب نموده است در خصوص مدارس فرسوده شهرستان گفت: در شهرستان خمینی شهر ۵۷ مدرسه فرسوده داریم. 30 درصد از آنها مستحکم هستند که تنها نیاز به بازسازی دارند .27 مدرسه دیگر نیز باید کاملا تخریب بشوند و مدرسه دیگری جای آن بیاید . ۲۰ مدرسه در حال ساخت داریم و با این روال مشکل فرسودگی مدارس حل خواهد شد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در مورد ورزش مدارس بیان کرد: متاسفانه حق شهرستان در فضای ورزشی، داده نشده است. ما از نظر فضای ورزشی استاندارد محروم هستیم و نیاز به تحول اساسی داریم. خیرین باید به این سمت و سو بیاید تا در این حوزه نیز تحولی ایجاد شود زیرا اعتبارات نوسازی با اعتبارات فضای ورزشی متفاوت است. در شهرستان خمینی شهر برای اولین بار در استان رشته تربیت بدنی در یکی از مدارس غیرانتفاعی دانش آموز می پذیرد.

 

ادامه مطلب...
31 فروردين 1399 خواندن 2282 دفعه

بر اساس مدارک، ویروس کرونای جدید می‌تواند در تمام مناطق، شامل مناطق با هوای گرم و مرطوب، منتقل شود. در صورتی که در منطقه دچار ویروس کرونای جدید زندگی می‌کنید و یا قصد سفر به چنین منطقه‌ای را دارید، تمهیدات حفاظتی را صرفنظر از وضعیت اقلیمی رعایت کنید.

ادامه مطلب...
25 فروردين 1399 خواندن 1314 دفعه

سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های حفظ و هدفمندسازی وجوه مالی است. در سرمایه‌گذاری، اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با شناسایی شرکت‌ها،‌ بانک‌ها، کارخانجات و کارگاه‌های معتبر، ضمن مشارکت در امور خرد و کلان تولیدی و صنعتی کشور و علاوه بر برخورداری از بهره معنوی، بهره مادی خود را نیز تضمین نمایند. ادامه مطلب...

03 دی 1398 خواندن 1312 دفعه

 

محصول برداشت شده تنباکو در خمینی شهر، امسال با افزایش ۲۰درصدی به بیش از ۵۶۰تن رسید. به گزارش فرصت آنلاین، فرماندار خمینی شهر در جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به تولید مرغوب ترین تنباکوی کشور در این شهرستان گفت: بیش از 280هکتار از مزارع شهرستان امسال زیرکشت محصول تنباکو رفت که متوسط برداشت امسال 2تن در هکتار بود . ادامه مطلب...

 پزشک متخصص طب سنتی ایران

 

 

اشاره: در شماره های پیشین به تشریح طبعهای چهارگانه انسانها پرداخته شد. در این شماره به باورهای نادرست درباره طب سنتی پرداخته می شود. گفتنی است برخی از مطالب مطرح شده در این مقاله، دیدگاه نویسنده بوده و فرصت آمادگی دارد جهت ایجاد فضای گفتگو و تبادل نظر، پاسخ های احتمالی سایر متخصصان بهداشت و درمان را منتشر نماید.  ادامه مطلب...

12 آذر 1398 خواندن 1337 دفعه

ساخت رگ‌ مصنوعي در دانشگاه آزاد اسلامي خميني‌شهر پيشتازي اين دانشگاه را در توليد علم ثابت کرد، اين رگ‌ علاوه بر اينکه جايگزين مناسبي براي عروق بيماران قلبي و کليوي بوده در دفع سلول‌هاي سرطاني نيز مؤثر است.

 

به گزارش فرصت آنلاین، رگ‌هاي مصنوعي نوعي رگ‌هاي پليمري هستند که براي جايگزيني رگ‌هاي گرفته شده و غيرقابل استفاده در بدن استفاده مي‌شوند.

ادامه مطلب...
12 مهر 1397 خواندن 1433 دفعه

اشاره: علل توسعه نیافتی جوامع (اعم از کشورها، مناطق و شهرهای مختلف) را می توان از زوایا و ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد ادامه مطلب...

12 مهر 1397 خواندن 1340 دفعه

بزرگترین فستیوال نجوم به همت خانه نجوم سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برای هشتمین سال متوالی به مناسبت روز جهانی نجوم برگزار شد

ادامه مطلب...