پرونده باند اخاذي از مردان پولدار با قتل يكي از قربانيان بسته شد

ارسال در بدون مجموعه

اعضاي باندي كه با شناسايي افراد پولدار اقدام به اخاذي از آنها مي كردند پس از به قتل رساندن آخرين قرباني خود كه قصد اخاذي دو ميليارد ريالي از وي را داشتند كمتر از 40 روز بعد از حادثه دستگير و به جرم خود اعتراف كردند.


به گزارش فرصت آنلاین به نقل از پايگاه خبري پليس، نيمه شب 12 اسفند ماه يكي از شهروندان خميني شهر طي تماسي با مركز فوريت هاي پليسي 110 از توقف مشكوك يك دستگاه خودرو پژو 405 در يكي از محله هاي شهر خبر داد و عنوان داشت: راكبان يك دستگاه موتورسيكلت كه يك مرد و يك زن بوده و در كنار خودرو حركات مشكوكي داشتند با مشاهده وي اقدام به فرار كردند.


با اظهارات اين فرد بلافاصله تيم ويژه اي از پليس 110 و واحد بررسي صحنه جرم پليس آگاهي در محل حاضر و در بازرسي از صندوق عقب خودرو جسد مردي حدودا 55 ساله كه از ناحيه گردن خفه شده كشف گرديد.


فرمانده انتظامي خميني شهر گفت: با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله پرونده اي در اين زمينه تشكيل و تيمي از كارآگاهان مجرب پليس آگاهي اين فرماندهي مامور رسيدگي به پرونده شدند و در تحقيقات اوليه دريافتند كه مقتول در زمينه خريد و فروش اتومبيل فعاليت داشته و از تمكن مالي برخوردار بوده است و احتمال اينكه انگيزه قتل بر سر معاملات مالي باشد براي كارآگاهان قوت گرفت.


سرهنگ خسرو احمدي عنوان داشت: تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان با استفاده از شيوه هاي علمي و اقدامات ويژه پليسي فرد ناشناسي كه اقدام به سرقت چند فقره چك از مقتول كرده بود را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كردند.


اين مقام انتظامي عنوان داشت: متهم كه در ابتدا منكر هرگونه جرمي بود هنگامي كه با مدارك و مستندات علمي پليس مواجه شد لب به اعتراف باز كرده و به ارتكاب قتل با همدستي دو نفر ديگر اقرار كرد.


متهم در اعترافات خود عنوان كرد: از يكسال پيش با همدستي يك زن و شوهر كه از دوستانم بودند با طرح نقشه اي از قبل تعيين شده براي به دام انداختن مردان پولدار و اخاذي از آنها فعاليت خود را آغاز كرديم و در اين مدت توانستيم چهار نفر را مورد اخاذي قرار دهيم اما در روز حادثه در حالي كه قصد داشتيم از مقتول دو ميليارد ريال اخاذي كنيم با مقاومت وي مواجه شديم و پس از يك درگيري او را خفه كرده و به قتل رسانديم.


سرهنگ احمدي تصريح كرد: با اعترافات متهم دو همدست ديگر وي نيز در يك عمليات ضربتي در محل اختفايشان دستگير و علي رغم اينكه در ابتدا منکر هرگونه اتهامي بودند اما پس از روبرو شدن با مدارک علمي جرم، لب به اعتراف گشوده و به ارتكاب قتل و اخاذي و سرقت چك از مقتول اعتراف كردند.


اين مقام انتظامي با بيان اينكه با اعترافات متهمان ساير شكات اين پرونده نيز شناسايي شدند گفت: تمامي متهمان دستگير شده همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.