تلاش های شهرداری اصفهان برای احداث پادگان غرب از سر گرفته می شود

ارسال در بدون مجموعه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در گفتگو با روابط عمومی شهرداری از احداث پایانه مادر در خیابان آتشگاه خبر داد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، سید جلال هاشمی گفت: ۴۰ هکتار زمین در خیابان آتشگاه و در مرز اصفهان و خمینی‌شهر جهت احداث پایانه مادر در دست آزادسازی است. وی آغاز احداث این طرح را که یکی از مصوبات رییس جمهور سابق است، منوط به تحویل گرفتن زمین از مراجع ذیصلاح عنوان کرد. بر اساس همین گزارش، مهرماه سال 90، اعلام احداث پایانه غرب استان در 20 هکتار از زمین های خمینی شهر توسط شهرداری اصفهان، رییس شورای شهر و شهردار خمینی شهر را به واکنش واداشت. شهرداری اصفهان اعلام کرده بود که قصد دارد این پایانه را در مساحت 20 هکتار در پشت باغ پلی اکریل احداث نماید. از آنجایی که تحقق این گفته بسیاری از باغات غرب خمینی شهر از جمله محله هرستان را به نابودی می کشاند صهری و شرفا رییس شورا و شهردار وقت مخالفت شدید خمینی شهر را با این طرح اعلام کردند. آن زمان صهری در جلسه ای که برخی مسوولان شهرستان حضور داشتند، گفت: در جلسه مشترکی که با استاندار و مسوولین استان داشتم هشدارهای لازم را در مورد تخریب باغات خمینی شهر دادم و همچنین طی یک اعلان رسمی به همراه نماینده مجلس اعتراض و مخالفت خود را به صورت مکتوب اعلام نموده ایم.


شرفا نیز در همان جلسه (دومين جلسه هيات مديره شركت تعاوني همسفر گشت اسپادان) به احداث پايانه مسافربري بزرگ غرب اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به جانمایی انجام شده توسط مسوولين استان در حوزه خميني شهر، احداث پایانه اصفهان می تواند پايانه جديد خميني شهر را تحت الشعاع قرار دهد.


گفتنی است اگر این پایانه در نقطه ای از منطقه غرب خمینی شهر واقع گردد که باغات را درگیر ننماید می تواند گامی در جهت درآمد زایی برای شهرداری باشد اما شهرداری اصفهان در این خبر به اعلام دقیق مکان مورد نظر نپرداخته است و تنها به گفتن منطقه ای در مرز اصفهان و خمینی شهر اشاره کرده است.