بیا تا گل برافشانیم

ارسال در بدون مجموعه

17 هزار نفر از مردم نیکوکار خمینی شهر طی 8 روز و 16 نوبت در جشنی که خیریه بقیت اله الاعظم (عج) به مناسبت هفته سلامت تحت عنوان «بیا تا گل برافشانیم» برگزار کرد، شرکت کردند. به گزارش خبرنگار فرصت، این خیریه که بیماران دیالیزی، تالاسمی، سرطانی و... را تحت پوشش خود دارد از ششم تا سیزدهم اردیبهشت ماه قریب به دو هزار مددجوی خود و همچنین حامیان مالی خود را به جشنی باشکوه و پرنشاط در سالن سینما فرهنگ دعوت کرد.

photo 2017 05 04 08 44 22

این جشن ها که با اعیاد شعبانیه مصادف شد، مدعوین را به برنامه هایی متنوع از قبیل اجرای آهنگ، موسیقی سنتی، آکروبات، شعبده بازی ... میهمان کرده و با دعوت از مجریان و گویندگان توانا و همچنین هنرمندان خوش ذوق، ساعاتی پرشور و نشاط را برای کسانی که در طول 20 سالی که از تاسیس این خیریه سلامت محور می گذرد، در حد بضاعت خود یار و یاورش بوده اند، رقم زد.

 

بر اساس همین گزارش، مسئولان خیریه بقیت الاعظم (عج) در کنار تجلیل از حامیان نیکوکار بیماران، از فعالیت جدید خود در حوزه ارتقای سطح آگاهی و سلامت جامعه نیز پرده برداری کردند.

 

تجلیل از خانواده هایی که اعضای بدن بیماران مرگ مغزی خود را به نیازمندان اهدا کرده اند از جمله برنامه هایی بود که در هر نوبت بخشی از این جشن باشکوه را به خود اختصاص می داد. دست اندرکاران با دعوت از دو خانواده اهدا کننده در هر نوبت و معرفی آنها به مدعوین و اهدای هدیه به آنها اولین گام های خود را برای ترویج فرهنگ اهدای عضو برداشتند. به گفته مسئولان این خیریه، تاسیس بنیاد اهدای عضو از جمله فعالیت های جدیدی است که در آینده نزدیک در این خیریه به اجرا درمی آید.

سخنرانی 10 دقیقه ای مسئولان واحدهای مختلف شبکه بهداشت و درمان شهرستان در رابطه با مبارزه با افسردگی با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2017 (بیا درباره افسردگی حرف بزنیم.) در هر نوبت، محتوای پربارتری به این جشن بخشید.

به یاری طلبیدن کودکان و شرکت دادن آنها در کمک به بیماران نیازمند توسط مجریان کودک از جمله عمو خندون از دیگر بخش هایی بود که به غنای این جشن ها می افزود. کودکان در بخشی با عنوان «طرح لبخند» برای اهدای کمک های ریز و درشتشان به نیازمندان از یکدیگر سبقت می گرفتند.

مدیرعامل خیریه بقیت اله در گفتگو با خبرنگار فرصت ازهنرنمایی همه هنرمندان و گویندگان در این 16 نوبت جشن به صورت رایگان خبر داد و گفت: هزینه های جانبی این جشن ها نیز حامی مالی داشته است. عصیانی همچنین از برپایی غرفه هایی برای ارائه اطلاعات بهداشتی به مدعوین در حاشیه این مراسم خبر داد و گفت: فرمانداری، شهرداری، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اداره اماکن، اداره فرهنگ و ارشاد، بهزیستی، دفتر امام جمعه، هلال احمر، اتاق اصناف، دانشگاه آزاد، گروه بوستان خانواده، بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان و شیرینی صفا در برپایی این جشن ها با خیریه بقیت اله الاعظم (عج) همکاری کردند.