مستند "یک سین از هفت سین" از شبکه افق پخش می شود

ارسال در بدون مجموعه

مستند " یک سین از هفت سین" ساخته جلال زارع، درباره پخت سه تن سمنو در شهرستان خمینی شهر امشب ساعت 23:30 به روی آنتن شبکه افق می رود.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در سال گذشته که نوروز مقارن با ایام فاطمیه بود، همزمان با پخت سه تن سمنو، مستندی به سفارش کنگره سرداران و 2300 شهید خمینی شهر ساخته شد که این مستند امسال از شبکه افق پخش می گردد.
جلال زارع کارگردان این مستند در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین در اینباره گفت: در سال گذشته به دلیل تقارن عید نوروز و ایام فاطمیه، کنگره سرداران و 2300 شهید خمینی شهر اقدام به پخت سه تن سمنو در اردوگاه شهید باکری شلمچه کرد، که مستندی از مراحل آماده سازی تا پخت ساخته شد. ما از دی ماه سال 93 همزمان با خرید گندم، خیساندن، جوانه زدن، آسیاب کردن و ... تا 4 فرودین که این سمنو پخته و توزیع شود، با این گروه همراه بودیم و دوربین فیلمبرداری همیشه همراه ما بود.
وی در ادامه افزود: حدود 5 تن چوب خشک از باغات خمینی شهر برای پخت سمنو جمع آوری شد که تمام این مراحل را در مستند مشاهده خواهید کرد.
در این مستند سی دقیقه ای جلال زارع در کنار کارگردانی یکی از تصویربرداران، سید محسن شکرالهی « تصویربردار»، سروش عزیزی « صدابردار»، علی نیکبخت و منوچهر صانعی «تدوین» و سید محمد اعرابی « مدیر تولید» فعالیت داشته اند.
ساعت بازپخش این مستند جمعه 21 اسفند ماه ساعت 5 و 9 صبح همچنین ساعت 16:30 بعد از ظهر از شبکه افق می باشد.