خیرین خمینی شهراز جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور برخوردارند

ارسال در بدون مجموعه

113خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند
رئیس دادگستری شهرستان خمینی€Œشهر گفت: در حال حاضر در حدود 113 خانواده شامل 300 نفر خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که ناخواسته دچار سخت€Œترین وضعیت معیشتی شده€Œاند.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، رسول یزدانی شامگاه چهارشنبه در جشن جلب کمک و حمایت از زندانیان شهرستان خمینی€Œشهر اظهار کرد: متاسفانه به دلیل معضلات و مشکلات اقتصادی امروز خانواده زندانیان نیازمند در معرض تهدیدات و آسیب€Œهای اجتماعی و اخلاقی قرار دارند و کمک خیرین و حمایت مسئولین از خانواده زندانیان مصداق کامل انفاق محسوب می€Œشود.
وی تصریح کرد: حمایت از خانواده زندانیان نیازمند، بهترین و واجب€Œترین نوع عمل خیر در بین اعمال خیر و عام€Œالمنفعه محسوب می€Œشود.
رئیس دادگستری شهرستان خمینی€Œشهر گفت: اکثریت خانواده زندانیان نیازمند شرایط اقتصادی مساعدی ندارند و در کمال پاکی زندگی می€Œکنند، وی افزود: تعداد زیادی از فرزندان خانواده زندانیان نیازمند از دانشگاه€Œهای دولتی و غیردولتی به دلیل عدم توانایی در پرداخت شهریه در معرض اخراج و ترک تحصیل قرار دارند.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خمینی€Œشهر بیان داشت: کمک خیرین علاوه بر نجات خانواده زندانیان نیازمند باعث خواهد شد فرزندان آن€Œها از تحصیل محروم نشوند و آینده آن€Œها از بین نرود.
وی با بیان اینکه متاسفانه نگاه منفی جامعه به خانواده زندانیان محروم باعث شده تا مردم و خیرین رقبت کمتری برای حمایت از قشر خانواده زندانیان نشان دهند، افزود: از خیرین و مردم می€Œخواهیم حمایت و کمک به خانواده زندانیان محروم را در اولیت امور خیر خود قرار دهند و درطول سال این قشر را از حمایت€Œهایشان دریغ نکنند.
یزدانی با اشاره به اینکه کمک به خانواده زندانیان محروم از واجب€Œترین امور خیر محسوب می€Œشود، عنوان کرد: خیرین خمینی€Œشهر بدون هیچ چشم داشتی در امور خیر و عام€Œالمنفعه پیش€Œقدم هستند.
وی ادامه داد: با حمایت خیرین خمینی€Œشهر در طول سال در حد توان و قدرت انواع کمک€Œهای خدماتی، اجتماعی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی و توزیع سه نوبت سبد کالا انجام شده است.
رئیس دادگستری شهرستان خمینی€Œشهر با بیان اینکه این سومین سال جشن جمع€Œآوری کمک برای حمایت از خانواده زندانیان برگزار می€Œشود، اظهار کرد: خیرین شهرستان در سه سال گذشته به صورت مستمر حمایت€Œهای خیلی خوبی از انجمن حمایت از زندانیان داشته€Œاند و در زندگی آن€Œها اثرات زیادی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت و انجمن حمایت از زندانیان با فعالیت ستاد دیه و جشن گلریزان از زندانیان متفاوت است مطرح کرد: محور فعالیت انجمن حمایت از خانواده زندانیان، کمک و حمایت از کسانی است که به صورت ناخواسته درگیر مشکلات و معضلات اجتماعی اطرافیان و سرپرستان خود شده€Œاند.
یزدانی با تاکید بر اینکه کمک€Œهای خیرین برای کمک به هزینه خانواده زندانیان نیازمند مصرف می€Œشود، اذعان داشت: در فعالیت انجمن جرائم دسته€Œبندی و تفکیک جرائم وجود ندارد و عمد و غیرعمد بودن و نوع مجرمیت زندانیان ملاک عمل نیست؛ ملاک عمل ما فقط کمک خانواده€Œهای نیازمند زندانی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در حدود 113 خانواده شامل 300 نفر خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که ناخواسته دچار سخت€Œترین وضعیت معیشتی شده€Œاند.
مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خمینی€Œشهر خاطر نشان کرد: با زندانی شدن سرپرست خانواده، اعضای خانواده زندانیان نیازمند در شرایط تهدیدات و معضلات اجتماعی و فرهنگی و بیماری€Œهای ناشی از سوءتغدیه و غیره قرار می€Œگیرند و تنها منبع مالی و اقتصادی تعداد زیادی از خانواده زندانیان فقط یارانه ماهانه دولت است و منبع درآمد دیگری ندارند.
وی با تاکید بر اینکه خمینی€Œشهر از نظر جایگاه حمایت€Œهای خیرین از جایگاه ویژه€Œای در استان و کشور برخوردار است اظهار کرد: باید تلاش شود زیبائی شهرستان خمینی€Œشهر بیش از این بر روی رسانه ملی و استانی و خبرگزاری€Œها انعکاس داده شود.
یزدانی با تاکید بر اینکه خمینی€Œشهر رتبه دوم جلب حمایت خیرین استان را دارد و در سطح کشور نمونه است، بیان داشت: امیدواریم مسئولین استان و رسانه€Œها بیش از گذشته به ظرفیت و اخبار مثبت خمینی€Œشهر بپردازند.
به گزارش فارس در این مراسم در حدود 14 میلیارد ریال کمک نقدی برای کمک به خانواده زندانیان شهرستان توسط خیرین خمینی شهر به خانواده های زندانیان نیازمند اختصاص یافت .