شنیده ایم که ... 58

ارسال در شنیده ایم که

shanide- روباه پير اعدام شد اما...

- با فرصت مصاحبه نمي كنم

روباه پير اعدام شد اما...

مرد 67 ساله اصفهانی که به 37 زن و دختر جوان تعرض کرده بود شنبه گذشته به ‌دار آویخته ‌شد البته در زندان نه در ملأ عام! به گزارش عبرت، این مرد که «احمد-ب» نام داشت، از سال 85 در زندان به سر می‌برد. اولین شکایت علیه اين مرد در آذر سال 85 در قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر اصفهان مطرح شد. و به دنبال آن تعقيب وي توسط نيروهاي بسيج صورت گرفت تا بازداشت شد. ماموران در حالی بازجویی از احمد را آغاز کردند که 120 ساعت فیلم از صحنه‌های تجاوز این مرد به دست آمده و 11 مرد دیگر نیز به اتهام همدستی با وی دستگیر شده بودند. دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره این پرونده گفت: «رسیدگی به این پرونده به علت لزوم رفع پاره‌ای از نواقص از سال 85 تاکنون به طول انجامید. دستگاه قضایی به منظور حفظ کیان و آبروی شهروندان در بدو امر مجاز به بیان جزییات پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های دارای جرایمی همچون اعمال منافی عفت نیست و همین امر سبب می‌شود شهروندان تصور کنند این دستگاه نسبت به پرونده‌های اینچنینی بی‌اهمیت است اما این موضوع صحیح نیست و دستگاه قضایی برای احقاق حقوق مردم با کسی مماشات نمی‌کند.»

بر روي اين اعدام – كه جزئيات پرونده آن اگر از ماجراي جنايت باغ بيشتر نباشد كمتر نبود – مانور رسانه اي چنداني صورت نگرفت و حتي رسانه هاي اصفهان براي درج خبر پيرامون او از درج كلمه اصفهان به كلي پرهيز كرده و مرتباً نوشتند پيرمرد شيطان صفت و روباه پير. اما درباره خميني شهر، انگار اسم خميني شهر براي برخي رسانه ها از اصل واقعه و حتي مراسم اعدام مهم تر مي نمود!

با فرصت مصاحبه نمي كنم

صبح جمعه 8 مهر 90 جمعی از فعالین شهر میهمان سید جواد ابطحی نماینده مردم در مجلس بودند. این میهمانی به صرف صبحانه که در مسجدالنبی هفتصد دستگاه ترتیب داده شده بود از ساعت 7:30 صبح آغاز شد. نماینده در كنار مباحث مفصل سياسي راجع به جريان انحرافي و فتنه و اختلاس و ... به برخي مسائل شهرستان هم پرداخت. نماينده با اعلام اينكه قصد ندارد كانديداي انتخابات آتي مجلس شود درباره فرصت گفت: نشریه فرصت از همان ابتدای انتشار مخالف من بود و شماره ای نیست که این نشریه علیه من چیزی ننویسد. نماينده در بخشي ديگري از سخنان خود هم در پاسخ به اين سئوال برخي حضار كه چرا با فرصت مصاحبه نمی کنید؟ گفت: من با این نشریه مصاحبه نمی کنم و با دیگر نشریات و خبرگزاري ها و ... هر هفته مصاحبه مي كنم.

در مورد اينكه نماينده محترم گفته اند فرصت مخالف من است و از ابتداي انتشار مخالف من بود فقط ذكر يك نكته كافي است. علاوه بر آنكه سخنان و فعاليت هاي مثبت نماينده بارها و بارها به تيتر يك فرصت تبديل شده است، خود ايشان در مصاحبه مفصلي كه با فرصت انجام داد و در شماره 19 مورخ 23 اسفندماه 88 درج كرديم در چند جمله درباره فرصت چنين گفت: فرصت يك فرصت است براي شهرستان ما. روز به روز هم بهتر شده. من اين را به يكي از مسئولان هم گفتم. گفتم بچه هاي خوبي هستند... شماها انگيزه تان درست است ولي اشتباهات را بايد مواظبت كرد... من فرصت را تابلوي معنوي شهر مي دانم... وجود اين لازم است... فرصت كمك مسئولين است. خوب شده است و جاي پيشرفت دارد حتي من گفتم به سمتي برويد كه هفته نامه و روزنامه شويد...

حالا چطور چنين مطبوعه اي از ابتدا مخالف قلمداد مي گردد؟ خوبي مطبوعات آنست كه هر چه بگوئيم در حافظه تاريخ ثبت مي شود!