شنیده ایم که / 53

ارسال در شنیده ایم که

shanide- ماجراهاي پساب يك كارخانه

- شوك خميني شهر در سيما

- مصائب مصلا

- و ...

ماجراهاي پساب يك كارخانه

يكي از كارخانه هاي حاشيه شهر اقدام به ريختن پسآب خود به حاشيه جاده كمربندي مي كند كه باعث انتشار بوي بسيار نامطبوعي شده است. اين كارخانه در سال گذشته به دليل آلوده كردن محيط زيست و ريختن پسآب غير مجاز خود پلمپ شده بود و با شروع فعاليت مجدد خود باز هم همان روند را ادامه داده است. گفته مي شود تعدادي از مسئولين شهرداري خميني شهر و درچه براي بازديد به كارخانه مراجعه مي كنند كه با حمله كارگران اين كارخانه و سرقت مدارك و پرونده روبرو مي شوند. در پي اين اقدام شكايتي مطرح مي شود و مسئولين شهرستان و استان مهلت مجددي به مسئولين كارخانه مزبور مي دهند اما پساب كارخانه همچنان جاري است!!

شوك خميني شهر در سيما

مستند شوک با موضوع بررسی حادثه باغ خمینی شهر بزودی از شبکه سه پخش خواهد شد. فرشاد شکیبی تهیه‌کننده "شوک" درباره موضوع برنامه بعدی این مستند به خبرگزاري مهر گفت: ماجرای تجاوز گروهی خمینی شهر دستمایه ساخت قسمت تازه برنامه قرار گرفته است و برای ساخت آن سیر این پرونده از ابتدا تا انتها را بررسی کرده‌ایم. وی افزود: گفتگو با افراد مختلفی که به نوعی در این پرونده دخیل بوده یا اطلاعاتی از ماجرا داشتند در طول یک هفته‌ای که در اصفهان به سر بردیم انجام شد و ماحصل آن یک مستند 40 دقیقه‌ای است که به زودی از شبکه سوم پخش خواهد شد.

مصائب مصلا

در حالی مصلای نمازجمعه خمینی شهر از کمبود بودجه برای تجدید بنا رنج می برد که به گفته دکتر اسماعیلی معاون استاندار، در سال 89 از محل اعتبارات فرهنگی به هر یك از مصلاهای های اصفهان و گلپایگان یك میلیارد تومان و به مصلای كاشان مبلغ 500 میلیون تومان اختصاص یافت. دکتر اسماعیلی با بيان اينكه اعتبارات فرهنگي استان در سالجاري 80 ميليارد تومان است، اظهارداشت: 10 درصد اين مبلغ (8 میلیارد تومان)در سالجاري به مصلاهاي استان اختصاص مي‌يابد.

سهم امام براي امور قرآني

خیرین شهر از محل سهم امام زیر نظر یکی از علما مبلغ 600 هزار تومان جهت امور قرآنی به اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر پرداخت کرده‌اند.