شنیده ایم که .... / 52

ارسال در شنیده ایم که

shanide-متهمان باغ روبروي 5 قاضي

-فرمانده كل سپاه و ماجراي خميني شهر

-خداحافظ بخشدار

-و ...

متهمان باغ روبروي 5 قاضي

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اولین دادگاه متهمان باغ خمینی‌ شهر با حضور ۵ قاضی اوایل مرداد ماه برگزار می ‌شود. انصاری با بیان این که تا کنون ۱۰ نفر از متهمان باغ خمینی شهر دستگیر شده ‌اند، افزود: در حال حاضر این متهمان تحت بازجویی قرار دارند. وی با اشاره به این که مسوولان دادگستری استان اصفهان در حال انجام تحقیقات مقدماتی هستند، خاطرنشان کرد: اولین دادگاه متهمان باغ خمینی‌شهر با حضور ۵ قاضی در دادگاه کیفری استان اوایل مرداد ماه برگزار می‌شود. رییس کل دادگستری استان اصفهان همچنین در رابطه با پیگیری فرار زندانیان دستگرد اصفهان تصریح کرد: تاکنون هیچ ردی از این زندانیان پیدا نشده است.

فرمانده كل سپاه و ماجراي خميني شهر

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرگزاري مهر درباره بزرگنمايي واقعه خميني شهر گفت: حوادث خمینی ‌شهر و کاشمر توسط افرادی که بدنبال شیطنت بودند دنبال شد در صورتیکه پیش از این هم چنین مواردی وجود داشت که اینگونه بزرگنمایی نشده بود.

وي وضعیت کنونی حجاب در جامعه را معلول بی ‌توجهی دستگاه‌های اجرایی کشور در دهه دوم انقلاب به مقوله فرهنگ دانست. وی ادامه داد: هنوز در این زمینه کار بسیار زیادی داریم چون وقتی یک موضوعی چندین سال رها می‌شود و کسی به آن توجه نمی‌کند برای بخش قابل توجهی از مردم عادی می‌شود بطوریکه به آن عادت می‌کنند اثراتی بر جامعه می‌گذارد که وقتی می‌خواهید اینها را اصلاح کنید زمان خیلی زیادتری را می‌طلبد.

خداحافظ بخشدار

مراسم تودیع و معارفه بخشدار با حضور فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد. در این مراسم رستم عیدی پور به عنوان بخشدار جدید منصوب و از زحمات سید مهدی نوربخش بخشدار سابق تقدیر شد. لازم به ذکر است عیدی پور حدود 40 سال سن دارد، غیر بومی است و ریاست کمیته امداد یکی از شهرستان های اطراف را نیز در کارنامه خود دارد. گفتنی است نوربخش مسؤولیت جدیدی ندارد و هم اینک به عنوان کارمند در فرمانداری مشغول به کار است. پس از انتصاب معاون سياسي فرمانداري، اين دومين انتصاب يك غيربومي در فرمانداري در يكي دو ماه اخير است. نوربخش در جريان واقعه باغ با برخي رسانه ها مصاحبه و اظهاراتي بيان كرد كه چندان به مذاق مقامات استاني خوش نيامد.

اظهارات رئيس بنياد شهيد استان و واقعيت ها

رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان گفته: در حال حاضر هيچ پرونده احراز جانبازي در استان پشت دروازه‌ ها نمانده است و مسئولان با اقدامات مناسب به اين پرونده ‌ها رسيدگي كرده ‌اند. به گزارش خبرگزاري فارس، محمدرضا رجايي افزوده: در حال حاضر برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات مناسبي به منظور وضعيت درمان، اشتغال، مسكن، آموزش و مسائل فرهنگي جانبازان انجام شده است و مسئولان بايد به وظايف خود در اين زمينه توجه كنند. رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان تصريح كرده: در اصفهان به تمام پرونده‌ هاي احراز جانبازي رسيدگي شده است و در حال حاضر پرونده ‌اي بدون رسيدگي و صدور رأي در اين بنياد وجود ندارد. اين اظهارات در حالي است كه بعد از درج گزارشي تكان دهنده از يك جانباز شيميايي خميني شهري كه سالهاست پيگير وضعيت خود است، جانبازان ديگري از شهرستان هم در تماس با فرصت از بلاتكليفي خود در خصوص احراز جانبازي سخن گفتند. اميدواريم مسئولان بنياد شهيد استان در اين باره توضيح دهند.