شنیده ایم که ... / 49

ارسال در شنیده ایم که

shanide- جوانان خميني شهر و طرح مشكلات كلان شهرستان

- اصغر فرهادي و 15 تا سمند

- تعريف برعكس!

 

جوانان خميني شهر و طرح مشكلات كلان شهرستان

در جلسه اي كه با حضور مشاور استاندار و رئيس گروه مشاوران جوان استانداري اصفهان با تعدادي از منتخبین جوانان خمینی شهر با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد، جوانان نخبه شهرستان به طرح دیدگاههای خود در مورد مسائل شهر پرداختند. ضرورت اجرایی شدن وعده های استاندار در مورد خمینی شهر، حل مساله کمربندی، بهره برداری یک طرفه اصفهان از خمینی شهر و تبعات آن، رفع تبعیض بین خمینی شهر و شهرهای اطراف، ضرورت تغییر نگاه مسئولان استان به خمینی شهر، مدیریت نامطلوب فعلی سینمافرهنگ و ضرورت واگذاری آن به مدیریت بومی، حمایت از تالیفات جوانان، حمایت از مخترعان شهرستان، ضعف مسئولان فرهنگی شهرستان و ضرورت بازنگری در این موضوع، حمایت از مقالات علمی-پژوهشی، حمایت از NGOها و ... از جمله مطالب مطرح شده از سوی شرکت کنندگان بود.

جمع آوري آنتن ها

دور تازه جمع آوري آنتن هاي ماهواره اي آغاز شد. در همين راستا در مدت 2 روز تعداد 200 دستگاه و قطعه تجهیزات دریافت از ماهواره در سطح شهرستان از منازل جمع شده است. گفتني است اخيراً دادستان کل کشور بار ديگر تأكيد كرده كه داشتن ماهواره جرم است و نيروي انتظامي با آن برخورد مي‌كند. غلامحسين محسني ‌اژ‌ه‌اي درباره‌ي موضوع جمع‌آوري تجهيزات دريافت از ماهواره گفت: داشتن ماهواره جرم است و اگر تجيهزات دريافت از ماهواره به صورت آشكارا مشاهده شود و به نوعي جرم آشكار باشد، نيروي انتظامي مي‌ تواند با آن برخورد كند. وي ادامه داد: آنتن‌هاي ماهواره معمولا در پشت‌ بام‌ ها و ايوان منازل نصب است. ورود به منزل و محل تجاري و يا ورود به يك ساختمان مسكوني نياز به حكم قضايي دارد و در مواردي كه لازم باشد نيروي انتظامي مراجعه مي‌كند و حكم مي ‌گيرد.

دادستان كل كشور در پاسخ به اين سوال كه آيا براي برخورد‌هاي اخير، نيروي انتظامي حكمي گرفته است، گفت: حتما حكم گرفته شده است و حتما در مواردي كه لازم شده مجوز صادر شده است.

شریفی‌نیا: اصغر فرهادی 10-15 تا سمند از این مملکت گرفته است

يك ویدئوی ۱۱ دقیقه ‌ای از حرف‌ های جالب محمدرضا شریفی ‌نیا در «اتاق رسانه» فیلم «اخراجی‌ها۳» در فرهنگسرای رسانه، درباره اصغر فرهادی، «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌ها۳» و کمدی‌های پرشماری که بازی کرده، اخیرا در سایت ها منتشر شده است. سايت کافه سینما با انتشار این ویدئو به نقل از شریفی نیا آورده است:

- من خودم اولین کسی بودم که از این فیلم تعریف کردم و نوشتم که چقدر اصغر فرهادی بودن خوب است، اصلا این چه حرکتی است که فیلم فرهادی در مقابل فیلم ما قرار بگیرد؟ فیلم جدایی نادر از سیمین بهترین بازی‌ها را دارد، بهترین کارگردانی را دارد.

- حرف فیلم جدايي نادر این است که به خاطر اینکه به او اتهام دزدی زده‌اند می‌خواهد از خود دفاع کند! همه ‌اش همین است، همین! پشت ديگه نداره، می ‌خواهند از این فیلم چیز‌های دیگری بسازند.

- جدايي نادر فیلم دینی است، فیلم حکومت است. ۱۰-۱۵ تا سمند از این مملکت گرفته! فرهادی برای حکومت کار می ‌کند و مگر می ‌شود فرهادی مقابل ما باشد؟

- ما بودیم که گفتیم فیلم فرهادی را ببينید. پس مردم به حرف ما گوش دادند. به حرف شما که گفتید اخراجی ‌ها را تحریم کنید گوش ندادند!

تعريف برعكس!

یکی از مدیران غیر بومی شهرستان، در سخنرانیهایش در محل زندگی خود به شدت علیه خمینی شهر فضاسازی می کند.

ضرب و شتم مأمور كشاورزي

دراجرای احکام قانونی تخریب با برخورد با متخلفین ساخت و ساز، يك متخلف به یکی از مأمورین جهاد کشاورزی صدمه وارد كرد و بيني اين مأمور را شكست. متأسفانه بعضی از شهروندان حاضر به تبعیت از قانون نيستند.

رضايت مردم، نارضايتي برخي مسئولان

سخنان صريح امام جمعه در خطبه های نماز جمعه هفته قبل درباره واقعه اخير، بازتاب زیادی در بین مردم داشته و مردم از صراحت كلام امام جمعه در نقد برخي مسئولان شهرستان تقدير كردند اما در عين حال، اين سخنان باعث دلخوری بعضی از مسؤولین شهرستان و استان شده است.

معضلات نان

با توجه به اجرای طرح قانون هدفمندی یارانه ها و آزاد سازی قیمت نان، کیفیت نان در برخی از محلات به خصوص محله وازیچه نامناسب و غیر قابل استفاده است و بايد نظارت بيشتري صورت گيرد.

موفقيت هاي انتظامي

در آوار خبري ناشي از واقعه اخير كه نيروي انتظامي خميني شهر را هم زير علامت هاي سئوال قرار داد، رئيس پليس اگاهي استان در نشست خبري هفته گذشته خود، دستگیری سارقان منازل شهروندان خميني شهر را از عملیات هاي موفقیت آمیز در چند روز اخیر اعلام کرد و گفت: اين افراد كه تمايل زيادي به سرقت پول و طلاجات داشتند، در ساعات تاريك از ۲۱ شب تا ۴ صبح دست به سرقت مي زدند و تاكنون به بيش از ۲۰ فقره سرقت اعتراف كرده اند.

تأملاتي درباره شبكه بهداشت

مديريت شبكه بهداشت هم از جمله مسئوليت هايي است كه اخيراً دچار تغيير و تحول شده است و با كنار رفتن دكتر رجبي، با سرپرست اداره مي شود. اما برخي از پزشكان متدين شهرستان در گفتگو با فرصت با بيان اينكه اين تغيير و تحول هم بر اثر فشارهاي يكي از مسئولان صورت گرفته خاطرنشان كردند: مدير جديد شبكه بهداشت فاقد سابقه اجرايي است و حتي قبلاً مطب هم نداشته است. اين پزشكان از غلبه فشارها و تمايلات سياسي برخي مسئولان بر واقعيات و نيازهاي شهرستان ابراز تأسف كرده و عملكرد دكتر رجبي را عليرغم فشارها، خوب ارزيابي كردند.