شنیده ایم که ... / 44

ارسال در شنیده ایم که

shanide-هشدار شبكه بهداشت شهرستان نسبت به فلافل و پيراشكي هاي توليدي

- كاهش پخت نان

- نمی توانم ...

- و ...

هشدار شبكه بهداشت شهرستان نسبت به فلافل و پيراشكي هاي توليدي
شبكه بهداشت شهرستان از مردم خواسته از خرید برخی از مواد غذایی مانند فلافل، پیراشکی و دونات به صورت فله و بدون مشخصات و بسته بندی مناسب از فروشگاههای مواد غذایی جداً خودداری كنند. در اطلاعيه اي كه از سوي اين شبكه به فرصت ارسال گرديد آمده است: محصولات یاد شده که در روغن سرخ می شوند بعضاً در کارگاههایی تولید می شوند که مخفی و بدون نظارت بازرسین بهداشت بوده و در تهیه آنها ممکن است از مواد اولیه نامرغوب (روغن نامرغوب و ...) استفاده شود. این گونه مواد غذایی باید در بسته بندی مناسب و با برچسب مشخصات شامل شماره پروانه ساخت، نام شرکت تولیدی، تاریخ تولید وانقضاء، ترکیبات، آدرس و سایت مشخصات باشد.

 

كاهش پخت نان
در جلسه ستاد تعزیرات آرد و نان كه با حضور اعضاء و مسؤولین مربوطه در فرمانداری تشکیل شد. مسؤول اتحادیه نانوایان گفته: ما در مجموع از زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها با کاهش پخت روبرو بوده ايم. وی افزود: سهمیه آرد توزیعی ما در دیماه حدود 54 هزار کیسه و بهمن ماه حدود 30 هزار کیسه و در اسفند ماه تاکنون حدود 10 هزار کیسه بوده است که نشان دهنده کاهش پخت و مصرف نان در شهرستان است. یکی از اعضای هیأت مدیره اتحادیه هم گفته: باید از افزایش واحدهای جدید آزاد جلوگیری شود و با اصلاح روش کار و بالا بردن کیفیت و توزیع نان مرغوب واحدهای موجود حفظ و حمایت شوند.

 

نمی توانم ...
در روزهاي اخير شايعاتي مبني بر تصميم اصغر فرهادی كارگردان خميني شهري براي مهاجرت از ايران و زندگي در آلمان منتشر شد. فرهادي در حاشيه مراسم جشن خانه سينما در اين باره گفت: «مطمئن باشید صحبت‌هایی که درباره مهاجرتم مطرح می‌شود، چندان جدی نیست. من بیش از 10 روز نمی توانم خارج از ایران زندگی کنم.»

 

باز هم تبعیض بین خبرنگاران شهرستانی با پایتخت نشین ها
شانزده مرداد سال جاری رئيس‌جمهور در جريان مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار و شهداي عرصه رسانه و اطلاع‌رساني هدایایی نقدی به خبرنگاران سراسر کشور اختصاص داد ظاهراً این هدیه به خبرنگاران تهرانی پرداخت شده و شهرستانی ها همچنان مورد تبعیض واقع می شوند.
در همین رابطه يك خبرگزاري گزارشي در اين باره منتشر و با برخي مسئولان و مديران مطبوعاتي مصاحبه كرد. در اين گزارش، با مدير كل ارشاد استان، يك عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
و سردبيران روزنامه هاي اصفهان زيبا، اصفهان امروز و زاینده رود مصاحبه و نظرات آنان منعكس شد.
سردبیر دو هفته نامه ی فرصت هم از جمله سردبيران طرف گفتگوي اين خبرگزاري بود كه از اين تبعيض گلايه و ابراز اميدواري كرد تبعیضی که بین پایتخت و شهرهای دیگر پدید آمده در استان اصفهان نیز نمود پیدا نکند و بين خبرنگاران اصفهاني و شهرستاني تبعيض ايجاد نشود.

 

متهم گیر افتاد
در هفته گذشته یکی از متهمین مشهور تحت تعقیب به نام م.ج توسط نیروی انتظامی در یکی از محلات منطقه کهندژ شناسایی و در حین فرار دستگیر شد. وی از متهمین تحت تعقیب و سابقه دار مشهور بود که در شماره های گذشته خبر درگیری آن با مأمورین به چاپ رسیده بود.

 

پاکسازی
در اجرای طرح پاکسازی یکی از مناطق آلوده مواد مخدر 17 نفر دستگیر و مقداری از انواع مخدر صنعتی و سنتی و سلاح سرد و یک قبضه سلاح کلت کمری همراه با مقداری فشنگ از یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر کشف و ضبط شد. گفتنی است این دومین طرح پاکسازی از این نوع در یکی از مناطق آلوده به مواد مخدر بوده است.

 

بروز برخي جرائم تكان دهنده
در هفته هاي اخير، وقوع برخي جنايات باعث نگراني شد. از جمله اين موارد، حادثه قتل کودک 4 ساله توسط مادرش بود. اين دختر 4 ساله در محله [...] بدست مادر خود خفه شد. به گفته مقامات انتظامي، پرونده قتل این دختر 4 ساله جهت بررسی سلامت روانی قاتل و علت قتل به پزشکی قانونی ارسال شده است.
در موردي ديگر، دو دختر مهاجر افغانی 3 و 20 ساله بر اثر ضربات چاقو در حوالی میدان آزادی به قتل رسيدند كه بازتاب فراوانی در شهر داشت. علت این قتلها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و تحقیقات تکمیلی به منظور شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلین ادامه دارد.

 

سرقت آنلاین
شلوغی در بازارهای روز شهر و اتوبوس واحد فرصت بسیار خوبی را برای سارقان فراهم نموده و گزارش های مردمی حاکی از افزایش سرقت در اماکن شلوغ و اتوبوسهای واحد است. همچنین خبر می رسد سرقت از منازل در برخی مناطق ادامه دارد و سارقین، با نواختن زنگ در خانه ها، منتظر می مانند تا اگر کسی در خانه نبود، به داخل بروند. این سارقین فقط مشتاق بردن پول نقد و طلاجات هستند و زحمت بار سنگین را به خود نمی دهند! لذا در ایام عید مراقب باشید.
در همين رابطه، فرمانده انتظامي شهرستان در گفتگو با خبرنگار فرصت، با بيان اينكه نیروی انتظامی شهرستان اخيراً موفق به کشف 3 دستگاه خودرو و 5 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری 32 نفر سارق شده از همه همشهریان خواست در ایام نوروز در هنگام خروج از منزل نسبت به تقویت تجهیزات امنیتی و سپردن منازل خود به همسایگان و اقوام مورد اعتماد اقدام كنند.
سرهنگ یاردوستی تصريح كرد: کلیه نیروها و پرسنل انتظامی شهرستان در این ایام در آماده باش کامل قرار دارند.