شنیده ایم که.. /39

ارسال در شنیده ایم که

-shanide قمه‌زني، خميني‌شهر و بي‌بي‌سي
-ماهي‌ها تازه نيست
-حقوق ما كو؟
-و ...

  قمه‌زني، خميني‌شهر و بي‌بي‌سي
برخي از خبرگزاري‌ها و سایت‌های معاند نظام در خبرهایشان ضمن انعكاس خبر قمه‌زني صبح عاشورا در خميني‌شهر البته با آمار متفاوت، تلاش كردند به غلط چنين وانمود كنند كه اين اقدام به معناي مخالفت مردم با نظام است. قابل توجه آنكه تلويزيون بی‌بی‌سی فارسی كه در يك سال اخير و در جريان فتنه سال قبل از جمله عوامل بروز اغتشاش در ايران بود، قسمت‌هایی از این قمه‌زنی را نمایش داد.

ماهي‌ها تازه نيست
در جلسه اخير کارگروه سلامت و بهداشت شهرستان كه به ریاست فرماندار و با حضور مسؤولین مرکز بهداشت، بهزیستی، دامپزشکی، دادگستری و ... برگزار مي‌شود نماینده اداره دامپزشکی با اشاره به محلهاي فروش ماهی تازه در شهرستان گفته: این توزیع‌کنندگان به دو دسته تقسیم میشوند: توزیع‌کنندگانی که در میادین ورودی شهر با وانت و گاری ماهی میفروشند که کاملاً غیربهداشتی است و مورد تأیید سازمان دامپزشکی نیست و دوم فروشگاههای ثابت که به علت دوری از دریا 2 تا 3 روز طول میکشد، ماهی به شهرستان برسد و بعد از 48 ساعت این ماهیها حکم ماهی تازه را ندارد و به ترفندهای مختلف مثل فریز مجدد و یا خوشبو کردن آنها را عرضه میکنند.
وي با بيان اينكه دامپزشکی به علت کمبود نیرو نمیتواند نظارت جامع و کاملی داشته باشد گفت: اگر بتوان آنها را در یک محل گرد هم آورد تا بازرسی برآنها نظارت کند، عرضه ماهی تازه با مشکلات کمتری رو به روست. گفتني است در این خصوص فرماندار دستور داد جلسهای با حضور ماهی‌فروشها، نماینده مجمع صنفی، دامپزشکی و بهداشت برای توجیه بهداشت سلامتی ماهی و محیط کار برگزار شود.
از نكات حاشيه‌اي اين جلسه يكي هم آن بود كه با کیک و ساندیس از حاضران پذيرايي شد كه اين امر با اعتراض
دکتر کیانی يكي از مسئولان بهداشت روبرو شد. وي گفت: یا هزینه پذیرایی را خودمان تأمین می‌کنیم یا اینگونه پذیرایی را تغییر دهید.

حقوق ما كو؟
حقوق کارگران رسمی و پیمانی کارخانه قند کامیاب خمینی‌شهر در 6 ماه گذشته پرداخت نشده است.
گفته مي‌شود مديران این کارخانه در جلسات مشترکی که  با کارگران داشته‌اند قول مساعد پرداخت حق بیمه و حقوق عقب افتاده کارگران را داده‌اند اما هنوز اين وعده عملي نشده است. گفتنی است کارخانه قند کامیاب كه متعلق به بخش خصوصی بوده و به عنوان تنها کارخانه بزرگ شهرستان داراي بیش از 150 کارگر رسمی و قراردادی است، در سال های اخیر دچار مشکلات مالی بوده است.

دوربين‌ها
تخلفات رانندگي در سطح شهر كمي مشكل شده است! علت مهم آن هم نصب دوربين‌هاي مداربسته‌اي است كه قرار است چشم مسئولان باشند. به گفته سرهنگ یاردوستی، اين دوربين‌ها در 7 نقطه سطح شهرستان نصب شده و بر این اساس، هیچ خودرو و موتورسیکلتی در حضور این چشم همیشه بیدار قادر به تخلف نخواهد بود. ياردوستي البته از مردم خواست در حفظ و نگهداری از اين دوربين‌ها كه جزو اموال بیت‌المال است اين نيرو را همراهي كنند. او گفت شاید برای تشخیص یک صحنه تصادف و یا سرقت به راحتی بتوان از فیلمهای ضبط شده توسط این دوربین‌ها استفاده كرد. البته بر خلاف ديگر شهرها، در شهر ما اين دوربين‌ها در مرتفع‌ترين نقطه ممكن (!) نصب شده‌اند كه احتمالاً برمي‌گردد به كم‌لطفي برخي آدمها كه در اين موارد، خودشيريني مي‌كنند و مثل تابلوهاي راهنمايي يا تابلوهاي عناوين خيابانها و كوچه‌ها، ترقه‌اي مي‌زنند تا نام شهر خود را برجسته كرده باشند!

آقاي مأمورنما
فردي كه تحت پوشش مأمور یکی از ادارات دولتي از منازل سرقت مي‌كرد دستگير شد.
به گفته فرمانده انتظامي خميني‌شهر، متهم به نام «عباس- ر» با مراجعه به درب منازل، خود را مأمور یکی از ادارات دولتی معرفی مینمود و با ورود به منزل اقدام به سرقت مینمود.
وی در ادامه تصریح کرد: مأموران با ساعتها اقدام اطلاعاتی و تعقیب و مراقبتهای شبانه‌روزی سرانجام موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند. این مقام مسؤول در ادامه از شهروندان خواست در صورت مراجعه چنین افرادی به درب منازل حتماً از آنان کارت شناسایی تقاضا کرده و مندرجات روی کارت را دقیقاً بررسی کنند و در صورت مشکوک شدن به آنان سریعاً با 110 تماس بگيرند.

آثار تاريخي يا طرح‌هاي عمراني؟
هنگامی که سیدجواد ابطحی نماینده مردم در گفتگویی زنده با رادیو به موضوع ورودی کوشک و تأخيرهاي آن پرداخت مجری برنامه گفت: احتمالاً این ورودی، اثر تاریخی میشود! يك خبرگزاري هم در گزارشي از خميني‌شهر، اين شهر را شهر پروژه‌هاي فرسوده معرفي كرد.
ظاهراً كم‌مهري به شهرستان شهره شده است!!