شنیده ایم که .../ 48

ارسال در شنیده ایم که

shanide- اندکی مطالعه بفرمایید

- آغاز رقابت هاي انتخاباتي با انصراف يك كانديداي بالقوه!!

- اجراي طرح جمع آوري اتباع بيگانه در شهرستان

-و ...

اندكي مطالعه بفرمايند

یکی از مدیران شهرستان، در حاشيه يك مراسم و با لحني عجيب از خبرنگار نشریه فرصت خواست تا اخبار و مطالب مرتبط با آن مجموعه، قبل از چاپ حتماً به رؤيت شخص وی و حراست مربوطه برسد و بدون هماهنگي با وي، فرصت نبايد هيچ خبري از مجموعه مزبور درج كند. ظاهراً اين مسئول محترم در محل هاي قبلي فعاليت خود با مطبوعات و روال كار آنها انس و آشنايي نداشته اند و تصور درستي از نحوه كار رسانه ها ندارند. البته در همين شماره از ايشان خبر درج كرده ايم تا بدانند كه چنين دستوراتي براي رسانه ها مسموع نيست و همكاري و تعامل با رسانه ها بهتر از صدور دستورات غيرمعمول است و بهتر آنست كه اندكي درباره راههاي تعامل با رسانه ها و افكار عمومي مطالعه بفرمايند. برادر عزيز؛ قرن بيست و يكم است و عصر رسانه ها!

 

آغاز رقابت هاي انتخاباتي با انصراف يك كانديداي بالقوه!!

تاريخ انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي و مراحل ثبت نام كانديداها و ... مشخص گرديد و طبيعتاً فعاليت هاي زيرپوستي انتخاباتي در خميني شهر هم شكل جدي تري به خود خواهد گرفت. در اين ميان، برخي افراد شاخص كه در مظان گمانه زني ها براي كانديداتوري هستند بيشتر مورد توجه فعالان سياسي قرار دارند. در تحولي تازه در همين زمينه، يكي از كانديداهاي بالقوه كه در مورد حضور وي زياد صحبت مي شد در سخناني در يك محفل عمومي، رسماً اعلام عدم كانديداتوري كرد! وي در مراسم یادواره شهدای مفقود الاثر گفت: این روزها زمزمه هایی در شهر مبنی بر اینکه بنده قصد دارم کاندیدای مجلس بشوم پیچیده است. من اعلام می کنم این خبر کذب است و چنین تصمیمی ندارم و هر کس از قول من سخنی بگوید آن هم کذب است. وی در ادامه افزود: نماینده مردم خمینی شهر بودن برای من افتخار است و اگر می توانستم با یک رأی خود همچون شهید مدرس اثرگذار باشم و با رأی خود به مظلومیت وظیفه امر به معروف و نهر از منکر در جامعه اعتراض کنم تلاش می کردم تا به جای وزارت ورزش، وزارت خانه امر به معروف و نهر از منکر تأسیس شود. وی در ادامه گفت: نمایندگی مردم افتخار من است ولی به دلیل شرایط خاص زندگی ام قادر به قبول این مسؤولیت و وظیفه نیستم.

 

چرا پيشرفت نمي كنيم؟

در جلسه مجمع عمومی تعاونی مصرف فرهنگیان، یکی از دلایل عدم پیشرفت چشمگیر تعاونی، عدم ثبات رئیس و مسؤولان دیگر اداره آموزش و پرورش شهرستان اعلام شده است.

 

اجراي طرح جمع آوري اتباع بيگانه در شهرستان

نيروي انتظامي در روزهاي اخير در امر دستگيري اتباع بيگانه كه اقامت غيرمجاز در شهرستان دارند فعاليت هاي خود را گسترش داده است. در همين زمينه شنيده ايم كه ماموران انتظامي بيش از 350 نفر اتباع بيگانه اغلب افاغنه مقيم خميني شهر را شناسايي و دستگير كرده و براي اخراج از كشور مستقيماً به اردوگاه اتباع بيگانه تحويل داده اند. برخي از افراد به طور غير مجاز در واحدهاي صنفي و كارخانه جات و كارگاه هاي سطح شهرستان مشغول به كار بودند. فرمانده نيروي انتظامي شهرستان با اعلام اين خبر گفته: با صاحب كاران و كارخانه داراني كه اقدام به كارگيري اتباع بيگانه بدون مجوزهای قانوني نمايند به شدت برخورد مي شود.

 

كلت آشغالي

یک عدد کلت کمری توسط کارگران خدمات شهری در حین جمع آوری زباله پیدا و تحویل مسؤولین مربوطه شده است.

 

اعتراض

تعدادی از مالکین پلاک زمینهای واگذاری شرکت تعاونی شهرداری معروف به زمینهای A و B و C با تجمع در محل اداره ثبت اسناد و املاک نسبت به حل نشدن مشکل صدور سند این زمینها پس از چند ماه اعتراض و درخواست حل شدن مشکل خود را داده اند.

تغيير كاربري

به دنبال تغییر کاربری دو قطعه زمین فضای سبز و پارک بازی کودکان توسط یکی از  هیأت امنای یکی از مراکز فرهنگی، درختان و سرسبز این زمین در معرض خطر قطع شدن قرار دارند.

 

همايش پَر...

همایش «الحاق؛ فرصتها و تهدیدها» فعلاً برگزار نخواهد شد. این همایش که قرار بود اردیبهشت ماه سال جاری توسط دانشگاه آزاد برگزار شود لغو گردید و هنوز زمان جدید برای این همایش تعیین نشده است. برخي صاحبنظران معتقدند برگزاری این همایش برای رفع تکلیف است و لذا این همایش برگزار نخواهد شد یا اگر برگزار شود خروجی مهمی از آن بیرون نخواهد آمد.

 

ماجراهاي دنباله دار سينما

انتقادات از مدیریت غیربومی تنها سینمای شهر بالا گرفت. در تازه ­ترین موارد، تعدادی از مراکز فرهنگی شهرستان، از مدیریت سینما فرهنگ بخاطر بی ­تفاوتی نسبت مسائل فرهنگی شهر و فشار آوردن به مراکز فرهنگی انتقاد کردند. مدیریت این سینما در اقدامی عجیب تنها برای اجاره سه ساعت سینما، مبلغ 600 الی 700 هزار تومان تعیین کرده­اند که پس از چانه ­زنی و وساطت برخی از مسئولان، 400  هزار تومان از این مراکز دریافت کرده­ اند.

 

الحاق شهرستان نه، الحاق دانشگاه آري!

دانشگاه پیام نور اصفهان خواستار ادغام دانشگاه پیام نور خمینی­شهر در این دانشگاه شده كه با مخالفت شدید مسئولان شهرستان مواجه شد. با توجه به آینده روشن دانشگاه پیام نور خمینی شهر، ظاهراً نگاه مسئولان خارج از خميني  شهر معطوف شده تا این افتخار شهر را هم مصادره کنند. ظاهراً سيماي اصفهان در اخبار خود، از اين الحاق خبر داده است!