محمد رضا خانی

ارسال در رزمی و بدن سازی

محمد رضا خانی هفده ساله دانش آموز سال سوم تجربی دبیرستان شاهد با اقتدار بار دیگر نام خمینی شهر را در تکواندو بر سر زبان ها انداخت. استیل مناسب و استعداد بالا همه آن چیزی است که باعث شده فکر مسئولین تکواندو دانشگاه آزاد تهران را مشغول خود کند و حالا در عین نوجوانی گام اول را محکم برداشته و مصمم است تا طلای المپیک را به نام خود ثبت کند. خواستنی که شاید به توانستن تبدیل شود. دقابق کوتاهی با او هم کلام شدیم که ماحصل آن در ذیل آمده است.


از چه زمانی تکواندو را شروع کردید؟
از دو سالگی. من از همان کودکی به وسیله حمایت های پدرم که خودش تکواندو کار بود به این ورزش علاقمند شدم و ایشان همیشه حامی من بودند. در حال حاضر نیز مربی عزیزم آقای مهدی پیر حاجی و خانواده ام مرا حمایت می کنند.


در چه مسابقاتی شرکت کردید و چه مقامی کسب کردید؟
در مسابقات کشوری تکواندو در ماده مبارزه (کیوروگی) شرکت کردم و موفق شدم مقام دوم را از آن خود کنم.


قبل از این هم مقامی در این رشته داشتید؟
بله،مقام اولی در لیگ برتر استان و مقام دومی در بین هفت تیم لیگ برتر کشور را کسب کردم.


چگونه به مسابقات اعزام شدید؟
حامی من در این مسابقات دانشگاه آزاد تهران بود که با دیدن من در مسابقات قبلی پیشنهاد حمایت وعضویت را داد که من هم پذیر فتم.


چگونه هم درس می خوانی و هم ورزش می کنی، سخت نیست؟
من برای همه کارهایم برنامه ریزی دارم. انسان اگر برنامه ریزی داشته باشد موفق خواهد بود.


روند تمرینات چطور است؟
طبیعتا خیلی اوقات فشرده است مثل تابستان که صبح و عصر تمرین داریم ولی در حال حاضر تقریبا همه روزهای هفته را تمرین دارم که فشار زیادی می آورد اما خسته نمی شوم.


برنامه ات برای آینده چیست؟
طلای المپیک. می خواهم آنقدر پیشرفت کنم که بتوانم روزی طلای المپیک را کسب کنم.


چه موانع و مشکلاتی را تکواندو شهر می بینی؟
قبلا در خمینی شهر مسابقات بیشتری بر گزار می شد و تعداد رقابت ها بیشتر بود. همین عامل باعث شده بود که علاقمندان به تکواندو زیادتر شوند وبه واسطه همین مبارزات پیشرفت کنند.تکواندوکاران برای بهتر شدن به مبارزه های بیشتری نیاز دارند.


توصیه ای برای نوجوانان علاقه مند به ورزش و به خصوص تکواندو داری؟
اگر علاقه دارند از سنین کم شروع کنند تا موفق شوند. ورزش باید از نونهالان تقویت شود تا پیشرفت کند. در پایان از خانواده ومربی خوبم آقای پیرحاجی کمال تشکر را دارم.