مسابقات پاورلیفتينگ قهرماني استان در خميني شهر برگزار شد

ارسال در رزمی و بدن سازی

powerliftingنخستين مسابقات پاور لیفتينگ قهرماني استان با حضور مسؤولين استان و تيم هاي منتخب از شهرستان هاي مختلف استان در سالن ورزشي شهداي وازيچه خميني شهر خاتمه يافت.

مسوول هيات بدنسازي استان در اختتامیه این مراسم گفت : با توجه به فعاليت چند ماه اخير هيات بدنسازي خميني شهر ما شاهد افزايش فعالیت های قبلی و شروع برنامه های جديد در كادر  این شهرستان بوديم.

جواد پرورش افزود: هيات بدنسازي استان در سطح كشور رتبه اول را با حمايت مسئولين و ورزشكاران به خود اختصاص داد و موفق به كسب مقام قهرماني براي سومين سال متوالي  بين 32 استان كشور شد.

وي ابراز اميدواري كرد: با توجه به استقبال و درخشش ورزشكاران استان، در آينده شاهد كسب مقام هاي زيادي در مسابقات كشوري وبين المللي باشيم.

مسوول هيات بدنسازي استان اصفهان در ادامه گفت وگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت : هيات بدنسازي خميني شهر در گذشته چندان فعال نبود ولي پس از تغييرات انجام شده و شروع دوره جديد ما شاهد فعاليت ها ي بسيار خوبي در شهرس تان بوديم.

مسئول هيئت بدنسازي و پرورش اندام در ادامه گفت: با توجه به سابقه ورزشي و فعاليت 30ساله ام در سازمان تربيت بدني استان، شهرستان خميني شهر در مقايسه با شهرهاي مختلف از جايگاه بسيار خوبي در ورزش برخوردار است و اين در حالي است كه در بعضي شهرستان هاي ديگر استان، شاهد ركود جوانان در دسته هاي مختلف ورزشي بوده ایم.

وي در ادامه با تاکید بر وضعيت جسمي و فيزيك بدني بسيار خوب جوانان و  ورزشكاران خمینی شهری و همچنین برخورداریشان از آموزش های تخصصي، شهرستان خميني شهر را يك شهرستان ورزشي برشمرد.

پرورش سابقه ورزشي "جواد محمدی" مسوول هيات بدنسازی، فعاليت اداره تربيت بدني و همكاري كليه ورزشكاران را نوید تبدیل شدن شهرستان خميني شهر به مركز فعاليت هاي ورزشي و قدرتي و قطب پرورش اندام و بدنسازي استان دانست.

وی مسوولين تربيت بدني و كليه مسوولين هيات هاي ورزشي مختلف استان در رشته هاي مختلف را ملزم به تقويت جايگاه ورزشي خميني شهر دانست و گفت:  پتانسیل اين شهرستان از نظر نيروي انساني و استعدادهاي ورزشي باید به فال نيك گرفته شده و به آن توجه ويژه شود.

و ی با بیان این که خميني شهر دركل شهرستان های استان از نظر ورزشي و وجود نيروهاي ورزشي مستعد با شهرهاي ديگر قابل مقايسه نيست، گفت:

اميدواريم مسئولين شهرستان نيز با حمايت از اين بخش به حفظ  و ارتقاء جايگاه خميني شهر نسبت به 23 شهر دیگر استان توجه بيشتري از خود نشان دهند و با رفع كمبود ها و  ارائه امكانات، جوانان و بانوان و نوجوانان را به امر ورزش جذب کنند چراکه در خميني شهر جاي كار در بخش ورزش بسيار زياد است.

وي در انتقادي نسبت به كوتاهی مسوولين ورزشي در گذشته گفت : پس از 14 سال امروز شاهدیم كه هنوز استخر وزرشگاه محله وازیچه گود برداري نشده و وازيچه به عنوان يك محله محروم به حال خود رها شده و از آن زمان هیچ اقدامي براي تكيمل وساخت استخر انجام نشده است.

جواد پرورش در ادامه گفت : ما نبايد در خميني شهر نگران افزايش اماكن ورزشي باشيم زيرا با توجه به تراكم جمعيت اين شهرستان، نيروي جوان و ورزشكار استفاده كننده ازامكانات وجود دارد و اين در حالي است كه امكانات ورزشي بعضي از شهرستان ها به دلیل کمبود ورزشکار با استقبال روبرو نمی شود ولی درخميني شهر  هر چه هم هزينه و سرمايه گذاري در امر توسعه ورزش زیاد باشد باز با كمبود رو برو خواهيم بود چون خميني شهر يك شهرستان ورزشي است.

مسئول هيئت بدنسازي شهرستان خميني شهر نيز در ادامه به خبرنگار ما گفت: اين دوره از مسابقات استان در 4 رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و پيشكسوتان از 15 شهرستان استان طي دو روز انجام شد.

جواد محمدي افزود: در اين مسابقات بیش 150 نفر از منتخبين استان در 3 حركت اسکات، لیفت و لیفت به رقابت با يكديگر پرداختند .

وي در انتها گفت: در رده سني نوجوانان تيم هاي قدرت خميني شهر ،‌پاسارگاد اصفهان الف،‌ پاسارگاد ب و در رده جوانان تيم هاي هاتف اصفهان ،‌قهرمان شهرضا ، اباصالح كاشان و رده سني پيشكسوتان تيم هاي پاسارگاد اصفهان الف و قدرت خميني شهر و پاسارگاد ب موفق به كسب رتبه اول تا سوم شدند.