قهرماني كشتي گيران خميني شهري در مسابقات قهرماني استان

ارسال در کشتی

 

koshtiدر ادامه افتخار آفرینی های ورزش شهرستان در استان و کشور، این بار نوبت کشتی گیران خمینی شهری بود که در مسابقات قهرمانی استان افتخار كسب كنند. اين افتخارات عبارت بود از كسب يك مقام اول و يك مقام سوم.

 

مقام اول را عباس سلطانی فرنگی کار 19 ساله خمینی شهری در مسابقات جوانان قهرمانی استان کسب کرد و موفق شد به مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور راه یابد. سلطانی درباره مسابقات گفت: از سال 83 کشتی را شروع و چندین مقام قهرمانی در مسابقات استان کسب کردم و حتی سال گذشته در اردوی تیم ملی  حاضر بودم که در آخرین لحظات حذف شدم. قهرمان فرنگی استان افزود: آقایان حبیبی، حاج  هاشمی و غفاری بهترین مشوقان من بودند که کمک شایانی به پیشرفتم کردند، در حال حاضر نیز همه زحماتم بر دوش آقای گلکار افتاده است.

سلطانی ادامه داد: در زمان آقای صالحی  بود که سانس رده هاي مختلف عوض شد وگرنه قبل از آن همه رده های سنی با همدیگر تمرین می کردند. اکنون  نیز با وجود همه تلاش های آقای دانش، امکانات سخت  افزاری ناچیزی داریم و مسؤولان باید توجه بیشتری به کشتی نشان  دهند. اما نفر سوم مسابقات بزرگسالان در کشتی آزاد و در وزن 96 کیلوگرم، امید علیرضایی بود؛ جوان 20 ساله ای که علیرغم سن و سال پایین موفق به کسب این مقام در مسابقات قهرمانی استان شده است.

علیرضایی گفت: حدود 10 سال است که کشتی کار می کنم  و در همه این سال ها پدرم به عنوان بهترین مشوقم مرا یاری کرده است. وی افزود: در مسابقات امسال با وجود کسب مقام سوم نمی توانم در قهرمانی کشور شرکت کنم ولی به آینده امیدوارم.

با وجود مشغله درسی به تمریناتم ادامه می دهم

در حاشیه این گفتگو، گلکار مربی تیم و دبیر هیأت کشتی خمینی شهر گفت: سیاست کادر جدید هیأت کشتی جذب نیروی انسانی است. در این چند سال کشتی خمینی شهر استعدادهای فراوانی را به دلیل وضعیت بد کشتی شهرستان از دست داد اما امیدواریم با تأسیس مدارس کشتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی کشتی را دوباره زنده کنیم. گلکار افزود: باید از اعتماد تربیت بدنی به بنده و آقای دانش تشکر کنم و امیدواریم با  عملکرد مثبت خود جواب اعتماد آنها را بدهیم. گلکار درباره آینده نگری هیأت کشتی نیز گفت: جلسه بسیار مفیدی با مسؤولین تربیت بدنی آموزش و پرورش داشتیم که امسال شاهد مسابقات آموزش و پرورش بین مدارس خواهید بود. این اتفاق باعث جذب نخبگان و پرورش استعدادها خواهد شد. در این چند ماهه واقعاً آقای دانش همه جوره هیأت را اداره کردند و بر عکس رؤسای قبلی حضور پررنگی در کنار کشتی گیران دارند. در پی ساخت خانه کشتی هستیم و اگر زمینی را به ما اختصاص دهند مطمئنیم با عزمی جزم یک سالن کشتی برای شهر خواهیم ساخت.