هیات خمینی شهر از هیات های برتر استان است

ارسال در اخبارکوتاه

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی کیانی هیات های خمینی شهر، نجف آباد و مبارکه را از هیات های برتر استان برشمرد. وی در ادامه از استان اصفهان به عنوان صادر کننده ووشوکار یاد کرد و افزود: در سال 92 تعداد 10 بانو و 11 آقا به تیم ملی ووشو کشور دعوت شدند. این در حالی است که 13 نفر از دعوت شدگان به تیم ملی در سال گذشته از ووشوکاران خمینی شهر بوده اند. دبیر هیات ووشوی شهرستان در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین در این باره گفت: سال 92 ، شش دختر و هفت پسر از خمینی شهر به تیم ملی دعوت شدند و 3 نفر در تیم ملی ماندند. مصطفی گلی اسامی این افراد را به شرح زیر اعلام کرد: محمد علی مجیری، آرمان صفری، علی شکروی، اشکان محمدی، محمد صالح کاظمی، محمدرضا جعفری، علی اکبر رحیمی، فاطمه جزینی، منیره پناهی، مریم هاشمی، فاطمه براتی، مینا پناهی و حانیه کاظمی.
وی همچنین افزود: فاطمه جزینی، منیره پناهی و علی شکروی اعضای خمینی شهری تیم ملی ووشو هستند.

رییس هیات ووشو: اصفهان صادرکننده ووشوکار است
اصفهان- ایرنا- رییس هیات ووشو استان اصفهان گفت: استان اصفهان صادرکننده ووشوکار در کشور است.
رییس هیات ووشو: اصفهان صادرکننده ووشوکار است
ˈمرتضی کیانیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به برنامه ریزی های ووشو استان و مشکلات مالی این هیات، درصورتی که هیات استان مورد حمایت مالی قرار گیرد اصفهان می تواند قطب ووشو جهان شود.
وی با بیان اینکه 129 سبک رشته رزمی ووشو در جهان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد 21 سبک در ایران و 20 سبک در استان اصفهان فعال است.
وی اظهار کرد: تا پایان سال 91 پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته ووشو در استان اصفهان ثبت شده اند.
کیانی گفت: 18 هیات در شهرستانهای استان فعالیت دارند که در سال گذشته هیات شهرستانهای نجف آباد، خمینی شهر و مبارکه از هیات های برتر استان در رشته ووشو بود
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته فعالیت های این هیات بیش از 10 برابر شده است، تصریح کرد: هیات ووشو استان اصفهان از رتبه 15 کشوری در سال 90 به هیات اول کشور در سال 92 ارتقاء یافت.

رییس هیات ووشو استان اصفهان یادآور شد: در سال 92 تعداد 10 بانو و 11 آقا به تیم ملی ووشو کشور دعوت شدند و شش نفر از ورزشکاران اصفهانی در مسابقات جهانی اندونزی حضور یافتند.

وی اظهار کرد: ˈمحسن احمدیˈ ، ˈنوید مکوندیˈ و ابراهیم فتحیˈ دارندگان مدال طلای جهانی رقابت های دوئلین ووشو و شهربانو و الهه منصوریان از بانوان افتخارآفرین اصفهانی هستند.

کیانی گفت: در دو سال اخیر به صورت ویژه بر روی رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جونان کار شده در سال 92 برای نخستین بار در این رده های سنی در سطح کشور اول شدیم.


وی با بیان اینکه در دو سال اخیر ووشو بانوان استان اصفهان مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: با اجرای طرح استعدادیابی ووشو و کشف ورزشکاران مستعد این رشته تا 10 سال آینده ووشو استان تامین شده است.

وی گفت: مذاکراتی با یکی از باشگاههای مطرح استان مبنی بر تشکیل تیم ووشو بانوان و مردان در سال جدید صورت گرفته است که در صورت تشکیل تیم می تواند کمک کننده به تیم ملی باشد.

رییس هیات ووشو استان اصفهان تصریح کرد: هیات ووشو تنها خواستار تیمداری در این رشته نیست بلکه در گام نخست آکادمی ووشو در باشگاه حامی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هزینه های سالانه این هیات بیش از 700 میلیون ریال است، اضافه کرد: براساس تفاهمنامه، اداره کل ورزش و جوانان بایستی سالانه 500 میلیون ریال به این هیات پرداخت کند که این میزان در سال 91 و 92 به ترتیب 20 و 80 میلیون ریال بوده است.

کیانی اظهار کرد: کمیته اقتصادی هیات ووشو به منظور درآمدزایی برای این هیات راه اندازی شده است و سعی شده از ظرفیت خیران و حمایت کنندگان مالی نیز برای تامین هزینه های هیات استفاده شود.

وی دلیل موفق بودن هیات را شناسایی نفرات برتر و مهره چینی مناسب برشمرد و افزود: خوشبختانه ووشو اصفهان جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا کرده است.