10 درصد دانش آموزان خميني شهري در معرض خطر مشکلات حرکتی هستند

ارسال در اخبارکوتاه

nojavan-daneshamoozبه همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر، کانون اصلاحی و حرکات ورزشی دانش آموزان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مسوول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان 10 درصد از دانش آموزان خميني شهري را در معرض خطر مشکلات حرکتی دانست که با راه اندازی ومعرفي به این مرکز بهبود خواهند یافت. وی افزود: این دانش آموزان توسط مربیان ورزشی شناسایی شده و به این مرکز معرفی می شوند و در مرحله بعد در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.

معاون پرورشي وتربيت بدني آموزش و پرورش هم گفت: اين مركز که با هزينه اي بالغ 70 میلیون ریال تجهيز شده با اجرای برنامه های اصلاحی در ساختار و بدن و قد، ناهنجاری های حرکتی دانش آموزان را شناسایی و اصلاح می کند.

مجتبي عموشاهي با اشاره به شیوع ناهنجاری های حرکتی در بین دانش آموزان افزود: شایع ترین مشکلات جسمی و حرکتی ما در بین دانش آموزان دختر دیده می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر نیز در این مراسم گفت: همانگونه که ما موظف به تلاش برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستیم باید به سلامتی روح و جسم آن ها نیز توجه نشان بدهیم.

سید علی مدینه افزود: هدف ما از راه اندازی این مرکز، اصلاح حرکات دانش آموزان مخصوصا ساکنان مناطق حاشیه ای و محرومی است که از امکانات کافی درمانی بهره مند نیستند و در صورت بی توجهی به این موضوع در آینده باید هزینه های سنگین درمانی برآن ها فشار خواهد آورد.