صعود گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم (ص) به علم کوه

ارسال در کوهنوردی

 یکی از مسوولان این گروه در این باره به خبرنگار فرصت گفت: طبق برنامه ریزی های گروه، در هر سال دو بار به قله های مرتفع کشور صعود می کنیم و سال گذشته موفق به فتح دماوند شدیم. اصغری با اشاره به اینکه تا کنون به قله های دنا، شیرکوه، سبلان و... صعود کرده ایم، گفت: هر هفته صبح های جمعه نیز به یکی از کوه های خمینی شهر می رویم و در ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به چشمه های تفریحی در سراسر کشور سفر می نماییم. وی در رابطه با ترکیب اعضای این گروه گفت: در گروهمان کارگر داریم، دکتر هم داریم، طلبه و دانشجو و دانش آموز هم از سراسر شهرستان داریم. اصغری از سه تن از اعضای گروهشان به نام های سید جواد میردامادی، محمد حاج حیدری و حسین پرنیان به عنوان دانشجویان نمونه گروه یاد کرد که امسال موفق به قبولی در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه های علم و صنعت تهران و صنعتی اصفهان در رشته های مکانیک و ریاضی با رتبه های عالی شده اند. وی همچنین از دانش آموز علی کاظمی قاری مطرح قرآن به عنوان یکی دیگر از اعضای این گروه فعال نام برد. به گفته اصغری گروه کوهنوردی وابسته به پایگاه بسیج رسول اکرم (ص) هر هفته در مسیر رسیدن به قله بین اعضا بحث های آزاد عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، درسی و ... ایجاد می کند و کوهنوردان به اظهار نظر آزاد درباره مسائل می پردازند.


وی در ادامه به کمبود امکانات این گروه اشاره کرد و گفت: ما در کوهنوردی هایمان از کفش معمولی استفاده می کنیم و کوله پشتی و چادر هایی که برای صعود به قله های مرتفع نیاز داریم را به صورت قرض از دیگران می گیریم. این مسوول همچنین در رابطه با چگونگی تامین کرایه اتوبوس و هزینه تهیه صبحانه هر هفته گفت: اعضا هر هفته مبلغی را پرداخت می کنند که کفاف هزینه ها را نمی دهد، بخش کمی از هزینه ها توسط پایگاه تامین می شود و بخشی دیگر هم توسط اعضای قدیمی گروه که شاید دیگر حضور فعال هم نداشته باشند اما علاقه و وابستگی شان به گروه همچنان آنها را وامی دارد که کمک هایشان را دریغ نکنند.
به گزارش خبرنگار فرصت، هر جمعه سفرنامه کوتاهی توسط محمدرضا کریمی طلبه جوان عضو گروه کوهنوردی رسول اکرم (ص) روی خروجی تارنمای این گروه (www.kohnavardi.ir)قرار می گیرد.
گفتنی است این گروه از سال 78 با 50 نفر عضو آغاز به فعالیت کرد و هر جمعه به طور متوسط در یک گروه 20 نفره به کوه های خمینی شهر صعود می کنند.

 

بخشی از سفرنامه گروه کوهنوردی حضرت رسول اکرم (ص) به دره و آبشار لاتاریک
بعد از حدود 15 دقیقه به مسیر زیبا و سر سبز "لاتاریک" می رسیم. گرچه سینه کشی مال روهای شنی فرصت لذت از این مناظر زیبا را از برخی آقایون مخصوصا اونا که با استخوان روی مرز 100 کیلو حرکت می کنند را گرفت. ولی آب گوارا و چشمه جاری آخر مسیر، تونست جبران مافات کنه و خستگی را از تن همه بیرون ببره مگر اونهایی که از اول مسیر تا اینجا همش به دنبال این بودند که بطری آب را یجوری از خودشون جدا کنند و با فراغ بال به حرکت ادامه دهند.


طبق معمول هم یه تعداد از دوستان در فرصت آماده شدن صبحانه به گشت و گذار مشغول شدند و ما هم مشغول تماشای آماده شدن صبحانه خودمان و گروه کوهنوردی دهنو.
گروهی که امروز موقع صبحانه همنشین اونها بودیم تعدادی از جوان های دهه 30 از دهنو بودند که سال 1356 این گروه را راه اندازی کرده بودند و هنوز هم طی مسیر می نمودند. البته تعدادی هم صعود بلند داشته اند که مهمترین اونها اونطور که با ما گفتند کلار(تالاب گندمان) و بینالود (نیشابور) بوده.


حسن ختام برنامه هم بعد از صبحانه و در حین صرف چای آتیشی بود که حاج آقای کریمی به اتفاق استاد کمالی مشغول خوندن آواز و تلاوت قرآن با صدای زیباشون شدند.