یک بانوی معلم به قله البروس روسیه صعود کرد

ارسال در کوهنوردی

 به گزارش خبر نگار فرصت آنلاین، این بانوی کوهنورد که با "به نام خالق کوه ها" سخنان خود را شروع کرد، گفت: برای سومین بار است به قلل مرتفع خارجی صعود می کنم و اولین بار در سال 87 آرارات ترکیه را فتح کرده و دومین بام نشینی خود را بر فراز قله کازیکی گرجستان جشن گرفته ام.


میترا سر افراز که 23 سال سابقه تدریس دارد و 18 سال است که در خمینی شهر دروس دینی و عربی را تدریس می کند، می گوید: از 10 سال پیش وارد کوهنوردی حرفه ای شده ام و به جز کوهنوردی، کویر نوردی، غار نوردی، جنگل نوردی و دره پیمایی هم کرده ام. وی دره های ارمنستان را از سخت ترین مسیرهای دره نوردی می داند.

IMG 0190
سرافراز می افزاید: هزینه سفر به کشور روسیه و صعود به قله البروس با ارتفاع 5648 متر را شخصا پرداخت کرده ام و این برنامه را همراه با 5 نفر دیگر از هیات کوهنوردی شهر اصفهان، باشگاه ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان و دو نفر از اتباع روسیه انجام داده ام. وی که در تاریخ 25شهریور 93 از کشور خارج و ده روز بعد به کشور بازگشته است، صعود نهایی خود را از 2 بامداد روز 31 شهریور شروع کرده و ساعت یک بعد از ظهر همان روز به قله البروس رسیده است. سرافراز می گوید: بر فراز قله، دمای هوا حدود 18 درجه زیر صفر بود و باد شدیدی می وزید و ما لحظه ای بیشتر نتوانستیم آنجا بمانیم و فقط سجده شکری به جا آورده و به سرعت به پایین برگشته و در جای مناسب تری جشن صعود را گرفتیم.


این بانوی کوهنورد می افزاید: گروه که به سرپرستی بهمن زیاری رییس هیات کوهنوردی شهرستان اصفهان عازم کشور روسیه شده بود، در جشن پیروزی ضمن خواندن سرود «ای ایران» و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس توجه کوهنوردان دیگر از جمله کشور روسیه و اسرائیل را به خود جلب کرده بود به خصوص که زنان محجبه در این برنامه شرکت داشتند. وی می گوید: در همین منطقه پرچم آموزش و پرورش خمینی شهر را بر افراشتم و همراهان نیز پرچمان خود را بر افراشتند.


سرافراز در ادامه سخنان خود که با حرارت و عشق به کوه و کوهنوردی همراه است، می گوید: در جشن ستارگان ورزشی شهرستان دو بار به عنوان تنها بانوی فرهنگی کوهنورد در این سطح مورد تقدیر قرار گرفته است و از آن بابت کمال تشکر را از مسوولین دارد.

IMG 0130
وی می افزاید: من بدون هیچ چشم داشتی آمادگی دارم تجارب خودم را در اختیار فرهنگیان خمینی شهر قرار دهم تا آنها با طبیعت آشنا شوند و به این طریق بر بسیاری از مشکلات غلبه نمایند و خود را به خدا نزدیک تر کنند که امیدوارم اولین برنامه را با طبیعت گردی به مناسبت هفته تربیت بدنی با مساعدت مسوولین آموزش و پرورش شروع نمایم.


سرفراز اظهار امیدواری می کند بتواند سال آتی به اروپا و کشور فرانسه و یکی از قلل آلپ صعود کند.