47 خودور در آتش سوخت

ارسال در آموزش و رسانه

اوایل خرداد ماه سال جاری خودرویی در یکی از خیابان های شهر دچار حریق می شود و دو سرنشین آن به سرعت خودرو را ترک می کنند. راننده خودرو را خاموش نمی کند چون احساس می کند با این کار درها قفل شده و در خودرو محبوس می شود. مردی از درون مغازه با کپسول آتش نشانی بیرون می آید و شروع به خاموش کردن آتش می نماید و بلافاصله بعد از او فرد دیگری کپسول به دست از خانه اش بیرون می آید و به اولی کمک می کند. روشن بودن خودرو باعث افزایش حریق می شود و آتش در زیر خودرو از سمت جلو به سمت باک زبانه می کشد. هُرم زیاد آتش باعث شده بود وجود دو کپسول آتش نشانی کفاف ندهد. سرانجام ماموران آتش نشانی که یکی از شاهدان به آن ها خبر داده سر می رسند و با دیلم خودرو را بالاتر می کشند و آتش را مهار می کنند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است. علت حادثه نشتی از باک بنزین بوده است. این نشتی مدت ها ادامه داشته و حتی بوی بنزین در خودرو به مشام می رسیده است.
در حادثه دیگری که چند روز پیش در حوالی سه راه معلم به وقوع پیوست خودرویی دچار حریق می شود. یکی از رهگذران در میان شلوغی به آتش نشانی خبر می دهد ولی اقدامی فوری برای مهار آتش لازم است. از بین خودروهایی که سرعتشان را کم می کنند و یا کنار می زنند یکی با کپسول آتشنشانی خودرویش به سمت آتش می رود. لحظاتی بعد خودروی دیگری می رسد که کپسول دارد، آتش کم رمق تر می شود. سرانجام نفر سوم با کپسول خودرویش می تواند آتش را تسلیم کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی از ابتدای سال تاکنون 47 مورد حریق خودروی سواری در این سازمان ثبت شده است. به رقم فوق باید دو مورد حریق موتورسیکلت نیز اضافه کرد.
مسؤول آموزش سازمان آتش نشانی در این رابطه می گوید: نشتی بنزین مهم ترین عامل حریق خودروست. سیدعلی رگیم افزود: عامل بعدی، وجود اشکالات فنی در خودرو به خصوص در اتصالات برق است و آخرین عامل، حریق های عمدی خودرو می باشد.
وی وجود کپسول آتش نشانی در خودرو را ضروری دانست و گفت: شهروندان برای تهیه این کپسول ها می توانند به شرکت های فروشی که دارای استاندارد از آتش نشانی هستند مراجعه نمایند. نشانی این شرکت ها را نیز می توانند از سازمان آتش نشانی دریافت کنند.
رگیم در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند برای شارژ سالانه این کپسول ها و نیز آگاهی از نحوه استفاده از آن ها به سازمان مراجعه کنند.