خط دو قطار شهری اصفهان باحضور وزیرامورخارجه کلنگ زنی شد

ارسال در شهری و رفاهی

احداث این خط، از شهرک امام حسین (ع) خیابان زینبیه ی تا میدان شهدای خمینی شهر آغاز شد.  به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما، برای احداث خط دو قطار شهری اصفهان، شورای اسلامی شهر اصفهان هزار میلیارد تومان اختصاص داد.


خط شرقی _“ غربی متروی اصفهان به طول 23 کیلومتر با 22 ایستگاه پس از عبور از میدان لاله به سمت خیابان های هاتف و حافظ وارد و از زیر قسمت شمال نقش جهان (میدان امام ) به میدان امام حسین (ع) متصل می شود و سپس از بلوارشهید اشرفی به خمینی شهر می رسد. خط دو متروی اصفهان در میدان امام حسین (ع) با خط یک مترو در شمال €“جنوب اصفهان برای جابجایی مسافر در مرکز شهر تلاقی دارد.


وزیر امورخارجه در آیین کلنگ زنی خط دو قطار شهری اصفهان، مترو را یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی برای حفاظت محیط زیست دانست و بر خدمت رسانی دولت برای اجرای طرح های ملی تاکید کرد.


محمد جواد ظریف به مردم اصفهان وعده داد در حوزه هایی که این وزارتخانه می تواند در خدمت اصفهان باشد به طور حتم دریغ نکند. وی گفت: توانستیم از سدهایی که هیچ کس تصور عبور جمهوری اسلامی از آنها را نمی کرد با سربلندی عبور کنیم. وزیرامورخارجه افزود: امروز زمان آن است که قطار سازندگی و توسعه پایدار در ایران به راه بیفتد. همچنین محمدجواد ظریف با حضور در خط یک قطارشهری اصفهان از مرحله نخست خط 10 کیلومتری ایستگاه پاسداران ( شهرک قدس ) تا میدان 25 آبان ( باهنر ) بازدید کرد.


ساخت خط یک مترو اصفهان نیمه سال 1380 به طول بیش از 20 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز شد.