حسابرسی بودجه شهرداری زیر نظر حسابرسان رسمی انجام می شود

ارسال در شهری و رفاهی

در هفته گذشته طرح حسابرسی فصلی و ماهانه بودجه شهرداری خمینی شهر برای اجرای صحیح و کامل بودجه با نظر اکثریت آرای اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
رییس شورای شهر با بیان اینکه اولین وظیفه مهم شورای شهر انتخاب فردی مجرب، دلسوز و پاک به عنوان شهردار است گفت: خوشبختانه شورای شهر با انتخاب آقای حاج حیدری از این وظیفه خطیر سربلند بیرون آمد، رضایت مندی مردم وت حولات ایجاد شده نشانگر حسن انتخاب شورای شهر می باشد.


محمد علی پورشریعت با بیان اینکه عملکرد شهردار در سال های گذشته برای همه عیان و مشهود است، گفت: مهمترین وظیفه شورای شهر بعد از انتخاب شهردار، طبق قانون بند ب ماده 44 آئین نامه مالی شهرداری ها و طبق اختیارات قانونی تفیذ شده به شورای شهر نظارت بر بودجه مصوب شهرداری است.


وی تاکید کرد: شورای شهر طبق این قانون موظف است با انتخاب حسابرسان رسمی و قسم خورده نسبت به اجرای صحیح بودجه اقدام کند تا شهرداری در اجرای بودجه دچار تصمیمات لحظه ای و بدون هماهنگی نشود.


رییس شورای شهر خمینی شهر با تاکید براینکه شورای شهر اقدام به عقد قرارداد با حسابرسی رسمی نمود، گفت: با تصویب اکثریت آرای اعضای شورای شهر، نظارت بربودجه شهرداری هر ماهه انجام و شورای شهر در طی سال نظارت بر بودجه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه با اجرای این راهکار از بروز هرگونه انحراف بودجه جلوگیری خواهد شد گفت: از ابتدای امسال وظایف رسیدگی و نظارت بر کلیه هزینه های بودجه شهرداری به صورت فصلی و ماهیانه از طریق حسابرسان زبده و متخصص انجام می شود و گزارش رسمی به شورای شهر به صورت ماهانه ارائه می گردد.


رییس شورای شهر با تاکید براینکه اجرای این مصوبه قطعا در بهبود اجرای هر چه بهتر بودجه شهرداری مفید و موثر خواهد بود، گفت: از ابتدای امسال شهرداری موظف است در صرف هزینه های عمرانی، خدماتی و جاری طبق این مصوبه عمل نماید و شورای شهر به صورت مستمر برعملکرد شهرداری نظارت و کنترل خواهد داشت.


پورشریعت با تاکید براینکه با اجرای این روش بودجه امسال در پایان سال با کمترین انحراف و نواقص در عملکرد به تصویب خواهد رسید، گفت: امیدواریم این روش به عنوان یک حرکت ماندگار به صورت الگوی منطقی برای شوراهای آینده و عملکرد شهرداران به یادگار باقی بماند.


وی با تاکید براینکه شورای شهر برای اجرای این روش در سطح استان پیش قدم است، گفت: این مصوبه به شورای شهر این اجازه را می دهد تا در برابر مردم به صورت کامل و شفاف پاسخ گو باشد و کلیه اولویت های عمرانی شهرداری هرسال با اعلام عمومی به مردم کاملا مشخص است.


وی افزود: اجرای این مصوبه قطعا به افزایش اعتماد عمومی به شهرداری و شورای شهر کمک خواهد کرد و تعادل در اجرای طرح های عمرانی علاوه بر جلوگیری از تبعیض و اجرای عدالت قطعا رضایتمندی مردم را به همراه خواهد داشت.


رییس شورای شهر در ادامه گفت: هدف اصلی صدور این مصوبه نظام مند شدن عملکرد شهرداری، افزایش اعتماد عمومی و عملیاتی شدن وعده های داده شده است که عملا با این روش وعده خلاف به مردم داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین شورای شهر همچنین در تازه ترین مصوبه خود که شب گذشته (20 تیرماه) تصویب کرد، مبلغ 300 میلیون تومان به تجهیز پایگاه انتقال خون خمینی شهر که به زودی رسما افتتاح خواهد شد، اختصاص داد.Â