انتخاب شهردار نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی باشد

ارسال در شهری و رفاهی

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: انتخاب شهردار یک کار فنی و تخصصی است و نباید تحت تاثیر مسائل سیاسی و گروهی قرار بگیرد. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله کیانی روز سه شنبه در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان افزود: در این که استیضاح شهردار حق قانونی شوراهاست و کسی نمی تواند در راه اعمال این حق قانونی اخلال ایجاد کند شکی نیست اما در سالی که به نام همدلی و همزبانی است لازم است مشکلات با تعامل و گفت و گو حل شود.

وی همچنین با بیان اینکه شورا باید افکار عمومی را قانع کند، تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید برای کارکرد خود توضیح قانع کننده ای داشته باشند.

شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه این هفته خود رای به برکناری سید مرتضی سقاییان نژاد از سمت شهرداری این کلانشهر پس از 12 سال داد.

سقاییان نژاد پس از برکناری از شهرداری اصفهان ظرف چند روز از سوی شورای اسلامی شهر قم به عنوان شهردار این خطه انتخاب و مراسم معارفه او نیز برگزار شد.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان در ادامه این جلسه همچنین گفت: تمامی عملکردها در شهرداری باید شفاف، قانونمدار، پاسخگو  و عاری از هرگونه شائبه مالی باشد و عملکرد مالی به سان اتاق شیشه ای به گونه ای باشد که امکان رصد آن فراهم شود.

کیانی تصریح کرد: بر اساس تکلیف قانونی بند 10 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور، شورای شهر موظف است به صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می شود را تایید و انتشار عمومی کرده و نسخه ای از آن را به وزارت کشور ارسال کند.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم توجه حقوقی، قانونی، اداری، پرسنلی و تشکیلاتی به شهرداری ها و خود کفایی ایشان در مسائل مالی باعث شده تا انگشت اتهام به ویژه در حوزه مسائل مالی به سمت این نهاد نشانه رود.

وی در عین حال افزود: فساد اداری ممکن است از یک بخش کوچک سازمان شروع شود اما بسیار سریع توسعه یافته و تمامی بخش ها را درگیرکند که نیازمند شناسایی، رسیدگی و اقدام قاطع است.