تخریب منازل مخروبه و خطرآفرین در دستور کار قرار دارد

ارسال در شهری و رفاهی

معاون خدمات شهری شهرداری در گفتگو با فرصت در این زمینه گفت: رویکرد شهردار و اعضای شورای شهر روان سازی و بهسازی معابر شهری است. بر همین اساس کمیسیون بند 14 شهرداری در دوره جدید متشکل از یک نفر از اعضای شورای شهر، معاونت خدمات شهری، مسئول واحد حقوقی و دبیر کمیسیون با رویکردی جدید و قاطعتر نسبت گذشته کلیه گزارشات مردمی را درخصوص رفع خطر منازل مخروبه و دیوارهای شکسته و یا مزاحم و زمینهای رها شده رسیدگی کرده و وارد عمل می شود.

 

مهندس عزت اله صفار با اشاره به اینکه کلیه گزارش های مردمی و شکایتهای وارده در این خصوص از طریق شهرداریهای مناطق و یا به صورت مستقیم به کمیسیون بند 14 ارجاع داده می شود، گفت: کلیه درخواستها و شکایتهای مردمی پس از طی مراحل اداری و قانونی و بعد از بازدید و تائید مامور فنی شهرداری پس از صدور اخطارهای لازم توسط شهرداری و با نصب بنر در محل اطلاع رسانی عمومی می شود و در صورت عدم رسیدگی و رفع مزاحمت توسط مالکین در کمیسیون بند 14 مطرح و رای تخریب و رفع مزاحمت صادر و اجرا خواهد شد.


مهندس صفار با اشاره به اینکه ایجاد مزاحمت از طریق نصب و ساخت هرگونه مانع مشرف به معابر عمومی و یا دودکش که باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنین و همسایگان شود جزء این قانون و قابل طرح و رسیدگی در این کمیسیون است گفت: در ماههای گذشته بیش از 50 رای تخریب منازل مخروبه و 8 مورد رفع مزاحمت مغازه های مخروبه و 4 مورد پرنمودن گودال در مسیر عمومی و 2 مورد تخریب دیوار مزاحم توسط کمیسیون بند 14 شهرداری صادر و اجرا گردید.


مهندس صفار افزود: در حال حاضر بیش از 40 پرونده جدید در کمیسیون در حال بررسی و آماده صدور حکم برای تخریب می باشد و در آینده نزدیک اجرا می شود.
وی افزود: اکثریت منازل مخروبه شهر به علت اینکه موروثی و یا مورد اختلاف ورثه و مالکین است به حال خود رها شده و به محل تجمع زباله و ضایعات و در مواردی به محل امن پاتوق معتادین و افراد ولگرد تبدیل شده و عملا این منازل واماکن مخروبه سلامتی مردم بویژه ساکنین محله را تهدید می کند. درخواست ما از مالکان اینگونه منازل و مغازه های مخروبه این است که هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف ملک خود اقدام نمایند. شهرداری آمادگی کامل دارد با توافق مالکین به صورت رایگان این منازل و محلها را تخریب و در صورت نیاز نخاله ساختمانی آنها را جمع آوری و جهت استفاده عموم برای پارکینگ عمومی تسطیح نماید.


وی خاطرنشان کرد: هدف این کمیسیون جلب رضایت مندی هرچه بیشتر مردم و جلوگیری از وقوع حوادث تلخ و خطرات احتمالی برای ساکنین منازل مخروبه است، از این رو شهرداری آمادگی کامل دارد با همکاری مردم، معتمدین و مالکین هرچه سریعتر نسبت به تخریب منازل مخروبه بافت فرسوده شهر اقدام نماید. مهندس صفار خاطرنشان کرد: با تخریب منازل مخروبه علاوه بر بازگشایی معابر به بهسازی و احیاء بافت فرسوده و افزایش ارزش اراضی و منازل مجاور نیز کمک خواهد شد و دعای خیر مردم و ساکنین بدرقه کسانی است که برای انجام هرچه بهتر آن همکاری کنند.


وی در انتها تاکید کرد کلیه ساکنین و معتمدین و شاکیان منازل و اماکن مخروبه و خطرآفرین می توانند شکایت و درخواست خود را به معاونت خدمات شهری و به دبیر کمیسیون بند 14 تحویل دهند یا با شماره تلفن 33605201 تماس بگیرند.