شهروندان ناظران تمیزی شهر هستند

ارسال در شهری و رفاهی

 

zobalehمعاونت خدمات شهری شهرداری خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت در خصوص طرح جمع آوری زباله در روز بجاي شب گفت: با توجه به وجود اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان و وجود حیواناتی مثل سگ و گربه، وقتی ما در شب اقدام به جمع آوری زباله می کردیم همشهریان عصر زباله خود را درب منزل می گذاشتند و تا شب که مأمورین ما می آمدند اين زباله ها مورد هجوم حیوانات قرار می گرفت.

لطفي افزود: تاریکی و تنگی کوچه ها و پارک بودن خودروهای مردم در بعضی از موارد باعث می شد زباله به خوبی جمع آوری نشود و لذا جمع آوری زباله را به روز تغییر دادیم تا بتوانیم از روشنایی و خلوتی ساعات اولیه روز استفاده کرده و زباله ها را جمع کنیم.

 

معاونت خدمات شهری شهرداری ادامه داد: در طرح شبانه مناطق 1 و2 روزهای زوج و مناطق 1 و 3 روزهای فرد جمع آوری زباله داشتند بدین طریق 4 تا 5 روز جمع آوری نداشتیم. با اجرای طرح روزانه در مناطق 4 و 2 روزهای زوج ماه شمسی و مناطق 1 و 3 روزهای فرد زباله جمع می شود. فقط در شش ماهه اول سال روزهای 31 هر ماه جمع آوری زباله نداریم و بدین طریق روزهای جمع آوری زباله افزایش و در طول روز هر جا که زباله جمع آوری نشد شهروندان ناظران رایگان ما هستند و با یک تماس می توانند ما را از جمع نشدن زباله در محلشان آگاه کنند.

مهندس لطفی در ادامه هدف از نصب مخازن جمع آوری زباله در سطح شهر را جمع آوری زباله هایی دانست که به صورت پراکنده در کوچه ها و کنار خیابانها رها می شد و افزود: همشهریان عزیز زباله های خود را به صورت فله در این مخازن رها نکنند و حتماً در کیسه دربسته در این مخازن بگذارند. نصب این مخازن که حدود 600 عدد است باعث شد مشکل بو و عفونت ناشی از رها شدن فله ای زباله ها کمتر شود. معاونت خدمات شهری در پایان از خرید 6 دستگاه خودرو مکانیزه جمع آوری زباله خبر داد.