اقدامات شهرداري براي بهبود امر جمع آوري زباله

ارسال در شهری و رفاهی

 

moradianبه دنبال پيگيري های سازمان خدمات موتوري‌، شهرداري خميني شهر با مساعدت شورای شهر 6 دستگاه خودروي مكانيزه به ارزش بالغ بر 4 ميليارد ريال به ناوگان موتوري شهرداري خميني شهر اضافه کرد.

 

محمد مراديان رئيس سازمان خدمات موتوري شهرداري خميني شهر در این باره به خبرنگار فرصت گفت: با توجه به اجراي طرح نصب مخازن فلزي زباله در معابر اصلي و كوچه هاي مناطق مختلف، اين سازمان اقدام به خريداري و تامين خودروي مخصوص جمع آوري اين مخازن نمود.

وی  تسريع در فرآیند جمع آوري زباله و صرفه جويي در هزينه و تعداد نيروي انساني را از جمله مزيت هاي خريد اين خودروها برشمرد.

مراديان در ادامه گفت: اضافه شدن 2 دستگاه خودروي جاروي خياباني، يك دستگاه جدول شور و 2 دستگاه حمل زباله مكانيزه در نظافت هرچه بهتر شهر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وي افزود: با توجه به فعاليت 2دستگاه خودروي مكانيزه در گذشته،  مجموعا توسط 4 دستگاه در هر نوبت حدود 5/3 تن زباله با ميانگين روزانه هر دستگاه فعال 3 تن و در مجموع حدود 40 تن زباله از كليه معابر اصلي و مخازن نصب شده جمع آوري مي شود.

وي خاطرنشان كرد: فعاليت خودروهاي مكانيزه مخصوص معابر اصلي و مخازن خواهد بود و جمع آوري زباله هاي خانگي و منازل توسط ديگر خودروهاي شهري و استيجاري به صورت مجزا اجرا مي شود. مرادیان در ادامه گفت و گوي خود به تعطيلي سكوي شماره 1جمع آوري زباله واقع در چهار راه منظريه اشاره نمود و گفت: با ساخت سکوي جديد در منطقه دوشاخ، محل سكوي فعلي تخريب و پاك شد.

مسوول سازمان خدمات موتوری در ادامه افزود: با همكاري واحد عمران و خدمات شهري شهرداري سكوي شماره 2 واقع در خيابان عماد سيادت تعبیه و آماده بهره برداري است و از اين پس روزانه به طور ميانگين 110 تن زباله در 6 نوبت به كارخانه كود کمپوست انتقال خواهد يافت.

وي از همه شهروندان و مردم خواست به منظور هر چه بهتر اجرا شدن طرح تفكيك و جمع آوري زباله از ريختن نخاله هاي ساختماني و ضايعات در مخازن نصب شده در سطح شهر خودداري كنند و  به  سرازیر کردن زباله هاي تر و خانگي در اين مخازن مبادرت نمايند تا خوردروهاي مكانيزه جديد در معرض تخریب و آسیب قرار نگیرند.

مرادیان در انتها گفت: اموال شهرداري به خصوص خودروها از جمله اموال عمومي محسوب مي شود كه با جمع آوري عوارض و مشاركت مالي شهروندان خريداري و در خدمت گرفته شده و در اصل متعلق به خود مردم است.