تکریم مردم، کاهش جرائم

ارسال در شهری و رفاهی

اعضای منتخب پنجمین دوره شورای شهر با نماینده شهرستان دیدار نمودند.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین ، در این جلسه اعضای شورای شهر ضمن قدردانی از آقای راعی برای برگزاری انتخاباتی پرشور و بی حاشیه در سطح شهرستان طی بیاناتی، بر ضرورت تعامل بین مسوولین تاکید کردند.


حسین غفوری عضو شورای شهر پنجم ضمن تشکر از آقای راعی و مجموعه فرمانداری و کلیه کسانی که در امر انتخابات فعال بودند، گفت:همزمان دوانتخابات مهم برگزار شد که یکی مسائل شهری و دیگری مسائل کلان را دنبال می کرد و در هر دو انتخاب مردم پیامشان را از طریق صندوق های رای ابلاغ کردند. بنابراین از شما می خواهیم که به عنوان نماینده دولت، این پیام مردم که در این چهار سال آینده چه چیزی از مجریان دولت می خواهند را به مقام های عالیه دولت برسانید. همچنین پیام مردم که از مجموعه مدیریت شهری و شهرداری چه می خواهند را ما باید پیگیری کنیم.


وی با تاکید بر لزوم همدلی و تعامل افزود: مجموعه فرمانداری به عنوان یک نهاد حکومتی و مجموعه شورای شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد صرفا اجرایی می توانند با هماهنگی و همراهی توقعات و مطالبات مردم را پیگیری کنند.


غفوری در ضمن اشاره به اینکه هر نهادی براساس قانون جایگاه خاص حقوقی و قانونی دارد، گفت: تاکید براین است که استقلال نهادها و تشکیلات باید حفظ شود و در عین همدلی و همکاری با نهادها، ما به هیچ نهادی اجازه دخالت در مجموعه شورای شهر و شهرداری را نمی دهیم و استقلال شورای شهر را به شدت پیگیریم.
حسین غفوری در ادامه بر ضروت حفظ اطلاعات افراد محرمانه در مجموعه فرمانداری و نهادهای مختلف مسوول تاکید کرد و خاستار آن شد که در دوره های بعدی بیشتر در این زمینه دقت شود.


سرپرست فرمانداری نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار گفت: رفتن آقای رضوانی از مجموعه فرمانداری غیرمنتظره بود و به هر جهت این مسوولیتی بود که بر دوش ما گذاشته شد. هدف ما در انتخابات صیانت از آرای مردم است و در این راستا سعی شد فرآیند انتخابات با جلب مشارکت دستگاه ها و توانی که در شهرستان است قانون مدارانه باشد. انصافا واحد شهرداری همرامی خوبی با ما داشت و الحمداله ترکیب خوبی توسط مردم انتخاب شد.


وی در مورد دو انتخابات که در بعد ملی و محلی برگزار شد گفت: بیش از 65 در صد مردم در انتخابات شرکت کردند و این دو انتخابات به نحو مطلوبی در شهرستان برگزار شد.


راعی ادامه داد: امیدواریم که شورای جدید بتواند یک دوره طلایی را رقم بزند. با توجه به اینکه بین دولت و مجموعه مدیریت شهری یک همگرایی ایجاد شده است باید نتیجه رای مردم را پاسخ گو باشیم.


وی با اشاره به مسوولیت سنگین شورای اسلامی شهر اظهار کرد: شورای اسلامی به عنوان رابط بین مردم و مسوولین باید به گونه ای عمل کند که بتواند هم مسائل و مشکلات حوزه دولت را درک کند و به مردم منتقل کند و هم انتظارات مردم را به گوش مسوولین برساند همچنین بتواند از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرستان استفاده کند.


وی در همین راستا افزود: شورای شهر باید در ابتدا مطالعه جامع و کاملی را از وضعیت موجود شهرستان داشته و شاخصه های توسعه برای خمینی شهر را تعریف و اولویت بندی کند. شما یک مرحله جلو هستید بحث انتخاب شهردار گاها چندین ماه طول می کشد. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و با رجوع به شورای قبل اطلاعات فعلی را بررسی کنید.


راعی با اشاره به نیاز جدی برای برنامه ریزی قانون مدار گفت: اگر برنامه نداشته باشیم نابسامانی به سرعت رشد می کند. البته من معتقدم که مقدار تعارض در برخی گروه ها و جلسات لازم است و حتما نباید همه دیدگاه ها یکی باشد. نظرات مختلف به پیشرفت کمک می کند، منتها باید این تعارض مدیریت شود.
سرپرست فرمانداری با اشاره به ضرورت های زیادی که در خمینی شهر وجود دارد، افزود: در بُعد فرهنگی نیاز است که شهرداری مشارکت بیشتری داشته باشد. در فرمانداری بالغ بر 60 جلسه و کارگروه تعریف شده است که بسیاری از آنها شهردار و اعضای شورای شهر عضو هستند، نیاز به حضور پر رنگ نمایندگان شورا در جلسات احساس می شود.


اولین چیزی که باید در مجموعه شهرداری و شورای شهر مدنظر قرار بگیرد این است که برای شهروندان احترام قائل باشیم و اختلاف بین مناطق را برداریم و خدمات متعادلی را در کل شهر پیش بینی کنیم. تکریم مردم باعث می شود جرائم کاهش بیابد و شهروندان در مباحث شهری بیشتر مشارکت کنند.


وی با اشاره به توان موجود در سطح شهرستان گفت: باید سرمایه گذاری ها تعریف شود، در ابتدا طرح هایی که قابل واگذاریست شناسایی و اولویت بندی شود و سرمایه گذار جذب شود. باید از توان مردمی و مشارکت عمومی در همه زمینه ها استفاده کرد و این مستلزم آن است که شما مطالعیتان را کامل کنید و توانمندی های شهر را شناسایی کنید.