برای خدمت به مردم «یاعلی» گفتیم

ارسال در شهری و رفاهی

نشست خبری شهردار با حضور خبرنگارانی از نشریات نصف جهان، نسل فردا، اصفهان امروز، کیمیای وطن، صبح اندیشه، فرصت و همچنین خبرگزاری فارس و پایگاه خبری قلمکده در خانه مجیر برگزار شد.


زیرگذر امامزاده سیدمحمد در انتظار 8 هزار متر آزادسازی
احداث زیرگذر امامزاده سیدمحمد به عنوان یکی از نقاط پر تردد خمینی شهر سوالی بود که خبرنگار کیمیای وطن مطرح کرد. شهردار در پاسخ وی گفت: برای احداث این زیرگذر آماده هستیم و حتی آن را در بودجه امسال مدنظر قرار داده ایم اما اجرای این طرح در گام اول نیاز به حدود 8 هزار متر آزاد سازی دارد که دانشگاه صنعتی باید انجام بدهد. وی از ورود نماینده مجلس، فرماندار و رییس اداره اوقاف به این موضوع خبر داد و گفت: به محضی که این زمین ها در اختیار شهرداری قرار بگیرد عملیات احداث آغاز خواهد شد.


خانه زهتاب در انتظار هنرمندان
شهردار در این نشست از اتمام مرمت خانه زهتاب در آینده نزدیک به عنوان یک خبر خوب یاد کرد و گفت: این خانه به همراه خانه عماد سیادت که بخشی از آن توسط شهرداری خریداری شده و در حال مرمت است در اختیار هنرمندان و فرهنگیان قرار می گیرد.
حاج حیدری در ادامه از افتتاح مرحله دوم منطقه گردشگری چشمه لادر و مرحله اول بام سبز تا پایان سال خبر داد و از آغاز به کار آزادسازی های خیابان ولیعصر جوی آباد و تبدیل به بلوار شدن خیابان شمس و تامین روشنایی آن به عنوان طرح هایی یاد کرد که در این منطقه به اجرا درمی آید. آسفالت محله کرتمان پس از اتمام حفاری های مخابرات و همچنین تکمیل پارک محله ای آدریان نیز از طرح هایی است که به گفته شهردار به زودی در جنوب شهر به اجرا درمی آید.


هزینه آزاد سازی های بلوار شهید صدوقی 10میلیارد تومان
وی هزینه 70 مورد آزادسازی انجام گرفته در بلوار شهید صدوقی را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تنها 6 مورد آزادسازی باقی مانده است که با وجود آنها بلوار را اجرا خواهیم کرد و ظرف دو ماه آینده به مردم تحویل خواهیم داد.
گشایش بوستان های شهروند و سلامت، احداث خیابان مرکزی و همچنین تبدیل پیچ بلوار توحید به میدان از دیگر طرح هایی بود که شهردار قول انجام آن را داد.


میانجیگری استاندار به کجا رسید؟
خبرنگار خبرگزاری فارس در ادامه خمینی شهر را بزرگترین طلبکار دانشگاه صنعتی خواند و گفت: بیش از یک سال پیش استاندار زرگرپور قول داد که به عنوان میانجی وارد شده و طلب خمینی شهر را از دانشگاه وصول کند، در این رابطه توضیح بدهید؟
حاج حیدری در پاسخ به این سوال میزان بدهی دانشگاه صنعتی به خمینی شهر را حدود 28 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: استاندار، با درایت به این موضوع ورود پیدا کرد و توانست به دانشگاه بقبولاند که به شهرداری خمینی شهر بدهکار است و دانشگاه پای این بدهی را امضا کرد اما از آنجا که طبق قانون این مبلغ باید در قالب مطالباتی که از جانب دولت به استان تزریق می شود پرداخت گردد و در طول این مدت این اعتبار واریز نشده، هنوز این طلب وصول نشده است. وی افزود: دانشگاه راضی نمی شود بدهی خود را در قالب زمین به شهرداری بدهد.
در ادامه خبرنگار اصفهان امروز از شهردار پرسید، خمینی شهر به جز لادر از چندین چشمه دیگر نیز برخوردار است، آیا شهرداری برای ساماندهی این چشمه ها نیز طرحی دارد؟
شهردار در پاسخ گفت: طبیعت دوستان خمینی شهر با عشق و علاقه چشمه ها را حفظ کرده و به صورت خودجوش اقدامات عمرانی و فضای سبز در این مناطق پیاده کرده اند. درخواست ما از دانشگاه صنعتی این بوده که با توجه به اینکه اراضی این دانشگاه تنها محدود به دامنه کوه ها می شود، دسترسی مردم به این چشمه ها را آزاد نماید.


بن بست جدید منظریه
توافقات شهرداری با اداره کل راه و شهرسازی موضوعی بود که از جانب خبرنگار قلمکده مطرح شد. شهردار در این زمینه گفت: از همان زمان که مدیریت شهرداری را به دست گرفتم به این موضوع ورود پیدا کرده و مذاکرات را با محوریت نماینده وقت آغاز کردیم. طبق قراردادی که سال 79 میان شهرداری خمینی شهر و اداره کل مسکن و شهرسازی منعقد شده بود، قرار بر این بود که 200 پلاک زمین پردیس و همچنین بخشی از اراضی مناطق لادر و دوشاخ در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در قبالش خدماتی شامل زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری در این شهرک انجام شود. زمین ها قیمت گذاری شده و همچنین هزینه خدمات در منظریه یک میلیارد و 750 میلیون تومان برآورد شده بود. حاج حیدری افزود: در مذاکرات جدید قرار بر این شد که قیمت گذاری ها مجددا انجام بگیرد ضمن اینکه از نظر ما خدمات دهی به این شهرک تنها به زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری خلاصه نمی شود بلکه تامین فضای سبز، دفع آب های سطحی، خدمات بهداشتی، درمانی، مذهبی و... نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.


وی افزود: نهایتا قرار بر این شد که سه کارشناس یکی از جانب شهرداری، یکی از جانب اداره کل راه و شهرسازی و یک کارشناس بیطرف مجددا زمین ها را قیمت گذاری کنند. در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی نظر کار شناس شهرداری را به جهت اینکه از کارمندان شهرداری است نپذیرفته و فرماندار برای حل این مشکل به موضوع ورود پیدا کرده است.
شهردار در ادامه گفت: پیشنهاد شهرداری این است که یا اداره کل راه و شهر سازی هزینه اجرای خدمات را در اختیار شهرداری بگذارد تا خدمات ارائه شود و یا اینکه خودش اقدام به اجرا کرده و سپس ادعاهایش درمورد شهرداری را از طریق مراجع قانونی پیگیری نماید.


حاج حیدری در همین زمینه افزود: هزینه خدماتی از قبیل زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری در منظریه 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده است. وی گفت: 60 هزار ساکن منظریه دارند با این کمبودها دست و پنجه نرم می کنند و من از مسوولان استان می خواهم به داد منظریه برسند. وی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که پرسید فکر می کنید میانجیگری استان در این زمینه می تواند موثر باشد؟ گفت: دولت ما دولت تدبیر و امید است و خمینی شهر به این دولت امید دارد.


شهردار همچنین در رابطه با بلوار آزادگان گفت: متولی اصلی این بلوار اداره راه و شهرسازی است و تا زمانی که کامیون در این بلوار تردد می کند، شهرداری آن را تحویل نخواهد گرفت.


راجع به الحاق اظهار نظر نمی کنم
شهردار همچنین در پاسخ سوال یکی دیگر از خبرنگاران در ارتباط با الحاق خمینی شهر به اصفهان ضمن اینکه از اظهار نظر در این رابطه امتناع کرد، گفت: خمینی شهر با برخورداری از 700 نخبه، 200 شاعر و ادیب و همچنین برخورداری از مناطق گردشگری مثل لادر و بام سبز از جایگاه والایی برخوردار است و این جایگاه هر روز ارتقای بیشتری می یابد.


خمینی شهر در انحصار مراکز علمی
شهردار در پاسخ به سوال خبرنگار هفته نامه صبح اندیشه در رابطه با ارتباط شهرداری با دانشگاه های متعددی که از شش جهت خمینی شهر را محصور کرده اند، از طرح تحقیقاتی خبر داد که دانشگاه صنعتی با موضوع استفاده از پساب فاضلاب برای شهرداری خمینی شهر تهیه کرده و افزود: طبق این تحقیق 20 میلیارد هزینه لازم بود تا این طرح به اجرا دربیاید که چون در توانمان نبود آن را پیگیری نکردیم. وی همچنین از مذاکرات شهرداری با شهرک علمی تحقیقاتی و دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: تا حدودی در این زمینه کار را شروع کرده ایم اما هم محدودیت نیروی انسانی داریم و هم محدودیت منابع مالی.


کوشش جهت حفظ زبان ولاتی از دیگر موضوعاتی بود که این خبرنگار با شهردار در میان گذاشت. حاج حیدری در اینباره گفت: سازمان رفاهی تفریحی و روابط عمومی شهرداری کارهای ارزشمندی را در شهر شروع کرده اند که از جمله آن می توان به تجلیل از نخبگان و برنامه های شاد ایام نوروز و همچنین برنامه های قرآنی اشاره کرد اما سازمان رفاهی تفریحی به یک بودجه مستقل، نیروی انسانی عظیم و اتاق فکر نیاز دارد. روابط عمومی شهرداری که باید خود یک اداره عریض و طویل باشد نیز یک نیرو بیشتر ندارد و همین می شود که عملا نمی توانیم همه آنچه در ذهن داریم را به منصه ظهور برسانیم.


کمک صدمیلیون تومانی شهرداری به اجلاسیه شهدا
شهردار در این نشست همچنین از اختصاص صد میلیون تومان بودجه برای کمک به اجرای هر چه بهتر اجلاسیه شهدا در آبان ماه خبر داد و گفت: به غیر از این، شهرداری با همه امکاناتش در کنار کنگره شهدا به اجرای این برنامه عظیم فرهنگی کمک خواهد کرد.
حاج حیدری در همین رابطه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید شهرداری راجع به نمادهای شهدای گمنام بوستان پیروزی چه خواهد کرد، گفت: هر کار برای شهدای گمنام بکنیم کم کرده ایم اما از آنجا که متولی اصلی این طرح بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است در صورتی که این نهاد هزینه ها را بپردازد، شهرداری به عنوان مجری آماده خدمتگزاری است.


افزایش 15 درصدی بودجه شهرداری نسبت به سال 94
شهردار با اشاره به اینکه بودجه شهرداری نسبت به سال 94 با 15 درصد افزایش روبرو بوده است، بودجه سال 95 شهرداری را 80 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 65 درصد به امور عمرانی اختصاص یافته و 35 درصد نیز صرف امور جاری خواهد شد.


یاعلی گفتیم
چگونگی ارتباط شهردار با نماینده مجلس سوال دیگری بود که یکی از خبرنگاران از شهردار پرسید و وی پاسخ داد: با نماینده مجلس رابطه خوبی داریم و از روز اول کاری ایشان دست به دست هم برای خدمت به مردم «یاعلی» گفتیم.