سه طرح مهم شهرداری خمینی شهر به تصویب شورای ترافیک رسید

ارسال در شهری و رفاهی

سه طرح احداث و بهسازی میادین توسط شهرداری خمینی شهر در آخرین جلسه شورای ترافیک شهرستان خميني شهر مطرح و مجوز اجرا گرفت. مسوول ترافیک شهرداری خمینی شهر با اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: در این جلسه که روز گذشته با حضور فرماندار و مسوولين ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد، کلیات طرح های شهرداري خميني شهر مصوب و مقرر شد مواردي كه با ساير نهادها تداخل دارد در جلسه بعدي بررسی گردد. وطنخواه طرح های مذکور را سه طرح مهم میدان های ورودی شهر از سمت کهندژ، میدان صنعت و میدان بزرگ لادر اعلام کرد. وی گفت: طرح های مذکور با نظر کارشناسان شهرداری تهیه و در شورای ترافیک مطرح گردید. مشخصات این طرح ها عبارتند از


طرح میدان ورودی شهر از سمت کهندژ
این میدان در ضلع شرقی شهر واقع در حد فاصل خیابان های نبوی منش، عمادسیادت، شهید فهمیده و شهید اشرفی اجرا می شود. هدف از احداث این میدان اتصال تقاطع خیابان های مذکور، هویت بخشی به ورودی شهر و رعایت سلسله مراتب ورود به شهر می باشد. در این طرح زوایای مختلف ترافیکی، شهرسازی، معماری و مبلمان شهری دیده شده و توسط دکتر پور معلم طراحی شده است. شایان ذکر است در طرح مذکور ایستگاه مترو، ایستگاه اتوبوس و تاکسی و همچنین پارکینگ دانشجویی لحاظ گردیده است.


 طرح میدان صنعت
میدان صنعت در تقاطع خیابان باغبان و حافظ قرار گرفته. میدان موجود به دلیل عبور کامیون های سنگین و بار ترافیکی موجود قابلیت توزیع جریان های ترافیکی را نداشته لذا نیاز مبرم به میدانی با شعاع بیشتر می باشد. در طرح جدید که پس از آزادسازی ها در الویت اجرا می باشد شعاع میدان به 25 متر افزایش می یابد.

 

میدان بزرگ لادر
یکی از ورودی های خمینی شهر از شهر نجف آباد ورودی چشمه لادر می باشد که با توجه به ساخت مجموعه گردشگری لادر در این بخش و بار ترافیکی موجود در آن در آینده نزدیک به یکی از پرتردد ترین ورودی های شهر تبدیل خواهد شد. طرح این میدان به صورت میدان غیرهمسطح و توسط دکتر پورمعلم طراحی شده است. کمربند شمال شهر به صورت همسطح و میدان در کد 6.00- از سطح زمین در نظر گرفته شده است که به وسیله رمپ و لوپ های گردشی به جاده کمربندی متصل شده و پس از ارائه طرح تقاطع کمربندی جدید و قدیم توسط اداره راه و شهرسازی با طرح مذکور همپوشانی صورت خواهد گرفت.