طرح «رهیار» از ابتدای مهرماه اجرا می شود

ارسال در شهری و رفاهی

چندی است بنرهایی تحت عنوان «رهیار» در برخی میادین شهر به چشم می خورد. این بنرها با یک طراحی کاملا ساده شامل تصویری از یک تاکسی و واژه رهیار به خط درشت، برای لحظاتی فکر رهگذران را به خودش مشغول می کند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رهیار طرحی است که سازمان تاکسیرانی از ابتدای مهرماه آن را اجرایی خواهد کرد. رانندگان تاکسی و شهروندان با نصب این نرم افزار روی گوشی های همراه خود به راحتی می توانند در هر زمان که بخواهند تنها با ارسال یک پیامک راننده و تاکسی مورد نظر خود را فراخوانی نمایند. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی دراینباره افزود: این طرح که در حال حاضر در یکی از مناطق تهران در حال اجراست در خمینی شهر ابتدا به صورت آزمایشی برای مراکز علمی اجرا خواهد شد.


راشدفر افزود: از آنجا که در این طرح تاکسی ها مجهز به تاکسی متر خواهند بود مسافر هیچ نیازی به چانه زنی با راننده ندارد به علاوه اینکه مسافر با استفاده از سیستم کنترل رهگیری لحظه ای رهیار، سفر امنی را تجربه خواهد کرد.


وی در ادامه از تدوین کتابچه ای خبر داد که تا 26 آذرماه روز حمل و نقل به دست شهروندان خواهد رسید. کتابچه ای که حقوق و وظایف مسافر و راننده تاکسی را از طریق تصاویری همراه با متن های کوتاه به شهروندان گوشزد می کند.


نصب پیام های فرهنگی پشت صندلی های جلوی تاکسی ها و همچنین نصب کارت شناسایی راننده روی داشبورد خودرو همراه با شماره بازرسی تاکسیرانی برای اعلام شکایات، از دیگر طرح های است که راشد فر قول اجرای آنها را در آینده نزدیک داد.