شهرداراصفهان رسما معرفی شد

ارسال در شهری و رفاهی

آيين معارفه مهدي جمالي€Œنژاد در سمت شهردار اصفهان با حضور گسترده مسئولان، اصحاب رسانه، هنرمندان و ورزشکاران اصفهان در تالار هنر اصفهان برگزار شد.
مهدي جمالي€Œنژاد در آئين معارفه خود از ويژگي€Œهاي شاخص وابعاد فرهنگي€Œ،€Œ اجتماعي، تاريخي، اقتصادي و سياسي اصفهان نام برد واذعان داشت: اين ويژگي€Œها سبب شده که اين شهر به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام و فرهنگ و تمدن ايران اسلامي معرفي شود.
شهردارجديد اصفهان پيرامون سابقه ي فرهنگي نصف€Œجهان گفت€Œ: پيشه€Œوران چيره€Œدست، هنرمندان فرهيخته و نويسندگان و خبرنگاران صادق€Œ، سبب دميده شدن هواي تازه در فضاي فرهنگي و اجتماعي شهر مي€Œشوند و اگر جوانان نخبه و با نشاط شهر درک نشوند، دين خود را به پايتخت فرهنگي جهان اسلام به €Œدرستي ادا نکرده€Œايم.
جمالي€Œنژاد اظهار داشت€Œ: اصفهان بدون زنده€Œرود خروشان، معنايي ندارد، اصفهان ديگر طاقت اين همه ترافيک، آلودگي، خشکسالي، آلاينده€Œهاي صنعتي و بي€Œحوصلگي شهروندان خود را ندارد .
وي در ادامه افزود€Œ: نگاه نگران کودکان، عطش دردناک درختان و نوستالژي تلخ سالمندان بايد بابه€Œ کارگيري شيوه€Œهاي نوين بهره€Œگيري از آب و پساب در شهر و همکاري مسئولان استان در جريان مستمر آب اصلاح شود. شهردار اصفهان اظهار داشت€Œ: در گذرگاه توسعه€Œاي، آمايش سرزمين و اقليم نيمه کويري اصفهان را از اين پس به€Œ€Œعنوان يک مولفه مهم و سرنوشت€Œساز در تصميم€Œسازي€Œ کلان مدنظر قرار مي€Œدهيم.
وي خاطرنشان کرد: بازيابي بخشي از هويت از دست رفته شهر اصفهان در حوزه ميراث فرهنگي و معنوي و فراهم کردن مقدمات رشد و تعالي مدنظر شهرداري قرار دارد.
آيت€Œالله سيد يوسف طباطبايي€Œنژاد در مراسم معارفه شهردار اصفهان با بيان اينکه شهردار سابق اصفهان حدود 15 سال به عنوان استاد دانشگاه و حدود 12 سال به عنوان شهردار در شهر اصفهان فعاليت داشته است، افزود: از اين رو به نوبه خودم از فعاليت€Œهاي وي تشکر و اذعان مي€Œکنم که خود وي کوچکترين اشکالي نداشته است. نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره حضور 13 ساله خود در استان اصفهان گفت: در اين راستا بايد يادآور شوم که در اين بازه زماني فعاليت€Œهاي تمام مسئولان استان را رصد مي€Œکنم و هر هفته يکبار نيز رئيس اداره اطلاعات براي ارائه گزارش ديداري با بنده دارد و اين در حالي است که برخي اطلاعات اين مقام مسئول براي من سوخته است و قبل از وي اين اطلاعات را داشته€Œام. آيت€Œالله طباطبايي€Œنژاد با تاکيد بر اينکه شوراي اسلامي شهر اصفهان از بين 45 گزينه بهترين را انتخاب کرده€Œ است، گفت: از اين رو اميدواريم در دوران خدمت فعاليت€Œهاي قابل توجهي همچون گذشته از خود به جاي بگذارد.

وي در ادامه با عنوان چند نکته خطاب به شهردار اصفهان بيان داشت: بايد توجه داشت که برخي کارهاي خوب پايه€Œگذاري شده است که بايد آن کارها ادامه پيدا کند که از آن جمله مي€Œتوان به مرحله سوم 3 ميدان امام علي (ع)، تکميل سالن€Œهاي اجلاس بين€Œالمللي و رينگ چهارم ترافيکي شهر اصفهان اشاره کرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان پيگيري راه اندازي خط 2 مترو اصفهان را نيز امري ضروري عنوان کرد و افزود: بر اساس اخبار رسيده يونسکو با عبور خط 2 مترو از خيابان حافظ به خيابان سپاه و پس از آن به خميني شهر موافقت کرده و اين طرح بايد هر چه زودتر کليد بخورد.
وي توجه به درختکاري در شهر اصفهان را نيز ضروري خواند و بيان داشت: ازاين رو بايد توجه داشت که کاشت چمن تاثير بسزايي در تصفيه هوا ندارد و بايد کاشت درخت در اولويت قرار گيرد.
رسول زرگر€Œپورنيز در اين آيين ضمن قدرداني از شهردار سابق اصفهان ابراز داشت: زيبا بود اگر وي نيز در اين مراسم حضور مي€Œيافت و از خدماتش تجليل به عمل مي€Œآمد. وي با بيان اينکه جايگاه شهر اصفهان را بايد از ديد افراد خارج از شهر اصفهان پرسيد، ادامه داد: در اين راستا بايد به ملاقاتي که يک ماه گذشته با 60 نفر از نخبگان فرهنگي کشور فرانسه داشتم اشاره کنم که در اين ديدار نخبگان فرهنگي فرانسه اذعان داشتند که شهر اصفهان هنوز پايتخت فرهنگ، ادب و هنر ايران است و بسياري از فرانسوي€Œها اصفهان را بيشتر از ايران مي€Œشناسند. استاندار اصفهان استفاده از نيروهاي آشنا به سيستم شهرداري در مديريت شهر را امري مهم خواند و گفت: در اين راستا شهردار اصفهان بايد به دور از هرگونه سياسي بازي نيروهاي خود را انتخاب کند و نبايد فراموش کنيم که شهردار بايد ميدان دار خدمت باشد و نه ميدان دار سياست در شهر.
زرگرپور انتخاب شهردار توسط اعضاي شوراي شهر را به عبور از گردنه خطرناک تشبيه کرد و افزود: شوراي اسلامي شهر اصفهان در اين زمينه اين گردنه خطرناک را به خوبي طي کرده است.