بزرگترین شهرک علمی تحقیقاتی کشور در خمینی شهر در حال احداث است

ارسال در شهری و رفاهی

 دکتر زرگرپور در این گفتگو به سوالات فرصت پیرامون دانشگاه صنعتی و کریدور علمی وفن آوری خمینی شهر پاسخ داد.

استاندار با اشاره به اینکه درجلسات مشترک به صورت مستمر پیگیر حل مشکلات واختلافات دانشگاه صنعتی با شهرداری خمینی شهر بوده وکلیه مراحل آن را دنبال کرده ام، گفت: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اعتقاد دارد میزان عوارض وبدهی دانشگاه صنعتی به خمینی شهر در گذشته بیش از 50 میلیارد تومان محاسبه شده بود، در حالیکه طبق محاسبه مدیرکل امور شهری و شهرداری های استانداری این بدهی در حدود 27 میلیارد تومان است که البته این دو رقم اختلاف زیادی با هم دارد.


در آینده نزدیک مسوولین مربوطه را گرد هم می آورم
وی با تاکید براین که در خصوص تائید و یا رد مبلغ مورد اختلاف هیچ نظری ندارم، گفت: مسئولین دانشگاه صنعتی اعلام می کنند مسئولین شهرداری وشهرستان برای حل این موضوع پیش قدم نمی شوند، از طرف دیگر مسئولین شهرداری و شورای شهر خمینی شهر تاکید دارند که مسئولین دانشگاه برای حل این مشکل پیش قدم نمی شوند.


ظاهرا حل این اختلاف نیاز به میانجی گری مجدد بنده دارد، بر همین اساس تلاش می کنم در آینده نزدیک مسئولین مربوط را گردهم آورم تا مشکل حل شود چرا که اعتقاد دارم حل این اختلاف برکات متعددی برای طرفین دارد.


بدهی دانشگاه صنعتی مبلغ قابل توجهی است
وی با تاکید براینکه رابطه دانشگاه و شهرداری خمینی شهر یک رابطه دوطرفه است گفت: بدهی دانشگاه صنعتی در هر حالت مبلغی قابل توجه است لذا تلاش می کنم در جلسه مشترک این موضوع را حل وفصل نمایم تا این بدهی به خمینی شهر پرداخت گردد.


استانداراصفهان در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون راه اندازی کریدورعلمی و فن آوری و تحقیقاتی استان گفت: این کریدور یکی از اصلی ترین ومهترین برنامه های توسعه استان می باشد، اعتقاد دارم راه اندازی این کریدور علمی جهش عظیمی را در استان به وجود خواهد آورد و تقریبا نیمی از استان را دربر خواهد گرفت.


مهمترین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور در خمینی شهر در حال احداث است
وی با تاکید براینکه شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهایی در محدود شهرستان خمینی شهر می باشد گفت: یکی از افتخارات شهرستان خمینی شهر این است که اولین، بزرگترین و مهمترین شهرک علمی وتحقیقاتی کشور در خمینی شهر در حال احداث است. کاملا مشخص است مبنا و پایه تشکیل کریدور علمی وفن آوری استان از شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهائی خمینی شهر شروع خواهد شد.


استاندار گفت: این طرح مراحل پایانی خود را در وزارت علوم طی می کند و در آینده نزدیک مدیراجرائی این کریدور علمی را معرفی خواهم کرد تا مراحل اجرائی این طرح آغاز شود.


گفتنی است در طی سال 87 و 88 و با حکم کمیسیون ماده 77 دانشگاه صنعتی بابت بدهی ها و معوقات خود به پرداخت 52 میلیارد تومان به شهرداری خمینی شهر مکلف شد که ابتدا مقرر شد این بدهی در قالب سهام کارخانه به خمینی شهر پرداخت شود. با در نظر گرفتن میزان تورم طی 5 سال گذشته، این رقم هم اکنون در حدود 200 میلیارد تومان برآورد می شود.