شهرداري براي اتمام طرح هاي در دست اقدام به 6 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد

ارسال در شهری و رفاهی

 

omranساماندهي خيابان شريعتي شمالي، آزادسازي و ديواركشي پادگان امام حسين (ع) و تكميل پل شهيد لري 3 طرح مهم و در دست اقدام شهرداري خميني شهر است.

 

مهندس علي خليلي معاون عمران شهرداري خميني شهر در گفت وگو با فرصت ضمن بيان اين مطلب افزود: از جمله طرح هاي در دست اجرا در سطح شهر ساماندهي خيابان شريعتي شمالي است كه این طرح در 3 ماهه دوم سال گذشته توسط واحد عمران و با همكاري بخش خصوصي در حال اجرا است. وی افزود: با توجه به طرح مصوب شوراي ترافيك شهرستان و ساخت محلهاي ویژه توقف اتوبوس واحد، مجبور به پرنمودن جوي آب كنار خيابان و تعريض این خيابان شديم، اين طرح داراي 3 فاز می باشد كه 2 فاز ديگر و مرحله تكميلی آن در صورت تأمين اعتبار در آينده نزديك اجرا مي شود.

وي افزود: ‌بازسازي جداول و ساخت پياده رو و بازسازي قسمت هاي تخريب شده و بازسازي پل هاي ورودي كوچه هاي خيابان شريعتي شمالي براي جلوگيري از آبگرفتگي و روان سازي آبهای سطحي و ساخت دیواره اصلي وسط خيابان از جمله اقدامات عمراني شهرداری در اين خيابان بوده است.

معاون شهرداري خميني شهر افزود: در این طرح كه تاكنون 85 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است 8840 هزار متر جدولگذاري، 7300 مترمربع اجراي بلوك فرش پياده رو، حدود 2600متر تعويض جداول قديمي و فرسوده، 5500 متر ‌تخريب آسفالت پياده رو، 274متر تخريب بتون، 1340 متر ‌اجراي شفته آهك، ‌ مترمكعب خاكبرداري، 255 مترمكعب پرنمودن جوي كنار خيابان با مصالح پایه، و در نهايت 1200 مترمربع اجراي آسفالت كنار خيابان انجام شده است.

خليلي در ادامه گفت: هزینه اين طرح تاكنون 420 ميليون تومان بوده و تا آخر ماه جاري تكميل خواهد شد البته با توجه هزينه 170 ميليون توماني نصب روشنائی وسط خيابان شريعتي شمالي، اميدواريم اين امر با تأمين اعتبار لازم محقق گردد.

مهندس خليلي در ادامه به ديگر طرح هاي عمراني شهرداري اشاره كرد و افزود: احداث پل شهيد لري و آزادسازي و ساخت ديوار پادگان امام حسين(ع) در خيابان بلوار دانشجوي شمالي دو طرح ديگر در دست اجراي واحد عمران است. یکی از باندهای خاکي بلوار دانشجو اجرا شده و پل شهيد لري هم در مراحل پاياني و تكميلي است. وی افزود: آرماتوربندي حدود 85 هزار كيلوگرم، خاکبرداری 260 مترمكعب، سنگريزي حدود 1100متر مكعب و نصب 15 تير سيماني بر روي پل از مراحل عمرانی این طرح بوده است و تاكنون 97 درصد آن اجرا شده و تا يك ماه آينده با هزينه تكميلي حدود 250 ميليون تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وي در خصوص آزادسازي و ديواركشي ديوار پادگان گفت: قسمت خريداري شده توسط شهرداری ديواركشي شده و با تخريب ديوار قبلي قسمت آزاد شده كاملاً در مسير جاده قرار گرفت. وي ادامه داد: به غير از آزادسازي زمین، هزينه ديواركشي و تخريب حدود 70 ميليون تومان بوده است.

مهندس خليلي افزود: به دليل شیب تند، اين بلوار نیاز به دولايه آسفالت ريزي و جدول گذاري دارد كه همين امر باعث بالا رفتن هزينه تكميل و توقف این طرح شده چرا كه تمامي اين هزينه را بايد شهرداري خميني شهر پرداخت نمايد و اميدواريم آسفالت باند دوم با تأمين اعتبار برآورد شده حدود 600 ميليون تومان هر چه سريعتر تكميل شود. وي زمان افتتاح رسمي پل شهيد لري را تا هفته دولت سالجاري اعلام نمود و گفت: به دليل عدم بودجه کافی، قول تكميل بلوار دانشجو را نمی توانیم به مردم بدهیم و تا زمان اجراي کامل، امكان استفاده از باند خاكي وجود دارد.

مهندس خليلي به كمبود اعتبار عمراني شهرداري خميني شهر اشاره نمود و گفت: كليه طرح هاي در دست اقدام و پیش بینی شده، به تامين اعتبار لازم بستگي دارد كه از جمله مي توان به اين موارد اشاره كرد:

تكميل سالن چند منظوره بحران شهدای خوزان نيازمند 700 ميليون تومان اعتبار، تكميل خيابان صفائیه و آسفالت آن، تكميل پياده روسازی خيابان شريعتي شمالي، اصلاح هندسی و تكميل چهار راه CNG منظريه یا چهارراه كارمند، تقاطع خیابان شهيد صدوقي و آيت ا... نجفي، پياده روسازي خيابان شهيد مدني، تكميل پارك گلديس محله كهندژ، اصلاح هندسي خيابان و چهارراه شهيد فهميده، آماده سازي و تكميل شهرك قدس، آماده سازي كوي صبا، تكميل حمام قرطمان، تكميل پارك ولي عصر (عج) و كمك به تكميل مجموعه فرهنگي هرستان كه در مجموع  هزینه های این طرح ها حدود 22 ميليارد ريال مي باشد.

وي در ادامه به طرح هاي نيمه تمام و اولويت دوم شهرداري خميني شهر اشاره كرد و گفت: تكميل مجتمع فرهنگي نیلفروش زاده، تكميل پياده روسازي بلوار بهشت و ‌بلوار فيض الاسلام، پياده روسازي بلوار كهندژ و خيابان 16متري و پياده روسازي خيابان پلیس، تكميل طرح سنتي عصارخانه، اصلاح هندسي و منظم سازي فلكه كاج تا پارك دستگرد، زيرسازي و جدول گذاري و آسفالت خيابان منتهي به مجموعه مسكوني تعاوني ادارات، احداث پارك محلی وازيچه، زيرسازي و جدول گذاري آسفالت خيابان پرديس، احداث پارک محلي باغ پيماني، نصب روشنائی خيابان هاي سروش و شريعتي شمالي در مجموع با هزينه اي بالغ بر 22 ميليارد ريال در اولويت دوم ما قرار دارد.

مهندس خليلي در ادامه به طرح آزادسازي و تكميل فاز دوم خيابان شهيد صدوقي اشاره نمود و گفت: در آزادسازی فاز اول خيابان به علت مشكلات متعدد نتوانستيم به صورت اصولي و تكميلي كار كنيم و به نظر من در فاز دوم تا آزادسازي كامل مابقي خيابان شهيد صدوقي انجام نشده است مرحله دوم را شروع نكنيم.

معاون عمران شهرداري خميني شهر در ادامه گفت: طبق برآورد انجام شده و برآورد كارشناسان عمراني، شهرداري براي اتمام كليه طرح هاي در دست اقدام حدود 6 ميليارد تومان در حال حاضر نياز دارد و در صورت وصول طلب هاي شهرداري از نهادهاي دولتي و يا اختصاص حق آلايندگي، گشايش بزرگي در طرح هاي عمراني ايجاد خواهد شد.

مهندس خليلي خطاب به مردم گفت: يكي از موضوعات مهمي كه ما دائماً با آن درگير هستيم موضوع آسفالت كوچه ها و معابر اصلي است. با افزايش قيمت قیر، خودیاری دريافتي از هر شهروند براي آسفالت در سال گذشته حدود متري پنج هزار تومان مي شد كه اين مبلغ در سال جديد دو هزار تومان افزايش داشته است و عملاً سهم خودیاری شهروندان به ازاء هر متر شش هزارتومان مي باشد و اين افرايش قيمت باعث بوجود آمدن نارضايتي براي بعضي از شهروندان شده است. وی افزود: به علت كمبود اعتبار، در اين بخش با مشكلاتي روبرو بوديم لذا در 4 ماه اول سالجاري هيچگونه درخواست آسفالت را قبول نكرديم و از ابتداي مرداد ثبت نام درخواست آسفالت معابر شروع شده و كليه شهروندان مي توانند با پرداخت خودياري و پس از بازديد كارشناسی شهرداري، در اولويت اجراي درخواست آسفالت خود تا پايان سال قرار گيرند. البته از تعهدات سال گذشته آسفالت، فقط 20 كوچه را آسفالت نكرده ايم و اين تعداد نیز تا يك ماه آينده اجرا خواهد شد

مهندس خليلي در خصوص مشكل آسفالت معابر و كوچه هاي شهرك منظريه گفت: حل مشکل اهالی منطقه از تعهدات سازمان مسكن و شهرسازي است و هزينه آن در گذشته دريافت شده است ولي با توجه به توافق انجام شده في ما بين شوراي شهر دوره اول و سازمان مسكن شهرسازي مقرر شد در قبال دريافت زمين، كليه عمليات آسفالت و جداول گذاري به عهده شهرداري خميني شهر باشد كه متأسفانه در دو دوره گذشته شوراي شهر، ما شاهد فعاليت چشمگیری در اين شهرك نبوديم ولي در دوره سوم تاكنون حدود دو ميليارد تومان هزينه طرحهاي شهرك منظريه شده است. اين در حالي است كه متاسفانه سازمان مسكن و شهرسازي تاكنون به هيچ يك از تعهدات خود در اين رابطه عمل نكرده و به همين علت كليه طرح هاي اجرايي ما در شهرك منظريه در اين رابطه متوقف شده و در صورت اجراي تعهدات سازمان مسكن و شهرسازي، فعاليت هاي شهرداري آغاز خواهد شد.

مهندس خليلي در انتها به آسفالت محله باغ پیماني و خیابان مهستان اشاره كرد وگفت: شهرداري در صورت تأمين اعتبار، خيابان اصلي اين محله را به صورت رايگان آسفالت مي کند و مابقي کوچه ها با همكاري و پرداخت سهم خودياري توسط اهالي و ساكنين در آينده نزديك اجرا  می شود. وي خاطرنشان كرد: براي كليه شهروندان و ساكنين خوش حسابي كه عوارض نوسازي خود را پرداخت كرده باشد 50 درصد تخفيف سهم خودياري آسفالت در نظرگرفته خواهد شد، در صورت خوش حسابي، سهم شهرداري 75 درصد خواهد بود و فقط 25 درصد سهم خودياري شهروندان مي باشد.