بیش از 400 نفر درهمایش دوچرخه سواری خمینی شهر شرکت کردند

ارسال در شهری و رفاهی

همایش بزرگ دوچرخه سواری به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این همایش که شهردار، معاون خدمات شهری، معاون خدمات موتوری و حاج حیدری، وطنخواه و عباسی -از اعضای شورای شهر- و سایر مسؤولین حضور داشتند بیش از 400 نفر از شهروندان شرکت کردند.
دوچرخه سواران مسیر باغ بانوان، میدان آیت ا... صهری، میدان آزادی، میدان امام، میدان 22 بهمن، چهار راه دولت، میدان امام حسن مجتبی(ع)، میدان شهدا را پیمودند و از طریق مسیر سه راه شهید رجایی، میدان آزادی، میدان آیت ا... صهری به باغ بانوان بازگشتند.
این اولین همایش دوچرخه سواری در سال جاری بود و در آن پس از قرعه کشی به 5 نفر دوچرخه و به 10 نفر دیگر وسیله ورزشی اهدا شد. همچنین شهردار دوچرخه ای را به دختری که به همراه پدرش به همایش آمده بود، هدیه داد.
با توجه به تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی در مدارس استقبال از این همایش نسبت به سال های گذشته بیشتر بود و از بچه های 10 ساله تا پیرمردهای 70 ساله در همایش دوچرخه سواری حضور داشتند.
اجرای نمایش خیابانی توسط گروه چهرک با موضوع مباحث شهروندی و همچنین اجرای موسیقی از دیگر برنامه های این همایش بود.
مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری هدف از این همایش را ایجاد شور و نشاط اجتماعی عنوان کرد و افزود: نظر شهردار و اعضای هیات مدیره سازمان بر این است که چنین همایش هایی ماهانه برگزار شود. به همین منظور قصد داریم یک ماه همایش پیاده روی خانوادگی و ماه بعد آن همایش دوچرخه سواری برگزاری کنیم.
سیدمحمدهادی موسوی افزود: همایش دوچرخه سواری یک فرهنگسازی برای استفاده از وسایل نقلیه ای است که هوا را آلوده نمی کنند و به سلامت شهروندان کمک می کنند.
وی افزود: این فرهنگسازی باید از مدارس آغاز شود و بسیاری از افرادی که در همایش شرکت کردند نیز دانش آموزان مدارس بودند.
گفتنی است سازمان رفاهی تفریحی طبق برنامه همایش پیاده روی خانوادگی را در روز 18 اسفندماه سال جاری برگزار می کند.