پساب رفت؛ فاضلاب را دریابیم

ارسال در شهری و رفاهی

معاون خدمات شهری شهرداری خمینی شهر در جلسه مدیریت بحران آب با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر استفاده از پساب یک شهر برای مصارف خود آن گفت: حدود 4 سال است که در حال مکاتبه هستیم و دو سه دفعه در همین جلسه مدیریت بحران موضوع مذکور مصوب شد. اما به ما گفته شده است که فاضلاب خمینی شهر را فروخته و بارگذاری کرده ایم. در صورتی که در این خصوص مصوبه قانونی وجود دارد.
عزت ا... صفار افزود: وضعیت ما در حال رسیدن به نقطه مرز است. چاه پارک پیروزی 2 سال پیش به طور کامل خشک شد و چاهی جدیدی که احداث کردیم پارسال 6 اینچ و امسال 2 اینچ آب دارد. وقتی هم که کف شکنی می کنیم و پایین می رویم، آب شور می شود.
مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان در پاسخ به این اظهارات گفت: ما در منطقه خمینی شهر به علت این که چهل سال پیش با تاسیس تصفیه خانه مخالفت شد چیزی به عنوان پساب نداریم و آنچه وجود دارد فاضلاب خام است. اما شاهین شهر پساب دارد و در شهرهایی مثل نجف آباد بعد از این پساب تولید می شود.
جمشیدی افزود: در بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از افتتاح خط انتقال خیابان شهید فهمیده که شهردار خمینی شهر نیز حضور داشت، مقرر شد در خصوص تحویل فاضلاب به شهرستان و تصفیه آن توسط خودمان نامه نگاری انجام شود و این موضوع در حال پیگیری است.
وی با اشاره به ممنوعیت های بهداشتی این کار گفت: حدود سه سال است که در شهر درچه می خواهیم فاضلاب را به نیروگاه اسلام آباد هدایت کنیم و آن جا خودشان تصفیه کنند. اکنون بعد از سه سال توانستند مجوز محیط زیست را بگیرند و در قبال این فاضلاب، ما آب کمتری به آن ها می دهیم. نیروگاه اسلام آباد زمانی که کانال آب ندارد حدود 500 لیتر در ثانیه آب از شرکت آب و فاضلاب می گیرد. ما هم در تلاشیم که فاضلاب در خمینی شهر بماند.