برنامه های نوروزی سال 1396 اعلام شد

ارسال در شهری و رفاهی

توزیع 70 هزار بلیط نیم بها ویژه بازدید از اماکن تاریخی خمینی شهر میان شهروندان یکی از نوآوری های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری برای نوروز سال 1396 است. مدیر اجرایی برنامه های نوروزی سازمان ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این بلیط ها خانه به خانه توزیع می شود.


استقرار اطاقک هایی با عنوان «از من بپرس» بر سر میدان 22 بهمن، آستانه امامزاده سیدمحمد (ع)، ورودی خمینی شهر از سمت آتشگاه و ورودی تیرانچی اقدام تازه دیگری است که به گفته حاج حیدری امسال برای اولین بار در برنامه های نوروز گنجانده می شود. تحویل نقشه و کتابچه راهنمای گردشگری خمینی شهر از جمله خدماتی است که از این طریق به میهمانان نوروزی ارائه می شود.


استقرار چند اتومبیل آنتیک و کالسکه که با گل شب بو به عنوان یکی از نمادهای خمینی شهر تزیین خواهد شد در نقاطی مثل میدان قدس، ورودی آتشگاه، چشمه لادر و... سومین برنامه جدیدی است که شهروندان و میهمانان نوروزی در این ایام با آن مواجه خواهند شد.


وی از راه افتادن پیک نوروزی که سال گذشته برای اولین بار به اجرا درآمد و آغاز سال نو را به مردم مژده داد در روز 29 اسفند ماه خبر داد و افزود: امسال عمونوروز، حاجی فیروز و ننه سرما ساعت 2 بعدازظهر سوار بر قطاری با دو واگن و یک لکوموتیو فرارسیدن بهار را به مردم خمینی شهر مژده می دهند.


مدیر اجرایی برنامه های نوروزی سازمان رفاهی تفریحی در رابطه با مسیری که پیک نوروزی طی خواهد کرد نیز گفت: قطار از خانه مجیر به راه افتاده و با اجرای اشعار قدیمی از خیابان صفا، میدان صنعت، میدان آزادی، خیابان شهید رجایی، میدان قدس، بلوار پاسداران و پارک بهشت گذر کرده و در نهایت به باغ بانوان می رود و با برگزاری جشن کوچکی به کار خود پایان می دهد.


حاج حیدری در ادامه از افتتاح دو مکان تاریخی در دومین روز از فرودین خبر داد و گفت: با حضور مسوولان کشوری خانه زهتاب و بام سبز گشایش یافته و آماده پذیرایی از شهروندان و میهمانان نوروزی خواهد شد.


وی زمان و مکان برگزاری نمایش های خیابانی و موسیقی را همه روزه در خانه های تاریخی سرتیپ، مجیر، زهتاب، لادر و بام سبز اعلام کرد و گفت: گروه های مختلف نمایش و موسیقی فعال در شهر برای زندانیان و ساکنان خانه های سالمندان نیز برنامه اجرا می کنند.


برگزاری نمایشگاه های مختلف از صنایع دستی که محصول دست هنرمندان خمینی شهریست نظیر خاتم، مینا، قلمزنی و... و همچنین آتلیه عکس در اماکن تاریخی شهر نیز برنامه دیگریست که پیش بینی شده و به اجرادرخواهد آمد.


برپایی نمایشگاه مشاهیر در بام سبز، نمایشگاه خط و نقاشی در خانه مجیر، کافی شاپ در لادر، عصارخانه و خانه سرتیپ و همچنین شهربازی چشمه لادر با وسایل بازی مجهز از دیگر برنامه هاییست که برای رفاه حال بازدیدکنندگان پیش بینی شده است.


جشن سبزه روز 11 فروردین در باغ بانوان، جشن صبح و عصر روز 13 فروردین در لادر و قرار دادن سفره هفت سین در نقاط مختلف شهر از دیگر برنامه هاییست که سازمان رفاهی تفریحی شهرداری ویژه نوروز به اجرا درمی آورد.