از «همشهریان آراسته» تجلیل شد

ارسال در شهری و رفاهی

از 11 نفر از همشهریان در طرح همشهری آراسته تجلیل شد.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به همت معاونت خدمات شهری شهرداری و با حضور شهردار از 10 نفر از همشهریان که بیشترین همکاری را در نظافت شهری و تفکیک زباله از مبدا با شهرداری داشته اند تجلیل شد. همچنین از رییس بانک ملی شعبه آزادگان به نمایندگی از کارکنان این بانک به خاطر نظم در تفکیک زباله ها و جداسازی اقلام بازیافتی تقدیر شد.
گفتنی است طرح همشهری آراسته با هدف تشویق و ترغیب مردم در جهت مشارکت در امور شهری ایجاد و تقویت حس مسؤولیت پذیری اجتماعی، ایجاد نشاط و پویایی در سطح شهر، تداوم پاکیزگی و نظافت شهر، گسترش فعالیت های اجتماعی و همراهی مردم با فعالیت های شهرداری و توسعه آموزش های لازم به خانواده های منتخب اجرا شده است. معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خدمات شهری در این زمینه گفت: در این طرح نیز در نظر داریم با ارائه تسهیلات و ایجاد ارتباط مستمر با منتخبین، نگاه ویژه شهرداری به این عزیزان نمایان و در آینده ای نزدیک با انتخاب سایر همشهریان و پیوستن آن ها به این طرح اقدام به تشکیل باشگاه هواداران شهر نماییم.
نور ا... کیانی در رابطه با شاخصه های مد نظر جهت انتخاب همشهری آراسته گفت: موارد مربوط به همکاری و همیاری همشهریان در فعالیت های شهری از قبیل به موقع گذاشتن زباله، گذاشتن زباله درب منزل خود، استفاده صحیح از پلاستیک های زباله (استفاده حداقلی از کیسه های پلاستیک)، نظافت درب منزل و مغازه، ایجاد و نگهداری فضای سبز درب منزل و مغازه، تفکیک زباله (خشک و تر و ...) و میزان مراجعه به غرفه های بازیافت از معیارهای این انتخاب بوده است.
وی همچنین افزود: این انتخاب ها بر اساس نظر پاکبانان و متصدیان خدمات شهری مناطق و نظارت معاونت خدمات شهری صورت گرفته است.
کیانی در خصوص تشکیل باشگاه هواداران شهر گفت: سال آینده باشگاه تشکیل می شود و این 11 نفر اعضای اولیه آن هستند. این باشگاه به تقدیر و حمایت از افرادی می پردازد که در امور شهری به شهرداری کمک می کنند و نمونه هستند. به افرادی که به این باشگاه می پیوندند نیز تسهیلاتی ارائه می شود. از جمله این که افراد دارای این کارت می توانند به مدت یک سال به صورت رایگان از اماکن تاریخی و گردشگری خمینی شهر بازدید کنند و نیز به عنوان مهمان ویژه جشن های شهرداری دعوت می شوند.
وی اعلام کرد که در سال آینده دوره های آموزش شهروندی نیز توسط باشگاه هواداران شهر برگزار می شود و هر ماه اعضای آن افزایش خواهد یافت.
شایان ذکر است آقایان محمود گلکار، ابراهیم هاشمیان، رجبعلی جعفری، اکبر دباغی، حیدر هارون الرشیدی و موسوی و خانم ها منصوری، کریمی، حاج حیدری و بهشتی مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به آن ها اهدا شد. کارت حمل و نقل به ارزش 30هزار تومان، بن گل و گیاه به ارزش 30 هزار تومان و کارت ویژه هواداران شهر که انجام امور منتخبین در ارتباط با شهرداری را تسهیل می کند، از جمله این هدایا بود.