جزییاتی از توافقنامه منظریه/سخنان شهردار و مدیرکل راه و شهرسازی استان

ارسال در شهری و رفاهی

توافق €نامه€ میان شهرداری خمینی€ شهر واداره راه وشهرسازی، سه شنبه 17 اسفند ماه با حضور استاندار امضا شد.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم شهردارومدیر کل راه و شهرسازی، جزییاتی از این توافق را اعلام کردند.

شهردار حاج حیدری در این برنامه گفت: امروز بزرگی برای خمینی شهر است. سال 79 باید این اتفاق می افتاد ولی به دلیل اختلافات این پروژه متوقف شده بود. تا اینکه 3 سال و نیم کار و برنامه ریزی شد تا اینکه توانستیم اختلافات را برطرف کنیم. ولی در ادامه افزود: طبق این قرار داد کل خدمات منظریه در قالب زیر سازی، جدول گذاری و آسفالت عملیاتش از امروز توسط شهرداری آغاز خواهد شد. همچنین یک سری اراضی که بدون سند تفکیک شده بود و به مردم واگذار شده بود نیز اسنادش گرفته می شود یعنی امروز حدود 215 نفر شیرینی و حلاوت این توافق را مستقیما می چشند. در منطقه دو شاخ نیز که 15 سال پیش زمین هایش تفکیک شده بود، با این توافق 100 هکتار از اراضی دوشاخ اسنادش به شهرداری واگذار می شود. مورد سوم در منطقه گردشگری چشمه لادر که 230 هکتار زمین کاربری دارد از این میزان 18 هکتار از این زمین ها نیاز به سند دارد که بخش خصوصی در این زمینه در قالب گردشگری سرمایه گذاری کند، سند این زمین ها نیز ئاگذار می شود.

وی در ادامه افزود: براساس کارشناسی انجام شده عملیات مورد نیاز منظریه برآورد هزینه شده است که در این زمینه نیز با حمایت استاندار مشکلش حل شد.
حاج حیدری در ادامه این مژده را داد که اراضی پردیس امروز اسنادش امضا می گردد و اراضی دوشاخ تا پایان فرودین ماه و اراضی لادر تا پایان اردیبهشت ماه براساس تفاهم نامه به نتیجه می رسد.

امام جمعه و نماینده شهرستان نیز طی بیاناتی از تلاش های شهردار و اعضای شورای شهر در جهت رفع مشکل منظریه تشکر نمودند و از استاندار تقاضا کردند که هر چه سریعتر فرماندار خمینی شهر منصوب گردد.

مهندس غلامی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز طی بیاناتی گفت: در کنار این توافق نامه که امروز با شهرداری امضا کردیم و قرار شد هزینه های آماده سازی را پرداخت کنیم باید بگویم که کار سختی بود و به همین دلیل سالها به درازا کشید. وی در ادامه از حمایت های استاندار در این زمینه تشکر و قدردانی نمود. ما امیدواریم که در کنار مشکل منظریه مشکلات دیگر نیز حل گردد. ما نه تنها مشکل اعتبار مورد نیاز منظریه را تامین می کنیم بلکه مشکل 250 پلاکی را که متعلق به راه و شهرسازی بوده و یک زمانی شهرداری واگذار کرده را امروز سندهایش را به شهرداری می دهیم . همچنین نزدیک 230 هکتار زمین را بدون اخذ وجه به شهرداری واگذار می کنیم تا بابت رفاه مردم ایجاد فضای سبز کند. همچنین ما 100 هکتار را در گردنه دوشاخ شهرداری واگذار خواهیم کرد. این مساحت ها نشان دهنده تعامل بین ماست.