سخنان امام جمعه، شهردار و رییس شورای شهر در مراسم روز درختکاری

ارسال در شهری و رفاهی

علی€اصغر حاج حیدری در این مراسم با اشاره به شرایط مناسب کار و خدمت در خمینی شهر در سایه اتحاد و همدلی منطقه گردشگری لادر را یکی از این دست آوردها مثال زد و افزود: درگذشته منطقه گردشگری لادر منطقه تخلیه نخاله بوداما امروز لادر به یک مجموعه طبیعی و منحصربه €فرد استانی برای گردشگری تبدیل€ شده است.
وی منطقه گردشگری لادر را فضای طبیعی و کوهستانی امن برای اوقات فراغت خانواده ها اعلام کرد و یادآور شد: خمینی€ شهر با اهدای دو هزار و ۳۰۰ شهید و سرداران، خیران مشهور، شخصیت های مهم علمی، هنری در قله افتخار قرار دارد.

حاج حیدری بابیان اینکه مردم خمینی€ شهر در گذشته مجبور بودند به دلیل کمبود فضای سبز و تفریحی از امکانات رفاهی و تفریحی شهرهای اصفهان و مجاور استفاده کند، گفت: امروز شاهدیم با تحولات انجام€ شده خمینی€ شهر میزبان مردم شهرهای دیگر است به گونه ای که معاون عمرانی استانداری اصفهان دربازدید اخیرخود از خمینی شهر گفت: امروز خمینی€ شهر در حال تبدیل€ شدن به یکی از قطب های گردشگری استان است.شهردار گفت برای احداث چهارباغ لادر که جاده ای چندمنظوره و 16متر عرض و حدود سه کیلومتر طول دارد،12کیلومتر جدول سنگی با استفاده از سنگ های منطقه اجراشده است. وی ادامه داد: 24هزارمتر سنگفرش با استفاده از سنگ های اهدایی کارخانه داران شهردر این جاده اجرا و روشنایی آن در دست اقدام است و روز اول فروردین 96 همراه با مرحله اول بام سبز و خانه هنرمندان افتتاح می شود.


وی خاطرنشان کرد: خمینی شهر در ایام نوروز با آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری، خانه€ های تاریخی سرتیپ سدهی، مجیر، زهتاب، عصارخانه و برج کبوتر دستگرد آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی است.در همین مراسم امام جمعه خمینی شهر به جایگاه قرآنی درخت اشاره وباآوردن روایات متعدد درختکاری را ازجمله باقیات الصالحات انسان ها برشمرد و تاکید کردامام معصوم بیان فرموده اند اگر درختی در دست دارید و قیامت فرارسید آن را رها نکنید و بکارید. آیت اله رحیمی براین نکته نیز تاکیدکرد که منابع آبی مورد هجوم قرار گرفته و بی رحمانه مورد بهره برداری قرارگرفته است و مردم لازم است در مصرف آب صرفه جویی کنند. امام جمعه جشن و شادی را که موجب نشاط جامعه و مومنین می شود لازم دانست و خاطرنشان کرد:در این برنامه ها باید به امورشرعی و فرهنگی و تبلیغ آموزه ها و اصول شهروندی توجه کافی داشت. در همین مراسم رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر به 150طرح اجرا شده طی دوران شورای چهارم اشاره کرد و افزود: این طرح ها براساس ضرورت های کل شهر و اعتقاد به اتمام طرح های نیمه کاره و با برنامه ریزی و مصوبات شورا و هدایت هنرمندانه شهردار و فعالیت های شبانه روزی کارکنان شهرداری به ویژه دربخش عمرانی صورت گرفته است. املایی افزود: در مدت باقی مانده تاشورای جدید به همین منوال عمل خواهدشد و بودجه96 هم برپایه همین اصول بسته خواهدشد.