تجهیزات آتش‌نشانی خمینی‌شهر کافی نیست

ارسال در شهری و رفاهی

تجهیزات آتش€Œنشانی ما جوابگوی نیمی از جمعیت خمینی€Œشهر است.شهردار خمینی شهر درحضورنماینده شهرستان درجمع مسولین شهرضمن بازدید از ایستگاه شماره2آتشنانی با اعلام این موضوع افزود: یک ماه قبل در جلسه مشترک با حضور معاون عمرانی وزارت کشور، نماینده مردم در مجلس و رئیس شورای شهر مهم€Œترین مطالبات و کمبودهای تجهیزات و نیازهای سازمان آتش€Œنشانی رادرخواست کردیم.ولی معاون عمرانی وزارت کشور در دیداری اخیر خود رسماً اعلام کرد بیش از سه سال است که نتوانستیم نردبان اطفاء حریق مرتفع خریداری کنیم و به هیچ شهری اختصاص نیافته است.
علی€Œاصغر حاج حیدری با اشاره به جمعیت 250 هزار نفری خمینی شهر گفت: در این شهربه دلیل کمبود اراضی ملی و زمین شهری با تراکم جمعیتی بالا و ارتفاع سازی روبرو هستیم. وی ادامه داد: مجموعه مسکن مهرخمینی€Œشهر با بیش از1200 واحد و در 9 طبقه جمعیت قابل €Œتوجهی را در خود اسکان داده است.
شهردار مهم€Œترین کمبودهاو نیاز سازمان آتش€Œنشانی خمینی€Œشهررا نردبان اطفاء حریق مرتفع برای مجموعه های مسکونی جدید و از جمله مجموعه مسکونی مهر است تا در صورت بروز حادثه از بروز بحران جلوگیری کند؛وی تصریح کرد: تأمین یک نردبان 55 متری بالغ€Œبر 5.7 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در توان شهرداری خمینی€Œشهر نیست.
حاج حیدری در قسمتی دیگر از اظهارات خودگفت: تجهیزات آتش€Œنشانی خمینی شهر جوابگوی صد هزار نفریعنی نیمی از جمعیت خمینی€Œشهر است، و برای جلوگیری از خسارات و حوادث بزرگ و غیرقابل€Œ پیش€Œبینی به تجهیزات و امکانات و نیروهای تخصصی نیاز داریم.
وی بیان داشت:خمینی€Œشهر به€Œ عنوان شهر معین اصفهان تعیین شده و درگذشته تفاهم€Œنامه همکاری بین سازمان آتش€Œنشانی خمینی€Œشهر با شهر اصفهان امضاءشده است تا در مواقع حساس و حوادث بزرگ به یاری و کمک بشتابیم.
شهردار خمینی€Œشهر با بیان اینکه مراکز بزرگ و مهم علمی و تحقیقاتی همچون دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهایی و دانشگاه آزاد خمینی€Œشهر در محدود خمینی€Œشهر است، اعلام کرد: اخیراً آخرین مجوز ارتفاع سازی در شهرک علمی تحقیقاتی شیخ بهایی با 11 طبقه با حضور استاندار اصفهان کلنگ خورد.
حاج حیدری بابیان اینکه در چنین شرایطی مسؤولان شهری و استانی وظیفه€Œدارند با مدیریت هرچه بهتر جبران کمبودهای اعتباری و بودجه را داشته باشند اضافه کرد: باید باهم اندیشی مسؤولان استان اصفهان و شهرستان همجوارخمینی€Œشهر از ظرفیت و امکاناتی که در محدود 50 کیلومتری مرکز استان با شهر اصفهان است استفاده کرد.