مسئولان استان به خميني شهر نگاه واقع بينانه داشته باشند

ارسال در شهری و رفاهی

خميني شهر جدا از اصفهان نيست و همه امکانات اصفهان بايد به خميني شهر هم تعلق گيرد و اگر درآمد ناعادلانه فعلي بين اصفهان و خميني شهر و شهرهاي مجاور همچنان وجود داشته باشد روز به روز امکانات شهري خميني شهر ضعيف تر و اصفهان و شهرهاي مجاور قوي تر شده و در نتيجه معضلات اصفهان به سوي خميني شهر هدايت و در نهايت خميني شهر معضلي براي اصفهان خواهد شد. بنابراين مسئولان با يک نگاه واقع بينانه، بايد اين ناعدالتي ها را پوشش دهند.
شهردار خميني شهر در گفتگوي اختصاصي با نصف جهان و هشدار به مسئولان استان، به تشريح اقدامات انجام شده و در حال انجام پرداخت و گفت: خميني شهر به خاطر واقع شدن در شعاع 50 کيلومتري اصفهان، نمي تواند داراي کارخانه هاي توليدي باشد و اين امر باعث شده سرمايه ها خارج از اين منطقه سرمايه گذاري شود و در نتيجه ايجاد اشتغال نداشته باشيم و در قالب ارزش افزوده هم چيزي عايدمان نشود که اين همه موجب گرديده تا درآمد سرانه در خميني شهر نسبت به شهرهاي مجاور، متفاوت باشد.
اين در حالي است که ميزان درآمد سرانه در اصفهان حدود يک ميليون و 300 هزار تومان، در شاهين شهر حدود 800 هزار تومان، در نجف آباد حدود 500 هزار تومان است ولي عليرغم اينکه در سه سال گذشته ما رشد درآمد سرانه را در خميني شهر داشتيم ميزان درآمد سرانه ما به 250 هزار تومان رسيده است.
علي اصغر حاج حيدري با بيان اينکه قدمت خميني شهر به 7 هزار سال مي رسد افزود: خميني شهر به دليل همجواري با اصفهان به خاطر ارزان بودن زمين نسبت به اصفهان، 60 تا 70 هزار مهاجر را در خود جاي داده است.
وي که شهردار بومي خميني شهر است مي گويد: در ابتداي پذيرش اين مسئوليت، شهرداري را با بدهي 8 ميليارد توماني و در حالي که اندوخته هاي ملکي شهرداري به تعداد انگشتان دست نمي رسيد و نيازهاي شهري روي زمين مانده بود و ماهيانه بايد 5/2 ميليارد تومان به پرسنل و... پرداخت مي شد تحويل گرفتم اما با همفکري با اعضاي شورا، معتمدين و افراد تأثيرگذار در شهر و با شناختي که از شهر داشتم با ايده منسوخ شده اجراي به صورت اماني توسط شهرداري، فعاليت ها را با قوت آغاز کرده و با ايجاد انگيزه در کارکنان و امکانات در اختيار، پيگيري و امروز خوشحالم که بعد از سه سال 150 پروژه عمراني را افتتاح و به بهره برداري برسانيم که شامل 5 بلوار است که مراحل اجراي آن در سال هاي گذشته کليد خورده و بعضاً رها شده بود که با آزادسازي سنگين اجرا و به بهره برداري برسانيم که از آن جمله بايد به بلوارهاي 17 شهريور، ابوالبرکات، شهيد رجايي، شهيد صدوقي و بلوار شمس اشاره کرد.
شهردار خميني شهر از اقدامات بسيار ارزشمند در بخش گردشگري خميني شهر سخن گفت و اينکه منطقه لادر بعد از سه سال فعاليت عمراني و فرهنگي، امروز پذيراي گردشگران شهري، استاني و کشوري بوده و يکي از زيباترين پروژه هاي گردشگري استان اصفهان به شمار مي آيد که فاز سوم آن تا پايان سال جاري به اتمام خواهد رسيد.
همچنين اجراي فاز اول بام سبز، مجموعه فرهنگي نيلفروش زاده در منطقه جوي آباد با 1800 متر مربع، مجموعه ورزشي شهداي خوزان، بلوار چهارباغ سلامت، زمين چمن استاديوم ورزشي که توسط شهرداري سبز شد و... از جمله پروژه هايي است که تا پايان دوره چهارم شوراي شهر در خميني شهر افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.
حاج حيدري گفت: با خريد اراضي قصر کازروني در باغات غرب خميني شهر که مساحت آن 65 هزار مترمربع است منطقه بام سبز کليد خورد و در ايام نوروز 96 به بهره برداري خواهد رسيد. اين در حالي است که اراضي پارک سلامت در بلوار شهيد فهميده تملک شده و در آينده نزديک افتتاح خواهد شد و عمليات عمران، روشنايي و آبرساني فضاي سبز پارک شهروند در شمال شهر در منطقه منظريه هم با برنامه ريزي هاي انجام شده، نوروز سال آينده افتتاح مي گردد.
از سوي ديگر خانه زهتاب ها به عنوان يک اثر ميراثي در خميني شهر مرمت و بازسازي شده و در دهه مبارک فجر بهره برداري خواهد شد. ضمن اينکه ما در منطقه گردشگري بام سبز آماده سرمايه گذاري در قالب تالار شهر، رستوران و... هستيم.
وي ادامه داد: در مدت فعاليتم در شهرداري خميني شهر، با اصلاح هندسي ترافيکي و در قالب ميدان، حدود 15 گره ترافيکي در شهر که موجب بروز حوادث و حتي منجر به فوت برخي شهروندان شده بود را رفع کرديم که در اين راستا مي توان از ميدان هاي امام رضا (ع) در بلوار باغبان، ميدان غدير، ميدان امام علي (ع) در منطقه دستگرد، ورودي خميني شهر از سمت دانشگاه صنعتي، ميدان معلم، اصلاح هندسي سه راه رجايي و... ياد کرد.
شهردار خميني شهر از احداث سيتي سنتر در خميني شهر خبر داد و گفت: با مصوبه اي که از ماده 5 گرفته شد مجوز احداث سيتي سنتر در خميني شهر را دريافت کرديم و با کلنگ زني اين پروژه، جهش در شهر ايجاد خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: اعتماد و حمايت مردم از شهرداري، سرمايه اي براي اقدامات انجام شده بوده و رشد درآمدهاي شهرداري را به ارمغان داشته است که براي استمرار اين فعاليت ها در آينده هم بسيار ارزشمند است و قطعاً تا پايان دوره چهارم شوراي اسلامي، نيز 22 پروژه عمراني نيمه کاره، به بهره برداري خواهد رسيد که اينها موفقيت هايي است که به دست آمده است.
حاج حيدري سهم ارزش افزوده شهرداري خميني شهر نسبت به شهرهاي مجاور را ناچيز عنوان کرد و گفت: ميزان ارزش افزوده خميني شهر نسبت به شهرهاي مجاور همچون قطره اي در مقابل درياست و حداقل عوارض آلايندگي به اين شهر تعلق داشته اما اثرات آلايندگي به شهر کم نيست و ما حتي روزهاي آلوده تر از شهر اصفهان را تجربه کرديم. بنابراين نبايد در ميزان پرداخت عوارض آلايندگي بين اصفهان و خميني شهر، تفاوت باشد.
وي در زمينه کمک دولت به شهرداري خميني شهر نيز گفت: در قالب ارزش افزوده: مابه التفاوت قيمت قير و سوخت و... طبق
قانون، دولت به همه شهرداري ها از جمله خميني شهر کمک مي کند.
شهردار خميني شهر مي گويد: بودجه شهرداري خميني شهر در سال 92، به صورت جهشي 30 ميليارد تومان بود که اين ميزان در سال 95، به 85 ميليارد تومان به جز سازمان هاي وابسته رسيده که تا امروز 70 درصد آن تحقق يافته است.
حاج حيدري اشاره اي هم به فعاليت هاي انجام شده در منظريه داشت و گفت: با حمايت استاندار و همکاري مديرکل راه و شهرسازي استان، نماينده شهرستان در مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شورا و با مذاکرات سه ساله اي که انجام شد خوشبختانه اختلافات شهرداري و اداره کل راه و شهرسازي استان با تنظيم تفاهم نامه اي برطرف گرديد و در آينده نزديک، خدمات مورد نياز منطقه منظريه که به عهده راه و شهرسازي بود و انجام نشده بود در قالب زيرسازي، جدول گذاري و آسفالت معابر و خيابان هاي منطقه منظريه توسط شهرداري آغاز شده و شهرداري ها به اين منطقه همچون ديگر مناطق شهر سرويس ارائه خواهد نمود که آرزوي سه ساله مردم بود.
شهردار خميني شهر مي گويد: شهرستان خميني شهر 350 هزار نفر جمعيت داشته که 250 هزار نفر آن جمعيت خميني شهر را تشکيل مي دهند که 175 کيلومتر وسعت داشته و در قالب محله هاي قديمي با فرهنگ سنتي و محله هاي جديد و شهري که مهاجرپذير است اقوام مختلف به صورت مسالمت آميز در کنار هم زندگي مي کنند و از پرتراکم ترين شهرهاي کشور به حساب مي آيد.
حاج حيدري گفت: بالاخره اختلاف اعضا با شورا پيش مي آيد، اما باتوجه به دارا بودن روحيه تعامل و گفتگو، همواره از اختلافات عبور کرده و بيشتر همت خود را به کار و تلاش در امور شهري معطوف داشتم و خروجي کار را نظاره کرده و توانستم از همه موانع عبور کنم.
وي با بيان اينکه امروز مديريت شهري با زندگي مردم در خميني شهر عجين شده است گفت: شهروندان در تعيين سرنوشت خود در زندگي مستقيماً دخالت دارند و با رأي خود اعضاي شورا را انتخاب مي کنند و اعضاي شورا نيز با يک واسطه مدير شهر يا شهردار را بر مي گزينند. بنابراين مردم بايد نمايندگان در شوراي اسلامي را رصد کرده و با نقد منصفانه از آنان حمايت و يار و مددکار منتخبين خود باشند.