تاکسی های خمینی شهر «پژو» و «سمند» می شود

ارسال در شهری و رفاهی

از نیمه دوم امسال ناوگان تاکسیرانی خمینی شهر نوسازی شده و 70 درصد از تاکسی های فرسوده به پژو یا سمند تبدیل خواهد شد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی خمینی شهر ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: دولت از بهمن 94 اجرای این طرح را آغاز کرد. تاکسیرانی خمینی شهر نیز از همان زمان از طریق تماس تلفنی با صاحبان تاکسی های فرسوده که تعداد آنها بین 350 تا 360 دستگاه است آنها را در جریان این طرح گذاشت. راشد فر در ادامه از ثبت نام 230 نفر از تاکسی داران خمینی شهر در این طرح خبر داد.


وی با توضیح اینکه طبق دستورالعمل وزارت کشور تاکسی های تولید 84 به قبل فرسوده محسوب شده و باید از چرخه حمل و نقل حذف شوند، گفت: اگر دولت به تعهداتش مبنی بر واگذاری تاکسی های نو تا شهریور امسال عمل کند، تاکسی های فرسوده خمینی شهرتا نیمه دوم سال جاری یا باید نوسازی شده باشند و یا از رده خارج خواهند شد.


مدیرعامل تاکسیرانی با تاکید بر اینکه ماندگاری تاکسی های فرسوده در خطوط حمل و نقل به غیر از اینکه به دلیل پر مصرفی بنزین به سرمایه ملی زیان می رساند، آلوده کردن هوا و همچنین نارضایتی مسافران را نیز به همراه دارد.


راشد فر میزان ثبت نام تاکسی داران در این طرح در سراسر کشور را به طور متوسط 50 درصد عنوان کرد و گفت: خمینی شهر با ثبت نام 70 درصدی تاکسی رانان در طرح تعویض تاکسی های فرسوده رتبه دوم را بعد از اصفهان از آن خود کرد.