باغ شهر بام سبز احداث می شود

ارسال در خبر و گزارش

شهردار خمینی شهر گفت: به دنبال تحولات واقدامات جهادی انجام شده در دوسال گذشته، عملیات احداث باغ شهربام سبز به عنوان یک طرح رفاهی وتفریحی درمنطقه بام سبزبا وسعتی بیش از75هزار مترمربع شروع شد.


علی اصغرحاج حیدری گفت: در دوسال گذشته موفق شدیم درمرحله اول بیش از 35 هزارمتر از اراضی باغ و و در مرحله دوم 40 هزار متر از اراضی مجاورو ساختمان قصر کارزونی را خریداری و تملک کنیم.


وی با بیان اینکه درروز های گذشته کلیه اراضی وساختمان تاریخی قصروباغ کارزونی توسط شهرداری تحویل و تملک شد گفت:درماههای گذشته طرح احداث وانتقال آب به این اراضی انجام شد ودر اینده نزدیک این منطقه به عنوان منطقه سبز و طبیعی جهت اسفاده عموم قرار خواهد گرفت.


وی به مردم خمینی شهرنوید داد: همانگونه که درسال گذشته ودرایام نوروزمنطقه گردشگری لادر تحویل مردم وگردشگران استان وکشورشد امسال نیز فازاول منطقه گردشگری وتفریحی باغ شهربام سبزدرماههای باقی مانده ازسال محیا می شود.


شهردار خمینی شهربا بیان اینکه منطقه بام سبز دارائی ظرفیتهای طبیعی، تاریخی، گردشگری و با جاذبه های کوهستانی در دل باغات واراضی کشاورزی می باشد گفت: این منطقه محل بسیارمناسبی برای سرمایه گذاری مشاکتی با بخش خصوصی وتبدیل شدن به یکی مناطق گردشگری استان را دارد.


وی با اشاره به اینکه دراین منطقه دوساختمان تاریخی با قدمت دوره قاجاریه وکارزونی وجود دارد که متاسفانه یکی ازساختمانهای به صورت مخروبه درآمد بیان داشت:ساختمان قصرتاریخی کازرونی قابل احیاء و بازسازی می باشد،مرمت وبازسازی این دو ابنیه در دستور کارشهرداری قرارگرفت.


حاج حیدری با تاکید براینه کاربری این منطقه کاربری رفاهی وتفریحی می باشد ظرفیت احداث باغ موزه برای معرفی بهترسابقه تاریخی وفرهنگی آداب ورسوم خمینی شهردرآن وجود دارد گفت: شهرداری خمینی شهر با حمایت شورای شهر تلاش می کند در مدت باقی مانده ازاین دوره این مجموعه تکمیل وبه مردم اهدا کند.


شهردارخمینی شهرتاکید کرد: با توجه به ظرفیت فضای طبیعی و وجود کوه دراین منطقه تلاش می کنیم با کاشت انواع درختان بومی و در حال انقراض علاوه برای حفظ گونه های باغی ومیوه های نادر،این منتطفه با باغ موزه طبیعی وباغی تبدیل شود.


وی در انتها وعده داد فازاول این منطقه همزمان با عید نوروز واستفاده خانواده ها مردم خمینی شهرآماده شود. به گزارش فرصت منطقه طبیعی بام سبزدردل باغات و اراضی کشاورزی وشهراصغرآباد قراردارد که از دورههای گذشته به عنوان یکی منطقه تفریحی و گردشگری محسوب می شده است.


احیاء منطقه علاوه برای حفظ و باغات موجود منطقه قطعا به توسعه صنعت گردشگری و افزایش منابع مالی شهرداری خمینی شهر به عنوان یک منبع درآمد پایدارخواهد افزود.
لازم بذکراین منطقه ظرفیت حفظ ونگهداری نادرترین میوه های خمینی شهرازجمله انواع گلابی ،سیبری، زرد آلوی شکرپاره وانواع آلو،آلوچه بومی و در حال انقراض را دارد.