سردیس های آیت اله درچه ای و شهید نواب صفوی به زودی در میادین درچه نصب خواهد شد

ارسال در خبر و گزارش

شهردار درچه در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به اقدامات شهرداری در سه ماهه فصل بهار و اقداماتی که در تابستان انجام خواهد شد، در مجموع اعتبار طرح های عمرانی درچه را بالغ بر 70 میلیارد ریال عنوان کرد. محمودی از اصلاح فضای سبز بلوار حضرت امام (ره)حد فاصل میدان امام (ره) تا چهار راه شهید مطهری، نصب سردیس آیت الله درچه ای در ابتدای خیابان آیت الله درچه ای، اجرای آبنما و سردیس شهید دکتر مطهری در چهار راه شهید مطهری، سردیس شهید نواب صفوی در ابتدای بلوار شهید نواب، نصب سنگ نوشته هشت سال دفاع مقدس در میدان دفاع مقدس دینان €“ولاشان، احداث میدان معلم و اصلاح هندسی میدان مذکور همراه با نصب تندیس معلم و دانش آموز، نصب جام حضرت ابولفضل (ع) در میدان حضرت ابولفضل(ع) و نصب ذکر الحمدالله، سبحان الله و الله اکبر در بلوار شهدای اسلام به عنوان اقداماتی برای زیبا سازی سیمای شهر یاد کرد. وی گفت: مردم شریف درچه انشاالله تا آخر تابستان شاهد این تغییرات در معابر شهر خواهند بود.


شهردار محمودی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی دیوار کشی باغ بانوان خبر داد و گفت: این طرح فرهنگی، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان شهر اجرایی گردیده که دیوارکشی آن پیشرفت قابل قبولی داشته و امیدواریم در دهه فجر سال 94 شاهد افتتاح باغ مذکورباشیم. برای ورزش بانوان نیز علاوه بر اختصاص ساعت هایی از سالن های ورزشی شهرداری به بانوان، میدان تیر و کمان بانوان شهر درچه نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد هر چند درحال حاضر مورد استفاده قرار گرفته اما رسما افتتاح نگردیده است. از جمله طرح هایی که از ابتدای سال 93 مورد استفاده شهروندان قرار گرفته مجموعه فرهنگی تفریحی شهرداری است که به علت اینکه در اجاره پیمانکار بخش خصوصی بوده و بنا به دلایلی تخریب هایی در آن صورت گرفته بود، مجددا بازسازی گردید و این روزها و شب ها میزبان شهروندان و گروه های فرهنگی هستیم.


وی از سالن ورزشی شهدای محله دینان، اجرای خیابان پروفسور ابراهیمی دینانی، میدان معلم محله ولاشان، آزادسازی خیابان امام رضا (ع) مرحله دوم، لکه گیری و ترمیم ترانشه های ایجاد شده از حفاری اداره آبفا که به طور متوسط بیش از 20کیلومتر حفاری صورت گرفته یا خواهد گرفت، ادامه احداث سالن ورزشی زورخانه امام علی(ع)، بهسازی گلزارشهدای درب امام زاده و ادامه احداث ساختمان شهرداری به عنوان طرح های در دست اجرای شهرداری یاد کرد و گفت: طرح مهمی که در شورای دوره چهارم شروع شد، احداث پارک کوهستانی کوه سفید یا کوه شیری است که در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع از دی ماه سال 92 شروع شده است. این طرح مدتی به دلیل دستور مقام محترم قضایی راکد ماند اما بعد از دفاع خوب شهرداری مجددا فعال شد و در حال حاضر ده طرح زیر مجموعه آن فعال است. شهردارمحمودی نصب آلاچیق، پیاده رو سازی، روشنایی خیابان ها و پیاده روها، احداث سرویس بهداشتی، ایجاد جاده دسترسی پارکینگ حاشیه کوه، مالون کاری محوطه، ایجاد فضای سبز و احداث آبیاری تحت فشار، یادمان شهدای گمنام و... را از جمله این طرح ها عنوان کرد.


شهردار درپایان از همکاری و همراهی مردم متدین شهر شاهد نمونه کشور درچه و از حمایت های مسوولین شهر، اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کمال تشکر را نمود.