امحاء بیش از یک تن مواد شیمیایی خطرناك در شهرستان + عکس

ارسال در خبر و گزارش

emha-e-mavadبه همت مأمورین سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی و شهرداری خمینی شهر، بیش از یک تن مواد شیمیایی خطرناک از منطقه مسکونی قلعه امیریه خارج و منهدم شد.

جعفر کبیری مسؤول این عملیات به خبرنگار فرصت گفت: عملیات تخلیه مواد شیمیایی مربوط به حادثه انفجار سال گذشته در کارگاه رنگ محله هرستان بود که در آن 4 نفر کشته شدند.

وی افزود: پس از کسب مجوز مقام قضایی و با نظارت یکی از متخصصین شیمی دانشگاه صنعتی و رعایت کلیه موارد ایمنی، مواد شیمیایی از منزل مخروبه ای در محله قلعه امیریه خارج و با احتیاط کامل حمل و نهایتاً منهدم شد.

مهندس مهدی لطفی متخصص رشته شیمی و ناظر این عملیات در ادامه افزود: مواد شیمیایی شامل انواع پروکسید بوده و به عنوان مکمل صنعت رنگ آمیزی و همچنین ساخت قطعات خودرو و فایبر گلاس استفاده می شده است.

وی افزود: دفن این مواد می توانست در آینده بسیار خطرساز شود لذا جهت حفظ اطمینان خاطر از انهدام کامل، این مواد در محیط باز تخلیه و منهدم شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این گونه مواد فقط با کسب مجوز و تنها در مناطق صنعتی و اداری و همچنین شرایط ایمنی امکان پذیر است و استفاده و نگهداری این مواد در مناطق مسکونی بسیار خطرناک می باشد.

لازم به ذکر است از محل نگهداری این مواد 16 گالن 60 لیتری و یک بشکه 200 لیتری مواد شیمیایی خارج شده است.

 

گزارش تصويري مربوطه را در اين لينك ببينيد.