کلیه تدابیر لازم برای کاهش خسارات بارندگی در نظر گرفته شده است

ارسال در خبر و گزارش

 علی اصغر حاج حیدری با بیان اینکه در ایام محرم مردم تشکر و قدردانی خود را در مجالس عزاداری مساجد و حسینه ها به خوبی ابراز کردند، گفت: این قدردانی حاصل زحمات شبانه روزی مجموعه بخشهای مختلف شهرداری است. امروز نظافت سطح شهر به صورت نسبی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، مجموعه شهرداری باید همیشه خود را در وضعیت آماده باش برای مواقع بحرانی  و غیر قابل پیش بینی ببینند تا غافگیر نشویم.
 وی با اشاره به اینکه لای روبی جوی های آب سطح شهر با جدیت ادامه دارد گفت: بارندگی و نزول رحمت الهی در سال گذشته خسارات زیادی به مردم وارد کرد، برنامه ریزی و مهیا بودن تیم های خدمات شهری، واحد عمرانی و سازمان های خدمات موتوری و آتش نشانی در به حداقل رساندن این خسارات کمک زیادی می کند. تا فرصت باقی است همه  بخشها تلاش کنند تا مشکلات آبگرفتگی در سطح شهر به حداقل برسد.
 وی افزود: با احداث دریاچه لادر می توان جلوی حرکت آبهای سطحی را به عنوان اولین تدبیر گرفت و آب این منطقه در حوضچه ذخیره و مهار می گردد.
شهردار بیان داشت: با توجه به خشکسالی سالهای گذشته و نیاز به آب، همه تلاش ما این است که آبهای بارندگی در شهر مهار شود و از طریق کانال برخوار از شهر خارج نشود، کمترین آب باران برای ما ارزش حیاتی دارد و باید به مناطق کشاورزی و فضای سبز هدایت شود تا سطح چاه های زیرزمینی افزایش یابد.   
 معاونت خدمات شهری در جلسه کمیته بحران شهرداری با بیان اینکه تجربه بارندگی برف و بارانِ سال گذشته ما را ملزم می کند با آمادگی و تدابیر بیشتری وارد فصل زمستان شویم گفت: بخشی از مشکلات عمرانی و خدماتی که ما در فصل بارندگی و بارش داشتیم حل شده ولی بخشی دیگر که حل نشده نیاز به راهکارهای لازم دارد تا مشکلات کمتری برای مردم در این فصل بوجود آید.
 مهندس عزت اله صفار با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات سال گذشته با سرریز شدن فاضلاب شهر، بخشی از آب بارندگی به مناطق و زیرزمینهای مردم خسارات مالی زیادی وارد کرد گفت: هدف این است از کمترین خسارات مالی و مشکلات برای مردم جلوگیری کنیم از این رو تعداد زیادی چاه های جذبی با همکاری معاونت عمران در سطح شهر حفر شد، تلاش ما این است آبهای سطحی بارندگی را به جداول، مناطق فضای سبز، معابر و خیابانها هدایت کنیم ولی در بعضی از مناطق ما با مشکلات عمرانی روبرو هستیم.
 وی با بیان اینکه با استفاده از تمام امکانات موجود، کلیه جویهای آب سطح و مناطق مورد لای روبی قرار گرفته است، گفت: لای روبی مسیر عبور آب و جوی آب به جذب هر چه بیشتر آبهای باران و جلوگیری از تجمع آن و ایجاد مشکلات برای عبور و مرور مردم کمک زیادی می کند.
 معاونت خدمات شهری با همکاری واحد عمران کلیه پل های که مسدود شده بود و مانع عبور آب می شد را اصلاح و بازسازی کرد و با احداث مخازن خاکی در منطقه لادر، مجموعه مسکونی پردیسان کمک زیادی به جذب آبهای باران و خروج آبهای بارندگی از شهر کردند، ما نیاز داریم با استفاده از کفپوش های لازم  به ذخیره سازی آبهای سطحی کمک کنیم.
وی افزود: کلیه افرادی که در مواقع بارندگی و فصل سرما فقط از طریق بارندگی باران دچار حادثه و خسارات می شوند می تواند پس از تایید مسوولین مربوطه از تامین خسارات بیمه شهروندی برای جبران هزینه های خود استفاده کنند. در سال گذشته تعدادی از شهروندان از بیمه استفاده کردند ولی خسارات ناشی از سرریز شدن فاضلاب شهری شامل این بیمه نمی شود و در حوزه اختیارات شهرداری نمی باشد و باید به شرکت آب و فاضلاب مراجعه کنند.