به شهرداری نمره قبولی می دهم

ارسال در خبر و گزارش

علی اصغر حاج حیدری در رابطه با شرایط زمان تحویل گرفتن شهرداری گفت: با توجه به شناختی که از شهرداری و شهر داشتم به نوعی شهرداری را متفاوت از زمانی که خودم به عنوان معاون مشغول به کار بودم دیدم. کارها به سمت بخش خصوصی رفته بود. خدمات را بخش خصوصی انجام می داد، مدیریت فضای سبز شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده بود، عمران شهرداری به صورت پیمانکاری مشغول به فعالیت بود، توافقات در زمینه آزادسازیها به نوعی متوقف شده بود.


اولین حرکت ما ساماندهی سیستم شهرداری بود
وی با تاکید بر اینکه هر شهرداری بدهی دارد گفت: شهرداری ما هم نزدیک 8 میلیارد تومان بدهی داشت و ذخیره ها و اندوخته های ملکی هم به تعداد انگشتان دست نبود. از طرفی انتظار مردم از شورای شهر و شهرداری هم انتظاری جدی بود.


شهردار افزود: اولین حرکت ما ساماندهی سیستم شهرداری و شهرداری مرکزی، مناطق و سازمان ها بود. هماهنگی با اعضای شورای شهر که انصافا خبره و با تجربه بودند کمک های زیادی به ما کرد. بدهی ها سامان یافت و عملا کار در قالب خروجی شهرداری که اقدامات عمرانی و اجرایی است شروع شد.


وی به اقدامات عمرانی انجام گرفته در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: اولین حرکت از میدان قدس شروع شد و به دنبال آن اصلاح ترافیکی در میدان آزادی انجام گرفت. حرکت جدیمان را در منطقه لادر –که من علاقه خاصی به آن دارم و شورای شهر هم موافق بود- ادامه دادیم. در بام سبز 35 هزارمترمربع باغ کازرونی خریداری و در مالکیت شهرداری قرار گرفت.


شهردار افزود: شب عید کلید اقدامات عمرانی را زدیم. بلوار شهید رجایی با سرعت زیاد وتنها در مدت یک ماه اجرا و افتتاح شد. سپس میادین آیت اله صهری و غدیر اجرایی شد و در اختیار مردم قرار گرفت. اقدام بعدی در جوی آباد انجام گرفت و سه میدان امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) اجرا و افتتاح شد. همزمان حجم زیادی از معابر لکه گیری اثرگذار شد و شهرداری در این زمینه هزینه زیادی کرد. البته عمده آسفالت معابر شهر نیاز به روکش دارد.


وی به آزادسازی خیابان ها پرداخت و گفت: هم اکنون عمده آزادسازیهای خیابان شهید صدوقی و 17 شهریور انجام گرفته یا در حال آزادسازی است و این یکی از حرکات اثرگذار شهرداری است و سعی می کنیم در آینده نزدیک آزادسازی آن را کامل و تحویل مردم بدهیم. اقدام بعدی آزادسازی چهارراه باغبان بود. 5 توافق در این زمینه انجام دادیم که یکی از آنها سوله بزرگی بود که در وسط جاده قرار داست. هم اکنون هم میدان امام رضا(ع) در حال احداث است و ظرف یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.


حاج حیدری به احداث بلوار ابوالبرکات اشاره کرد و گفت: این بلوار با سرعت و کیفیت بالا آزادسازی شد،همزمان تیربرقهای فشار قوی و فشار ضعیف جابجا شد و روشنایی پباده روها ، جدول گذاری، اجرای فضای سبز و آسفالت انجام و افتتاح شد.


وی به پارک شهروند اشاره کرد و گفت: از قبل اقداماتی در این زمینه انجام گرفته ولی بدهی هایش باقی مانده بود. روشنای آنرا اجرا و 300 میلیون بابت آن هزینه کردیم.
شهردار به موضوع فضای سبز اشاره کرد و گفت: با گرفتن مجوزات قانونی، چهار حلقه چاه جدید از جمله در پارک پیروزی اجراگردید که اگر این کار انجام نشده بود بخش زیادی از فضای سبز شهر از دست می رفت. سپس بحث اصلاح و نگهداری فضای سبز را اجرا کردیم که نتایج آن را در آینده نزدیک مردم خواهند دید.


حاج حیدری گفت: زمین چمن ورزشگاه تخریب و رها شده بود و با پیگیری نماینده محترم شهر مصوب شد خیرین، شهرداری و تربیت بدنی آن را اجرا کنند. در این مورد مجری شهرداری تعیین شد و ما کار را با جدیت شروع کردیم و الان آماده کشت چمن است و در سال آینده در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد.


علی اصغر حاج حیدری به اختلاف راه و شهرسازی و شهرداری در خصوص منظریه اشاره کرد و گفت: در این زمینه نماینده شهرستان محوریت کار را بر عهده گرفت و زمانی که توافق اجرایی شود زیرسازی، جدول و آسفالت منظریه را اجرایی می کنیم.


وی به مطالبات شهرداری از دانشگاه صنعتی اشاره کرد و گفت: پیگیر مطالبات شهر از دانشگاه صنعتی بودیم که نهایتا با نظر استاندار این مطالبات در قالب 25 میلیارد تومان تایید شد و به دنبال وصول آن هستیم.


شهردار گفت: در مورد بلوار آزادگان پیگیری هایی انجام شده و این بلوار هم اکنون در اختیار اداره کل راه و شهرسازی است. مشکلات و تصادفات زیادی تاکنون در این جاده رخ داده و تلاش می کنیم این تصادفات را به حداقل برسانیم.


وی با اشاره به بافت فرسوده شهر گفت: شهر ما 600 هکتار بافت فرسوده دارد. این بافت فرسوده نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت است. در گام نخست در قسمتی از شهر به شکل آزمایشی کار را شروع کردیم. مقدمات، طراحی ها و ... انجام شده. معاون وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید کرده و در این زمینه مصوباتی داشتیم که اگر به نتیجه برسد می توانیم بگوییم کلید احیای بافت را در بافت قدیم شهر زده ایم. این کار یعنی احیای شهرمان خمینی شهر تا بتوانیم محلات قدیم را به سبک امروز زنده کنیم و مردم بتوانند از این محلات که علقه ویژه ای به آن دارند بخوبی استفاده کنند.

 

به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم
حاج حیدری گفت: سعی کردیم برای اجرای برنامه های مورد نیاز شهر سرمایه گذار جذب کنیم.تاکنون با سرمایه گذاران مختلفی وارد مذاکره شده و با دو نفر از آنان به نتیجه رسیده ایم و در آینده نزدیک اقدامات آنها شروع خواهد شد.


وی درخصوص موارد جذب سرمایه گذاری گفت: لادر منطقه مساعدی برای سرمایه گذاری است. طرح های آن شامل تالارهای پذیرایی، رستوران، نمایشگاه های موقت و دائم، مجموعه استخرهای آبی، باغ تالار و ...هر وقت اسناد آن آماده شود در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد. قرار است در فضایی بالغ بر 36 هزارمترمربع مجتمع تجاری، رفاهی، اداری در بلوار آیت ا... صهری توسط یک سرمایه گذاری احداث شود و الان در حال طی مراحل قانونی است.


شهردار گفت: ساخت کاروانسرای دوشنبه بازار را به صورت مشارکتی با سازمان عمران و نوسازی شروع کردیم و ساخت و ساز آن ظرف دوماه آینده تکمیل و در معرض مزایده و فروش قرار می گیرد و سود خوبی را برای شهر به همراه خواهد شد.


وی به مشارکت خیرین اشاره کرد و افزود: آقای داورپناه مدرسه ساز بزرگ زمینی را خریداری کرده تا مجموعه ای فرهنگی رادر قالب خیریه داورپناه و همسر بسازد و به شهروندان اهدا کند که جا دارد از ایشان تشکر کنم. آقای ابوالقاسم سرتیپی با تاسیس و افتتاح بنیاد امید به عنوان خیر در امور فرهنگی فعالیت های خوبی انجام داده که از جمله می توان به کنگره حافظ اشاره کرد که با ابتکار این بنیاد اجرا شد. حرکات خوبی در خانه تاریخی سرتیپ سدهی با ابتکار بنیاد امید انجام شد و هنرمندان جوان و نوجوانی در قالب این بنیاد مورد حمایت قرار گرفته اند و جا دارد از ایشان تشکر کنم.


علی اصغر حاج حیدری گفت: یکی دیگر از این موارد، تاسیس بانک خون است. جا دارد از آقای صمدی سرمایه گذار آن تشکر کنم. ایشان کار ارزشمندی انجام داد و جا دارد از شهردار و شورای شهر قبل تشکر کنم. ما هم مغازه مجاور آن را تملک و در اختیار بانک خون قرار دادیم و ان شاء الله اربعین امسال این بانک افتتاح می شود.


شهردار تاکید کرد: مردم ما نشان دادند که برای کار ارزش قایل هستند. موقعی که کار را دیدند اعتماد کردند و در پول دادن به شهرداری سختگیری نمی کنند. مردم کار را که می بینند زبان تقدیر و تشکر دارند و من هم از همکاری و مساعدت مردم تشکر می کنم. از مسوولان استان، مسوولان شهرستان، امام جمعه محترم، نماینده محترم، فرماندار و همه اعضای شورای شهر، بویژه از همکاران عزیز خودم در همه قسمت های شهرداری تشکر می کنم. این قول را هم به مردم می دهیم که برای ارائه خدمات بهتر با تمام توان، انرژی و وقتگذاری در خدمت مردم باشیم.

 

اقدامات سال آینده
حاج حیدری در خصوص برنامه های آینده شهرداری گفت: اعتقاد دارم یا کاری نباید شروع شود و یا اگر شروع شد با تمام توان و امکانات کار اجرا و افتتاح شود. سعیمان این است که تمام طرح های نیمه تمام را کامل و افتتاح کنیم. برنامه های جدید هم قطعا در دستور کار داریم از جمله احداث خیابان مرکزی. توافقات ضعیفی در این خیابان انجام دادم ولی مطمئنا سال آینده این خیابان در دستور کار قرار می گیرد و اگر مردم همکاری کنند مطمئن باشند کارها راحت تر جلو می رود.


وی به بحث مشاغل نیمه مزاحم اشاره کرد و گفت: مشاغل نیمه مزاحم روی زمین مانده. انشاء اله درصدد هستیم با توافق راه و شهرسازی مشاغل نیمه مزاحم را به منطقه دو شاخ منتقل کنیم. این اقدامی مهم و اثرگذار است چرا که این مشاغل با آلودگی های صوتی و بصری و ترافیکی مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد کرده اند.

 

اتصال بلوار توحید به خیابان صفا
وی افزود: اولین مانع برای اتصال بلوارتوحید به خیابان صفا ساختمان اتوبوسرانی شهرداری بود. خوشبختانه ساختمان جدید آن تکمیل و در آن مستقر شده اند. ساختمان قدیم آماده تخریب است ولی اگر ساختمان را تخریب کنیم انتظار آزادسازی ادامه مسیر پدید می آمد لذا امسال در دستور کار ما نیست. منتظر هستیم ببینیم شورای شهر برای سال آینده این را در اولویت کار شهرداری قرار می دهد یا نه. ولی می توانم بگویم شهرداری برنامه ریزی کرده که این بلوار باز شود.


بورس سنگ در منطقه لادر
شهردار درخصوص احداث شهرک سنگ گفت: سنگ برند شهر خمینی شهر است ولی به دلیل اینکه زمین داخل شهر خمینی شهر نبوده سرمایه گذاران و فعالان سنگ ما در خارج از شهرستان تولید می کنند.تدبیری اندیشیده شده که بورس سنگ در قالب نمایشگاه داخل شهر راه اندازی شود. در این زمینه قبلا زمینی در نظر گرفته شده بود. از آنجاییکه اراضی منطقه لادر در اختیار شهرداری قرار گرفت از آن زمین منصرف شدیم و به محض اینکه اسناد منطقه لادر به دستمان برسد با مشارکت شرکت تعاونی سنگبریها بورس سنگ را در این منطقه احداث می کنیم تا هر واحد سنگبر بتواند غرفه ای در این نمایشگاه داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد رقم قابل توجهی در قالب مالیات وارد شهر می شود.

 

فروش اوراق مشارکت می رسانیم
علی اصغر حاج حیدری در زمینه فروش اوراق مشارکت گفت: ما هنوز سرمایه گذاری جدی را در شهر کلید نزده ایم تا وارد بحث اوراق مشارکت شویم. در آینده تصمیم داریم برای احداث خیابان هایی که از دل بافت فرسوده می گذرد -چنانچه از نظر اقتصادی قابل توجیه باشد- اوراق مشارکت به فروش برسانیم.


اقدامات فرهنگی شهرداری
وی به اقدامات فرهنگی شهرداری اشاره کرد و گفت: اقدامات فرهنگی شهرداری در قالب سازمان رفاهی تفریحی در نظر گرفته شده است، این سازمان نوپاست و اقداماتی از قبیل اجرای برنامه های فرهنگی، برپایی اعیاد و جشنها، پیام های تبلیغاتی، انتشار دوهفته نامه فرصت (جا دارد از عزیزانی که مبنای این دوهفته نامه را گذاشتند تشکر کنم) را انجام داده و امیدواریم با تقویت آن، این سازمان فعالتر شود.


حاج حیدری گفت: خانه سرتیپ در اختیار هنرمندان قرار گرفت و الان هفته ای سه روز برنامه دارند. خانه تاریخی مجیر هم به عنوان یک اثر میراثی روزهای پنجشنبه در اختیار ادیبان و شعرا می باشد.


شهردار افزود: خانه زهتاب در حال تعمیر و مرمت است و قرار است در اختیار هنرمندان و اهالی فرهنگ شهر قرار گیرد.همچنین خانه عمادسیادت در خیابان 17 شهریور و خانه حکیم باشی در درب محکمه تملک شد. بجز این درصدد هستیم سالن روباز مراسم را تا عیدنوروز در منطقه لادر افتتاح کنیم تا محفلی باشد برای هنرمندان و فرهنگ دوستان شهرمان.


به شهرداری نمره قبولی می دهم
وی در پاسخ به این سوال که به چند درصد از اهداف و برنامه های خود در یکسال اخیر رسیدید گفت: در دو ماه اول مسوولیت چندان امیدوار نبودم ولی خوشبختانه موتور شهرداری به حرکت درآمده و اگر خوب مدیریت کنیم می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. بیشترین هدف کنونی من افزایش این سرعت است.
وی در پاسخ به این سوال که به عملکرد یکساله خود چه نمره ای می دهید گفت به خودم نمره نمی دهم ولی به مجموعه شهرداری و شورای شهر نمره قبولی می دهم.