سیمای لادر عوض خواهد شد

ارسال در خبر و گزارش

این سند همکاری که با پیگیری های نماینده مردم در مجلس و همکاری های فرماندار و دیگر مسوولین شهر به امضا رسید نمونه ای از یک همکاری و کار جمعی مسوولین شهرستان و همچنین مطالبه دائمی مردم بود. در صورت اجرای این توافقنامه، گره های کور در توسعه و آبادی تمامیت شهر باز خواهد شد، گره هایی که در مناطق لادر و دو شاخ و منظریه وجود دارد و اگر باز نشود توسعه همه جانبه و موزون در خمینی شهر اتفاق نخواهد افتاد و شهروندان را از مزایای یک شهر متناسب با زندگی امروزی محروم خواهد کرد. برخی از ابعاد نتایج عملی شدن این توافقنامه در گفتگوی شهردار با فرصت در ویژه نامه 129 دوهفته نامه فرصت به چاپ رسیده و فرصت آنلاین در سه گزارش جداگانه ضرورت ها و پیامدهای اجرایی شدن توافق مذکور را در مناطق لادر، منظریه و دوشاخ
بررسی می کند.

IMG 8680
پیامدهای توافقنامه در سیمای لادر
چشمه لادر از جاذبه های آبا و اجدادی ساکنان منطقه می باشد که از اوایل دهه 80 در برنامه های عمرانی شهرداری قرار گرفت و در زمان شورای اول عملیات تسطیح، فضاسازی، احداث جاده، سکوهای مجاور چشمه و برق رسانی به آن شروع شد ولی تقریبا کار در این منطقه به مدت 8 سال متوقف شد. یکی از موانع ادامه کار مساله مالکیت و همراه نبودن راه و شهرسازی با فعالیت های عمرانی شهرداری در این منطقه بود. گرچه در سال 90 اين منطقه از مناطق نمونه گردشگري مورد تصويب هيات دولت در سفر به استان اعلام شد ولی هیچ گاه گامی در راستای اجرایی شدن آن برداشته نشد.

IMG 8226
اراضی منطقه لادر در دید کلان صرفا برای ایجاد امکانات در جهت استفاده از فضای طبیعی، کوهسار، چشمه و آبشار آن نیست از این اراضی می شود برای ایجاد فضاهای خدماتی، فر هنگی و تفریحی مورد نیاز یک شهر پیشرفته بهره برد چراکه در حال حاضر شهروندان خمینی شهری برای استفاده از چنین امکاناتی به شهرهای همجوار مثل اصفهان و نجف آباد و شاهین شهر می روند و پول های خود را آنجا هزینه می کنند ضمن اینکه موجبات زحمت و هزینه اضافی برای خودشان هم فراهم می شود. در حالی که نعمت خدادادی منطقه لادر باید این جریان را عکس کند و حداقل بخشی از ساکنین شهرهای همجوار و مسافرین عبوری از کنار گذر خمینی شهر به نجف آباد را به سوی خود جذب نماید.

IMG 8683
شهردار حاج حیدری معتقد است که از جمله موفقیت های توافق نامه بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی حل مشکلات منطقه گردشگری لادر است چراکه طبق توافقنامه مذکور احداث زیرساخت های گردشگری اعم از مجموعه تالار، رستوران، نمایشگاه های دائمی و موقت صنایع دستی و هنری و باغ موزه با هدف جلب توجه گردشگران در منطقه لادر ممکن می گردد و شهرداری قادر خواهد شد در کنار پیشبرد مراحل طرح چشمه لادر که تا کنون گام اول آن اجرا شده و گام بعدی آن همزمان با عید نوروز تحویل خواهد شد، احداث زیرساخت های گردشگری اعم از مجموعه تالارها، رستوران، نمایشگاه های دائمی و موقت صنایع دستی و هنری و باغ موزه و... پیگیری و اجرا گردد.

IMG 8165
به هر حال امید می رود با پیگیری های مسوولین شهرستان و ورود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در طرح ها ضمن حفظ فضای طبیعی و جاذبه های منطقه نه تنها امکانات مورد نیاز شهرستان در منطقه ایجاد و شهروندان را از مراجعه به شهرهای همجوار بی نیاز سازد بلکه پای مسافران و شهروندان شهرهای همجوار را هم به منطقه باز کند.