انتقادات صريح مردم درچه، كوشك و جوي آباد از وضعيت مناطق خود در ديدار با معاون رئيس جمهور

ارسال در خبر و گزارش

mir-jooyabadروحاني و معتمد جوي آباد: اگر دولت حمايت كند به ديار خود برمي گرديم

معاون رئيس جمهور: از بازگشت مهاجرين حمايت مي كنيم

دولت و مديريت استان بايد به شهرداری های خمینی شهر و کوشک و درچه كمك كنند

حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلماني رئيس جمهور كه براي افتتاح چند طرح به خميني شهر آمده بود در جمع اهالي درچه، كوشك و جوي آباد حاضر شد و به ايراد سخن پرداخت. اما اهالي و معتمدين اين مناطق، بعد از سخنراني هاي رسمي مسئولان، به طرح مشكلاتشان پرداختند و خواستار رسيدگي جدي مسئولان دولت شدند. اين مردم، سرزدن هاي گاه و بيگاه و سخنراني هاي رسمي و بيان عبارات بلند در شأن مردم را حل كننده مشكلات ندانستند و خواستار اقدامات اجرايي و عملي مسئولان شهرستان و استان و كشور شدند. آنچه كه در حاشيه حضور وي در اين مناطق مشهود بود، انتقادات فزاينده مردم از وضعيت محلات خود بود.

در درچه، امام جمعه شهر درچه گفت: در سفر اول رئيس جمهور و جلساتی که در حضور مسؤولین شهرستان و معاون رییس جمهور درخواست برای مصلی درچه داشتیم با این درخواست ما به نهاد رياست جمهوری ارسال و پس از طي مراحل اداری به استانداری و در نهایت به شهرداری برای جانمایی زمین ابلاغ شد. از آن زمان تاکنون زمینی برای مصلی شهر درچه در نظر گرفته نشده است. به دلیل اینکه من خودم از اهالی شهر درچه می باشم از زمان قبول مسؤولیت امامت جمعه شهر درچه از منزل خود برای امور ستاد و دفتر امام جمعه استفاده می کردیم. امام جمعه درچه در شهر دفتر ندارد. و مصلای فعلی نماز جمعه هم گنجایش و ظرفیت لازم را ندارد و ما شدیدا نیاز به یک جانمایی برای مصلی داریم. حجت الاسلام موسوی افزود: در سفر اول و دوم و سوم ریاست جمهوری نسبت به حمایت و حل مشکل نماز جمعه شهر درچه یک ریال کمک نشده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنين در مسجد حضرت اباالفضل جوی آّباد جدید در جمع اهالی و معتمدین اقوام بختیاری حضور يافت. یکی از معتمدین جوی آباد جدید در سخناني خطاب به معاون رییس جمهور گفت: محله جوی آباد بختیاری در فاصله کمتر از 5 کیلومتر در بین شهرهای خمینی شهر و اصفهان قرار دارد و در جوار دانشگاه پیام نور می باشد. نبود یک خیابان اصلی، فرسوده بودن و معیوب بودن خیابان های جدید و معابر محل، عدم اجرای طرح های عمراني مثل آسفالت، جدول گذاری و کانال های دفع آب سطحی در مواقع بارندگی باعث بروز مشکلاتی برای اهالی می شود. وی در ادامه به تنگ بودن معابر و کوچه ها و بروز مشکلاتي در تردد اهالی اشاره نمود و گفت: طرح های عمرانی خیابان بهارستان، ولی عصر و پروین در بلاتکلیفی به سر می برد.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی بالای محله گفت: از مهمترین مشکلات ما کمبود درمانگاه پزشکی و درمانی، کمبود فضاهای آموزشی، کمبود شعب بانک های عامل، و موانع و سخت گیریهای بانک ها جهت ارائه تسهیلات بانكي می باشد. از جمله مشکلات ذکر شده در محله جوی آباد در این جلسه که بیان شد عبارت بود از: کمبود فضای ورزشی اعم از سالن، زمین چمن فوتبال، استخر، معضل توزیع مواد مخدر، کمبود ایستگاه ثابت پلیس و ...

اين معتمد محلي با اشاره به اجرای طرح های اجتماعی و مقابله با مواد مخدر گفت: با اين همه شعار عدالت خواهی توسط مسؤولین، در عمل عدالت كاملاً اجرا نشده و اهالی از فقر و محروميت رنج می برند. وی همچنين خواستار توجه ویژه دولت و مسؤولین استان و شهرستان به مناطق مهاجرنشین و محروم و حمایت های دولتی از افراد و ساکنین فاقد مسکن در جهت خرید مجموعه های مسکن مهر شد.

در ادامه اين جلسه، فرماندار خمینی شهر با اشاره به مشکلات اهالی گفت: سعی می کنيم به مرور زمان به مشکلات اهالی رسیدگی كرده و پیگیری های لازم را صورت دهيم.

در اين نشست، معاون رییس جمهور به بيان افتخارات اقوام بختیاری پرداخت. وی سپس گفت: مناطق محروم و حاشیه ای مورد توجه دولت است اما نیازهاي زیادی در اين بخش وجود دارد كه رسيدگي به آنها نیاز به زمان دارد.

در ادامه جلسه، یکی از روحانیون محله جوی آباد با اشاره به سرسبزي و طراوت محل هاي اصلي استقرار اقوام بختياري، تصريح كرد: بختیاری ها آمادگی کامل براي بازگشت به دیار خود را دارند. الان اهالی و سرمایه داران خمینی شهر به مناطق خوش آب و هوای فریدن و بختیاری و چادگان می روند تا از آلودگی و آلایندگی هوای خمینی شهر فرار کنند و اگر دولت در مناطق فریدن و بختیاری تسهیلات بانکی زودبازده با سود کم بدهد ما می توانیم در مناطق خود زندگی و اشتغال داشته باشیم.

حجت الاسلام رئوفی خطاب به معاون رییس جمهور گفت: با کمک به بازگشت اهالی و اقوام بختیاری به مناطق خود به تولید کشور و حمایت از مهاجرین کمک کنید، مشکل اصلی ما کمبود سرمایه و حمایت از تولید در مناطق فریدن و بختیاری است.

وی در ادامه به مشکلات جوی آباد اشاره نمود و گفت: در گذشته ساخت و سازهای زیادی در جوی آباد شد و این منطقه شکل خود را گرفته است و مسؤولین شهرستان باید کمک کنند تا از اين زمان به بعد از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود و با منطقه بندی و تعریف معابر به شکل مهندسی و قانونی ساخت و سازها کنترل شود و اهالی جوی آباد آمادگی کامل دارند در ازای دریافت خدمات به شکل قانونی و مهندسی عوارضات کامل خود را پرداخت نمایند و اگر مسؤولین توجه لازم را نداشته باشند ساخت و ساز های غیر مجاز در آینده افزایش می یابد و با یک زلزله خفیف شاهد آمار بالای تلفات و کشته شدن اهالی منطقه جوي آباد به دلیل عدم رعایت نکات مهندسی ساخت و ساز خواهيم بود.

معاون رییس جمهور در پاسخ به اين معتمد و روحانی محل جوی آباد گفت: من همین جا اعلام مي کنم کلیه مهاجرینی که آمادگی بازگشت به مناطق خود را دارند و در عرصه تولید وارد شوند مورد حمایت قرار می دهيم و کسانی که تمایل دارند می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی و تولیدی ویژه مناطق محروم استفاده کنند و همه کسانی که درخواست بدهند پیگیری می کنم تا اعتبارات شهرستان و مناطق محروم آنها افزایش یابد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی خطاب به فرماندار گفت: موضوع مواد مخدر منطقه جوی آباد باید با طرح در شورای تأمین با هماهنگی نیروی انتظامی به جدیت پیگیری شود و من پیگیر این درخواست مردمی هستم و گزارش اقدامات انجام شده را به من اعلام نمایید و با همه توان و امکانات به درخواست مردم رسیدگی کنید و با عوامل توزیع مواد مخدر برخورد نمایید.

حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنين با حضور در مسجد جامع کوشک با مردم این شهر ديدار كرد. معاون رییس جمهور بعد از دیدار مردمي در جمع مسؤولین شهر کوشک حاضر  شد. در این دیدار مهرابی از اعضای شورای شهر کوشک گفت: با توجه به موقعیت خمینی شهر در مرکز استان و نزدیکی با شهر اصفهان تنها منطقه فضای سبز طبیعی منطقه غرب شهر اصفهان در خمینی شهر در شهر كوشك قرار دارد و به دلیل بافت کشاورزی موجود شهر کوشک، مردم از درآمد کافی برای پرداخت عوارض خود برخوردار نیستند و منابع پایداری در خمینی شهر و کوشک وجود ندارد. سرانه ما یک پنجم سرانه هر شهروند اصفهانی است و ما قادر به خدمات لازم به مردم نیستیم و از هیأت دولت مي خواهيم با حمایت از شهرداری های خمینی شهر و کوشک از توسعه و تغییر کاربری اراضی جلوگیری كند.

وی افزود: شهرداری های خمینی شهر و کوشک با مشکلات متعددی در تأمین درآمد روبرو هستند و باید مسؤولین استان به شهرهای خمینی شهر و کوشک توجه ویژه داشته باشند.

گفتني است حجت الاسلام ميرتاج الديني در حاشيه سفر به خميني شهر، در گفتگو با خبرنگار فرصت درباره اهداف اين سفر گفت: شهرستان خمینی شهر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت و متراکم استان در محدودیت های سرزمینی و اراضی قرار دارد و بايد در سطح مدیریت و کشور و استان یک نگاه ویژه به خميني شهر بشود. با توجه به آشنایی استاندار اصفهان با اين مشكلات، بخشی از آنها در استان قابل حل است و در بخش دیگر همچون مطالبات شهرداري هم نیاز به حمایت هیأت دولت دارد و بايد با طرح موضوعات و مشكلات در سفر دور چهارم ریاست جمهوری و پیگیری مصوبات سفر اول تا سوم، همه مشکلات پیگیری شود و شخص رییس جمهور نيز پیگیر هستند تا مصوبه ای از سفرهاي استاني و شهرستاني روی زمین نماند و اگر مشکلی در بخش اجرا به وجود آمده حل خواهد شد.